Okulöncesi Öğretmenlerinin Kapsayıcı Eğitim Özyeterliliklerinin Sınıf Yönetimi Strateji Tercihleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

Bu araştırmada, okulöncesi öğretmenlerinin kapsayıcı eğitim özyeterliliklerinin sınıf yönetimi strateji tercihleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli kullanılan çalışmaya Erzurum ilinde görev yapan 200 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin “demografik bilgi formu”, “kapsayıcı eğitimde öğretmen özyeterlik ölçeği” ve “sınıf yönetim stratejileri ölçeği” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; (i) Kapsayıcı eğitim özyeterliliklerinin cinsiyete göre farklılaşmadığı, sınıf yönetimi stratejisi üzerinde ise sadece destekleyici stratejiler ölçeği kadınlar lehinde anlamlı farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir. (ii) Kapsayıcı eğitim özyeterliliklerinin yaşa göre farklılaştığı,46 yaş ve üstündeki öğretmenlerin özyeterlilik algılarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Sınıf yönetimi stratejisi üzerinde ise, 46 ve üstünde yaş değerine sahip olanlar lehine olduğu tespit edilmiştir. (iii) Mesleki deneyim değişkeninin kapsayıcı eğitim özyeterlilikleri doğru planlama ve sorumluluk alabilme boyutlarında ve sınıf yönetimi stratejilerinin önleyici stratejiler alt boyutunda 19 ve üstünde deneyime sahip olanlar lehine anlamlı farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir. (iv) Dezavantajlı grup sayısı değişkeninin kapsayıcı eğitim öz yeterliliği ve sınıf yönetimi destekleyici stratejiler alt boyutunda 3 ve üstünde dezavantajlı grup ile çalışanlar lehine anlamlı farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir. (v) kapsayıcı eğitim özyeterliliklerinin sınıf yönetimi stratejisini yordamada pozitif yönde yordayıcılık rolüne sahip olduğu tespit edilmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
135
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
03 Aralık 2024 13:32
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Okulöncesi Öğretmenlerinin Kapsayıcı Eğitim Özyeterliliklerinin Sınıf Yönetimi Strateji Tercihleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ŞENGÖZ, Elif
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Okulöncesi Öğretmenleri
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kapsayıcı Eğitim Özyeterlilikleri
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sınıf Yönetimi Stratejileri
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
SOYDAN, Sema
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-11-01T08:19:49Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-11-01T08:19:49Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Bu araştırmada, okulöncesi öğretmenlerinin kapsayıcı eğitim özyeterliliklerinin sınıf yönetimi strateji tercihleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli kullanılan çalışmaya Erzurum ilinde görev yapan 200 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin “demografik bilgi formu”, “kapsayıcı eğitimde öğretmen özyeterlik ölçeği” ve “sınıf yönetim stratejileri ölçeği” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; (i) Kapsayıcı eğitim özyeterliliklerinin cinsiyete göre farklılaşmadığı, sınıf yönetimi stratejisi üzerinde ise sadece destekleyici stratejiler ölçeği kadınlar lehinde anlamlı farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir. (ii) Kapsayıcı eğitim özyeterliliklerinin yaşa göre farklılaştığı,46 yaş ve üstündeki öğretmenlerin özyeterlilik algılarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Sınıf yönetimi stratejisi üzerinde ise, 46 ve üstünde yaş değerine sahip olanlar lehine olduğu tespit edilmiştir. (iii) Mesleki deneyim değişkeninin kapsayıcı eğitim özyeterlilikleri doğru planlama ve sorumluluk alabilme boyutlarında ve sınıf yönetimi stratejilerinin önleyici stratejiler alt boyutunda 19 ve üstünde deneyime sahip olanlar lehine anlamlı farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir. (iv) Dezavantajlı grup sayısı değişkeninin kapsayıcı eğitim öz yeterliliği ve sınıf yönetimi destekleyici stratejiler alt boyutunda 3 ve üstünde dezavantajlı grup ile çalışanlar lehine anlamlı farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir. (v) kapsayıcı eğitim özyeterliliklerinin sınıf yönetimi stratejisini yordamada pozitif yönde yordayıcılık rolüne sahip olduğu tespit edilmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5464
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms