Bu araştırmanın amacı, Etkileşimli Eğitici Dijital Oyun Programının Hastanede Yatan ve Sevgi Evlerinde kalan 7-8 yaş grubu çocukların Matematik Becerilerini ve Çalışma Belleği Performansını incelenmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu çalışmanındeney grubunu 7-8 yaşında olan Malatya İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi Eğitim ve Araştırma Hastanesi Çocuk Karaciğer Nakil Servisinde yatan 5 çocuk ile Malatya Sosyal Hizmetler Kurumu Sevgi Evlerinde kalan 25 çocuktanoluşmaktadır. Çalışma deneysel desen yöntemi ile hazırlanmıştır. Deney grubundaki çocuklara Etkileşimli Eğitici Dijital Oyun Programı 12 hafta boyunca, haftada 3 gün süre ile uygulanmıştır. Araştırmada çocukların matematik becerilerini ölçmek için Erken Matematik Yeteneği Testi TEMA-3 A Formu Ölçeği ve çalışma belleğindeki gelişiminiölçmek amacıyla da Çalışma Belleği Ölçeği kullanılmıştır. Etkileşimli Eğitici Dijital Oyun Programının hastanede yatan ve sevgi evlerinde kalan 7-8 yaş grubu çocukların matematik becerileri ve çalışma belleği performansına etkisi incelenmiştir. Araştırma verileri nicel araştırma yöntemi ile toplanacaktır. Araştırmada elde edilen veriler Non Parametrik testlerden Wilcoxon işaretli sıralar testi programı ile analiz edilmiş ve Etkileşimli Eğitici Dijital Oyun Programının hastanede yatan ve sevgi evlerinde kalan 7-8 yaş çocukların matematik becerilerini ve çalışma belleği performansını artırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
Eser Adı (dc.title) | Etkileşimli Eğitici Dijital Oyun Programının Dezavantajlı Çocukların Matematik Becerileri Ve Çalışma Belleği Performansı Üzerine Etkisinin İncelenmesi |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | TOKA, Betül |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Etkileşimli Eğitici Dijital Oyun |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Matematik Becerileri |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Çalışma Belleği |
Yayıncı (dc.publisher) | KTO Karatay Üniversitesi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | SOYDAN, Sema |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2022 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2022-11-01T09:50:25Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2022-11-01T09:50:25Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Bu araştırmanın amacı, Etkileşimli Eğitici Dijital Oyun Programının Hastanede Yatan ve Sevgi Evlerinde kalan 7-8 yaş grubu çocukların Matematik Becerilerini ve Çalışma Belleği Performansını incelenmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu çalışmanındeney grubunu 7-8 yaşında olan Malatya İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi Eğitim ve Araştırma Hastanesi Çocuk Karaciğer Nakil Servisinde yatan 5 çocuk ile Malatya Sosyal Hizmetler Kurumu Sevgi Evlerinde kalan 25 çocuktanoluşmaktadır. Çalışma deneysel desen yöntemi ile hazırlanmıştır. Deney grubundaki çocuklara Etkileşimli Eğitici Dijital Oyun Programı 12 hafta boyunca, haftada 3 gün süre ile uygulanmıştır. Araştırmada çocukların matematik becerilerini ölçmek için Erken Matematik Yeteneği Testi TEMA-3 A Formu Ölçeği ve çalışma belleğindeki gelişiminiölçmek amacıyla da Çalışma Belleği Ölçeği kullanılmıştır. Etkileşimli Eğitici Dijital Oyun Programının hastanede yatan ve sevgi evlerinde kalan 7-8 yaş grubu çocukların matematik becerileri ve çalışma belleği performansına etkisi incelenmiştir. Araştırma verileri nicel araştırma yöntemi ile toplanacaktır. Araştırmada elde edilen veriler Non Parametrik testlerden Wilcoxon işaretli sıralar testi programı ile analiz edilmiş ve Etkileşimli Eğitici Dijital Oyun Programının hastanede yatan ve sevgi evlerinde kalan 7-8 yaş çocukların matematik becerilerini ve çalışma belleği performansını artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5500 |