Konser Salonlarının Mimari Tasarım İlkelerinin Ele Alınması: Atatürk Kültür Merkezi Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Konser Salonu Örneği

Mekanlar kullanıcıları ile zamansal çerçeve içinde şekillenen, o ortamın sosyo-kültürel etkilerini de gözler önüne seren oluşumlardır. Her mekânın o mekân kullanıcılarına özel mimari tasarım ilkelerine göre tasarlanması gerekmektedir. Konser salonları ise çeşitli etkinliklere ev sahipliği yapan, ülkeler adına önemli simgesel yapılar haline gelebilen ve o toplumun kültürel yansımalarını barındıran mekanlardır. Bu bağlamda mimari tasarım ilkelerinin ele alınması planlanan örneklem konser salonları 200 yıla yaklaşan tarihi içerisinde kesintisiz bir şekilde varlığını sürdüren, tarihin köklü orkestralarından olan Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası’na ait Tarihi Salon ve Atatürk Kültür Merkezi CSO Yeni Salon üzerinden belirlenmiştir. Çalışma amacı doğrultusunda konser salonları üzerinden literatür taraması ve gözlemler doğrultusunda belirlenen mimari tasarım ilkeleri ile seçilen konser salonu üzerinden açıklamalar ve tespitlerde bulunulmuştur. Tez kapsamı Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası tarafından 1962 yılından beri kullanılan Tarihi Salon ve 1992 yılında açılan yarışma projesi ile seçilen Atatürk Kültür Merkezi Konser salonu üzerinden sınırlandırılmıştır. Bu bağlamda hem orkestranın kuruluşu, önemi ve tarihçesine değinilmiş hem de Cumhuriyet tarihinin önemli oluşumlarından olmasına dikkat çekilmiştir. Ziyaret edilen konser salonlarından elde edilen gözlemlere dayalı belirlenen mimari tasarım ilkeleri, seçilen AKM CSO Konser Salonu örneği üzerinden incelenerek tespitlerde bulunulmuştur. Çalışmanın yöntemi doğrultusunda öncelikli olarak literatür taraması yapılmıştır. Toplanan veriler doğrultusunda konser salonları hakkında tespitlerde bulunulmuş mimari tasarım ilkeleri doğrultusunda başlıklar belirlenmiştir. Çalışmada orkestra olarak ele alınan Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası da ele alınarak orkestranın tarihçesine değinilmiştir. Orkestra’nın kullandığı Tarihi salon ‘un geçmişi ve geçirdiği düzenlemeler ele alınmıştır. Bundan sonra ise bir ihtiyaçtan doğan AKM CSO konser salonu ele alınarak belirlenen mimari tasarım ilkeleri üzerinden açıklanmıştır. Sonuç kısmında ise konu belirlenen tasarım ilkeleri ile çalışma amacı doğrultusunda değerlendirilmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
20 Nisan 2024 07:00
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Konser Salonlarının Mimari Tasarım İlkelerinin Ele Alınması: Atatürk Kültür Merkezi Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Konser Salonu Örneği
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
DALGIÇ, Büşra
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Konser Salonu
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Salon Tasarımı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Mimari Tasarım
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Tasarım İlkeleri
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
DEMİRKAN TÜREL, Güzin
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-11-01T09:32:45Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-11-01T09:32:45Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Mekanlar kullanıcıları ile zamansal çerçeve içinde şekillenen, o ortamın sosyo-kültürel etkilerini de gözler önüne seren oluşumlardır. Her mekânın o mekân kullanıcılarına özel mimari tasarım ilkelerine göre tasarlanması gerekmektedir. Konser salonları ise çeşitli etkinliklere ev sahipliği yapan, ülkeler adına önemli simgesel yapılar haline gelebilen ve o toplumun kültürel yansımalarını barındıran mekanlardır. Bu bağlamda mimari tasarım ilkelerinin ele alınması planlanan örneklem konser salonları 200 yıla yaklaşan tarihi içerisinde kesintisiz bir şekilde varlığını sürdüren, tarihin köklü orkestralarından olan Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası’na ait Tarihi Salon ve Atatürk Kültür Merkezi CSO Yeni Salon üzerinden belirlenmiştir. Çalışma amacı doğrultusunda konser salonları üzerinden literatür taraması ve gözlemler doğrultusunda belirlenen mimari tasarım ilkeleri ile seçilen konser salonu üzerinden açıklamalar ve tespitlerde bulunulmuştur. Tez kapsamı Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası tarafından 1962 yılından beri kullanılan Tarihi Salon ve 1992 yılında açılan yarışma projesi ile seçilen Atatürk Kültür Merkezi Konser salonu üzerinden sınırlandırılmıştır. Bu bağlamda hem orkestranın kuruluşu, önemi ve tarihçesine değinilmiş hem de Cumhuriyet tarihinin önemli oluşumlarından olmasına dikkat çekilmiştir. Ziyaret edilen konser salonlarından elde edilen gözlemlere dayalı belirlenen mimari tasarım ilkeleri, seçilen AKM CSO Konser Salonu örneği üzerinden incelenerek tespitlerde bulunulmuştur. Çalışmanın yöntemi doğrultusunda öncelikli olarak literatür taraması yapılmıştır. Toplanan veriler doğrultusunda konser salonları hakkında tespitlerde bulunulmuş mimari tasarım ilkeleri doğrultusunda başlıklar belirlenmiştir. Çalışmada orkestra olarak ele alınan Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası da ele alınarak orkestranın tarihçesine değinilmiştir. Orkestra’nın kullandığı Tarihi salon ‘un geçmişi ve geçirdiği düzenlemeler ele alınmıştır. Bundan sonra ise bir ihtiyaçtan doğan AKM CSO konser salonu ele alınarak belirlenen mimari tasarım ilkeleri üzerinden açıklanmıştır. Sonuç kısmında ise konu belirlenen tasarım ilkeleri ile çalışma amacı doğrultusunda değerlendirilmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5478
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms