Uzaktan eğitim ülkemizde uzun yıllardır kullanılsa da Covid-19 pandemisi sürecinde bir zorunluluk olarak uygulanmış ve bu süreçte birtakım altyapı sorunları, ders veriminin düşmesi, iletişim ve etkileşim sorunları, okulun sosyalleşme sürecindeki ve kültür aktarımındaki rolünün sekteye uğraması gibi çeşitli sorunlarla karşılaşılmıştır. Mezkur sorunlar, eğitim öğretim sürecini pek tabii olumsuz yönde etkilemiştir. Mevcut araştırma, Covid-19 pandemisi döneminde uygulanan Internet tabanlı senkron uzaktan eğitim sürecini ve bu sürecin etkilerini, kamu okullarında ve özel okullarda görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin görüşleri kapsamında, nitel araştırma yöntem ve tekniği ile sosyolojik olarak incelemeyi amaçlamaktadır. Covid-19 pandemisi döneminde, uzaktan eğitim sürecinde görev yapmış olan öğretmenler, araştırmanın evrenini; Konya ilinin Meram, Selçuklu ve Karatay ilçelerindeki kamu okullarında ve özel okullarda görev yapmakta olan 17’si ilkokul, 27’si ortaokul olmak üzere toplam 44 öğretmen ise araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Mevcut araştırma, uzaktan eğitimin nitelikli ve verimli bir şekilde uygulanabilmesine, uzaktan eğitim programlarının ihtiyaca yönelik olarak en iyi şekilde yapılandırılmasına ön ayak olacak birtakım görüş ve önerileri ortaya koyması, MEB’in ve diğer araştırmacıların uzaktan eğitim üzerine yapacakları çalışmalar için fikir vermesi açısından önemlidir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak yapılan araştırmadan elde edilen veriler içerik analizi ile deşifre edilmiş; öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin çoğunlukla olumsuz görüş belirttikleri ve pandemi döneminde uygulandığı haliyle uzaktan eğitimin ilkokul ve ortaokul kademeleri için nitelikli ve verimli bir şekilde sürdürülebilir bir sistem olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Eser Adı (dc.title) | Covid-19 Pandemisi Sürecinde Uygulanan Internet Tabanlı Senkron Uzaktan Eğitim İle İlgili Öğretmenlerin Görüşleri: Konya İli Örneği |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | TUNCER, Nadire |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Covid-19 |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Uzaktan Eğitim |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Risk Toplumu |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Küreselleşme |
Yayıncı (dc.publisher) | KTO Karatay Üniversitesi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | BAĞLI, Mazhar |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2022 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2022-11-01T09:46:45Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2022-11-01T09:46:45Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Uzaktan eğitim ülkemizde uzun yıllardır kullanılsa da Covid-19 pandemisi sürecinde bir zorunluluk olarak uygulanmış ve bu süreçte birtakım altyapı sorunları, ders veriminin düşmesi, iletişim ve etkileşim sorunları, okulun sosyalleşme sürecindeki ve kültür aktarımındaki rolünün sekteye uğraması gibi çeşitli sorunlarla karşılaşılmıştır. Mezkur sorunlar, eğitim öğretim sürecini pek tabii olumsuz yönde etkilemiştir. Mevcut araştırma, Covid-19 pandemisi döneminde uygulanan Internet tabanlı senkron uzaktan eğitim sürecini ve bu sürecin etkilerini, kamu okullarında ve özel okullarda görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin görüşleri kapsamında, nitel araştırma yöntem ve tekniği ile sosyolojik olarak incelemeyi amaçlamaktadır. Covid-19 pandemisi döneminde, uzaktan eğitim sürecinde görev yapmış olan öğretmenler, araştırmanın evrenini; Konya ilinin Meram, Selçuklu ve Karatay ilçelerindeki kamu okullarında ve özel okullarda görev yapmakta olan 17’si ilkokul, 27’si ortaokul olmak üzere toplam 44 öğretmen ise araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Mevcut araştırma, uzaktan eğitimin nitelikli ve verimli bir şekilde uygulanabilmesine, uzaktan eğitim programlarının ihtiyaca yönelik olarak en iyi şekilde yapılandırılmasına ön ayak olacak birtakım görüş ve önerileri ortaya koyması, MEB’in ve diğer araştırmacıların uzaktan eğitim üzerine yapacakları çalışmalar için fikir vermesi açısından önemlidir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak yapılan araştırmadan elde edilen veriler içerik analizi ile deşifre edilmiş; öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin çoğunlukla olumsuz görüş belirttikleri ve pandemi döneminde uygulandığı haliyle uzaktan eğitimin ilkokul ve ortaokul kademeleri için nitelikli ve verimli bir şekilde sürdürülebilir bir sistem olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5492 |