İhracatta Hedef Pazar Belirlemede Makro Çevre Unsurlarının Rolü

İhracata yönelik yeni pazarların seçilmesi sürecinde hedef pazar seçiminin işletmeler için önemi büyüktür. Uluslararası hedef pazar seçim sürecine girmeden önce işletmelerin pazarın genel koşullarını kavrayabilmesi için; pazar potansiyelini belirlemeleri, piyasayı değerlendirmesi, tüketici kitlesinin genel eğilimini anlamaları, ihracat stratejilerini fiyatlandırma ve teklif sunma bakımından tanımlamaları gereklidir. Bir işletmenin bu konuları doğru bir şekilde tanımlama yeteneği, hedef pazar tercihinde başarıya yol açmaktadır. İşletme bir ülke pazarına girmeden önce kendi durumunu, rakiplerinin durumunu ve gireceği pazar alanını iyi analiz etmelidir. İşletmelerin hedef pazarı doğru bir şekilde tanımlayabilmeleri için bazı konuları daha dikkatli biçimde ele almaları gerekmektedir. Bu anlamda, bir işletmenin; ürününün uluslararası pazarlardaki pazar payını, pazar büyüme oranını, pazardaki hedef müşterileri, pazar rakiplerini belirlemesi gerekmektedir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, işletmelerin uluslararası hedef pazar belirleme sürecinde makro çevre unsurlarının rolünü birincil veriye dayanarak araştırmaktır. Araştırmanın birinci bölümünde, pazar kavramı, uluslararası pazarlama ve ihracatta hedef pazar kavramları ve içeriği, ikinci bölümde pazarlama faaliyetlerini etkileyen mikro ve makro çevre unsurları açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise araştırmanın amacı, kapsamı, metodolojisi hakkında bilgi verilecektir. Araştırmada birincil veri kaynaklarından anket yöntemi kullanılarak SPSS 24 programında test edilmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
12
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
20 Nisan 2024 12:50
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
İhracatta Hedef Pazar Belirlemede Makro Çevre Unsurlarının Rolü
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
YILMAZ, Mustafa
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İhracat
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Hedef Pazar
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Makro Çevre Unsurları
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
GÜNDÜZ, Mehmet Akif
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-11-01T09:40:40Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-11-01T09:40:40Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
İhracata yönelik yeni pazarların seçilmesi sürecinde hedef pazar seçiminin işletmeler için önemi büyüktür. Uluslararası hedef pazar seçim sürecine girmeden önce işletmelerin pazarın genel koşullarını kavrayabilmesi için; pazar potansiyelini belirlemeleri, piyasayı değerlendirmesi, tüketici kitlesinin genel eğilimini anlamaları, ihracat stratejilerini fiyatlandırma ve teklif sunma bakımından tanımlamaları gereklidir. Bir işletmenin bu konuları doğru bir şekilde tanımlama yeteneği, hedef pazar tercihinde başarıya yol açmaktadır. İşletme bir ülke pazarına girmeden önce kendi durumunu, rakiplerinin durumunu ve gireceği pazar alanını iyi analiz etmelidir. İşletmelerin hedef pazarı doğru bir şekilde tanımlayabilmeleri için bazı konuları daha dikkatli biçimde ele almaları gerekmektedir. Bu anlamda, bir işletmenin; ürününün uluslararası pazarlardaki pazar payını, pazar büyüme oranını, pazardaki hedef müşterileri, pazar rakiplerini belirlemesi gerekmektedir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, işletmelerin uluslararası hedef pazar belirleme sürecinde makro çevre unsurlarının rolünü birincil veriye dayanarak araştırmaktır. Araştırmanın birinci bölümünde, pazar kavramı, uluslararası pazarlama ve ihracatta hedef pazar kavramları ve içeriği, ikinci bölümde pazarlama faaliyetlerini etkileyen mikro ve makro çevre unsurları açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise araştırmanın amacı, kapsamı, metodolojisi hakkında bilgi verilecektir. Araştırmada birincil veri kaynaklarından anket yöntemi kullanılarak SPSS 24 programında test edilmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5489
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms