İhracatta Hedef Pazar Belirlemede Makro Çevre Unsurlarının Rolü
Abstract
İhracata yönelik yeni pazarların seçilmesi sürecinde hedef pazar seçiminin işletmeler için önemi büyüktür. Uluslararası hedef pazar seçim sürecine girmeden önce işletmelerin pazarın genel koşullarını kavrayabilmesi için; pazar potansiyelini belirlemeleri, piyasayı değerlendirmesi, tüketici kitlesinin genel eğilimini anlamaları, ihracat stratejilerini fiyatlandırma ve teklif sunma bakımından tanımlamaları gereklidir. Bir işletmenin bu konuları doğru bir şekilde tanımlama yeteneği, hedef pazar tercihinde başarıya yol açmaktadır. İşletme bir ülke pazarına girmeden önce kendi durumunu, rakiplerinin durumunu ve gireceği pazar alanını iyi analiz etmelidir. İşletmelerin hedef pazarı doğru bir şekilde tanımlayabilmeleri için bazı konuları daha dikkatli biçimde ele almaları gerekmektedir. Bu anlamda, bir işletmenin; ürününün uluslararası pazarlardaki pazar payını, pazar büyüme oranını, pazardaki hedef müşterileri, pazar rakiplerini belirlemesi gerekmektedir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, işletmelerin uluslararası hedef pazar belirleme sürecinde makro çevre unsurlarının rolünü birincil veriye dayanarak araştırmaktır. Araştırmanın birinci bölümünde, pazar kavramı, uluslararası pazarlama ve ihracatta hedef pazar kavramları ve içeriği, ikinci bölümde pazarlama faaliyetlerini etkileyen mikro ve makro çevre unsurları açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise araştırmanın amacı, kapsamı, metodolojisi hakkında bilgi verilecektir. Araştırmada birincil veri kaynaklarından anket yöntemi kullanılarak SPSS 24 programında test edilmiştir.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..