Konya Şehir İçi Otelleri İç Mekan Tasarımında Mekansal Algı ve Kimlik

“Konya Şehir İçi Otelleri İç Mekan Tasarımında Mekansal Algı ve Kimlik” konulu yüksek lisans tezinde, mekânsal algı ve kimlik kavramlarının üzerinde durularak bir otelin tasarımını etkileyen genel faktörler ve otel iç mekanlarının tasarlama ilkeleri doğrultusunda, belirlenen üç adet şehir içi otel örneğinde incelenerek, oluşan kimliklerin kullanıcı algısına etkisi araştırılmıştır. Otellerin oluşturduğu kimliklerin mekana yansıtılmasının kullanıcı algısındaki yeri ve önemi araştırmanın temel amacı olup, kimlik ve algının bir bütünlük ile mekana yansıtılması, tezin konusu için önemli bir değer oluşturmaktadır. Beş bölümden oluşan tez çalışmasında, birinci bölümünde konu ile ilgili giriş niteliği taşıyan çalışmanın konusu, amacı ve tezin içeriği sunulmaktadır. İkinci bölümünde konaklama tesisleri ve otel işletmeleri üzerinde durularak otel mekan tasarımınıda nitelik, oluşum, yerleşim ve kullanım amacına göre sınıflandırılması ele alınmaktadır. Üçüncü bölümünde mekanların oluşumu, oluşan mekanların kullanıcılar tarafından algılanması ve algılanmanın sonunda kazanılan kimlik üzerinde durularak kavramlar açıklanmaktadır. Dördüncü bölümünde Konya ilinde son dönemde inşa edilen Novotel, Bayır Diamond Hotel ve Grand Millennium Hotel örneklerinin mekan tasarımları incelenerek, aynı amaca hizmet eden fakat farklı tasarımları ile göze çarpan otellerin kullanıcı algısında oluşan kimlikleri tespit edilmektedir. Tezin, sonuç bölümünde incelenen otellerin mekânsal algı ve kimlik konuları üzerinde durularak kimliği oluşmuş otellerin nasıl algılandığı açıklanmakta ve kimliğini kazanmış mekanın öne çıkan özellikleri üzerinde durularak tez çalışması sonuçlandırılmaktadır.

Erişime Açık
Görüntülenme
6
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Konya Şehir İçi Otelleri İç Mekan Tasarımında Mekansal Algı ve Kimlik
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ÇEVİK, Saadet
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Otel
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Mekan
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kimlik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Algı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Mekansal Algı
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
KAŞ, Mustafa
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-11-01T09:47:45Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-11-01T09:47:45Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
“Konya Şehir İçi Otelleri İç Mekan Tasarımında Mekansal Algı ve Kimlik” konulu yüksek lisans tezinde, mekânsal algı ve kimlik kavramlarının üzerinde durularak bir otelin tasarımını etkileyen genel faktörler ve otel iç mekanlarının tasarlama ilkeleri doğrultusunda, belirlenen üç adet şehir içi otel örneğinde incelenerek, oluşan kimliklerin kullanıcı algısına etkisi araştırılmıştır. Otellerin oluşturduğu kimliklerin mekana yansıtılmasının kullanıcı algısındaki yeri ve önemi araştırmanın temel amacı olup, kimlik ve algının bir bütünlük ile mekana yansıtılması, tezin konusu için önemli bir değer oluşturmaktadır. Beş bölümden oluşan tez çalışmasında, birinci bölümünde konu ile ilgili giriş niteliği taşıyan çalışmanın konusu, amacı ve tezin içeriği sunulmaktadır. İkinci bölümünde konaklama tesisleri ve otel işletmeleri üzerinde durularak otel mekan tasarımınıda nitelik, oluşum, yerleşim ve kullanım amacına göre sınıflandırılması ele alınmaktadır. Üçüncü bölümünde mekanların oluşumu, oluşan mekanların kullanıcılar tarafından algılanması ve algılanmanın sonunda kazanılan kimlik üzerinde durularak kavramlar açıklanmaktadır. Dördüncü bölümünde Konya ilinde son dönemde inşa edilen Novotel, Bayır Diamond Hotel ve Grand Millennium Hotel örneklerinin mekan tasarımları incelenerek, aynı amaca hizmet eden fakat farklı tasarımları ile göze çarpan otellerin kullanıcı algısında oluşan kimlikleri tespit edilmektedir. Tezin, sonuç bölümünde incelenen otellerin mekânsal algı ve kimlik konuları üzerinde durularak kimliği oluşmuş otellerin nasıl algılandığı açıklanmakta ve kimliğini kazanmış mekanın öne çıkan özellikleri üzerinde durularak tez çalışması sonuçlandırılmaktadır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5494
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms