Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 5 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Erken Çocukluk Döneminde Çocukların Sınıf İçi İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Öğretmenlerin Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi

ÖGE, Hatice Nur

Bu araştırmanın amacı, ilkokul ve okul öncesi öğretmenlerinin çocukların sınıf içerisindeki istenmeyen davranışlar karşısında tercih ettikleri sınıf yönetimi stratejilerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim öğretim yıllarında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ve özel okullarda görev yapan 10 tane birinci sınıf, 15 tane ikinci sınıf öğretmeni ve 27 tane okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya ilişkin veriler nitel araştırma yöntemiyle toplanmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı ol ...Daha fazlası

Erişime Açık

Okulöncesi Öğretmenlerinin Kapsayıcı Eğitim Özyeterliliklerinin Sınıf Yönetimi Strateji Tercihleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

ŞENGÖZ, Elif

Bu araştırmada, okulöncesi öğretmenlerinin kapsayıcı eğitim özyeterliliklerinin sınıf yönetimi strateji tercihleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli kullanılan çalışmaya Erzurum ilinde görev yapan 200 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin “demografik bilgi formu”, “kapsayıcı eğitimde öğretmen özyeterlik ölçeği” ve “sınıf yönetim stratejileri ölçeği” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; (i) Kapsayıcı eğitim özyeterliliklerinin cinsiyete göre farklılaşmadığı, sınıf yönetimi stratejisi üzer ...Daha fazlası

Erişime Açık

Farklı Ülkelerde Orman Okullarının Çocuğun Gelişimine Etkisi ve Öğretmenin Rolü İle İlgili Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

KABAR, Ebrar

Bu araştırmanın amacı, farklı ülkelerde orman okullarının çocuğun gelişimine etkisi ve öğretmenin rolü ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma desenlerinden bütüncül çoklu desen çalışması olarak tasarlanan araştırmanın katılımcılarını 2021-2022 eğitim öğretim yılında, yurtdışında ve Türkiye’de orman pedagojisini uygulayan okul öncesi kurumlarda çalışan 31 öğretmen oluşturmaktadır. Katılımcılar, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak farklı ülkelerde orman okullarının çocuğun gelişimine etkisi ve öğr ...Daha fazlası

Erişime Açık

Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öykülemenin 6 Yaş Çocuklarının Yaratıcı ve Eleştirel Düşünmelerine Olan Katkısının İncelenmesi

KARAÇELİK, Emine

Bu araştırmanın amacı, Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öyküleme Programının 6 yaş çocuklarının Eleştirel Ve Yaratıcı Düşünme Becerilerine etkisini incelemek amacıyla etkisinin incelenmesidir. Çalışma ön test-son test gruplu deneysel desen yöntemi ile hazırlanmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 6 yaş grubunda okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 20 deney (11 kız 9 erkek) ve 20 kontrol grubu (8 kız 12 erkek) oluşturmaktadır. Deney grubundaki çocuklara Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öyküleme Programının 12 hafta boyunca, haftada 3 gün süre ile uygulanmıştır. Kontrol grubu ise mevcut progr ...Daha fazlası

Erişime Açık

Etkileşimli Eğitici Dijital Oyun Programının Dezavantajlı Çocukların Matematik Becerileri Ve Çalışma Belleği Performansı Üzerine Etkisinin İncelenmesi

TOKA, Betül

Bu araştırmanın amacı, Etkileşimli Eğitici Dijital Oyun Programının Hastanede Yatan ve Sevgi Evlerinde kalan 7-8 yaş grubu çocukların Matematik Becerilerini ve Çalışma Belleği Performansını incelenmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu çalışmanındeney grubunu 7-8 yaşında olan Malatya İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi Eğitim ve Araştırma Hastanesi Çocuk Karaciğer Nakil Servisinde yatan 5 çocuk ile Malatya Sosyal Hizmetler Kurumu Sevgi Evlerinde kalan 25 çocuktanoluşmaktadır. Çalışma deneysel desen yöntemi ile hazırlanmıştır. Deney grubundaki çocuklara Etkileşimli Eğitici Dijital Oyun Programı ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms