Otizmli Çocuklar İçin Özel Eğitim Yapılarının Mimari ve İç Mimari Açıdan İncelenmesi SOBE Vakfı Örneği
GÖRGÜLÜ, Betül
Loading
Name | Size | Description |
---|---|---|
Betül GÖRGÜLÜ.pdf | 6.105Mb |
Abstract
Mimarlar ve iç mimarlar benimsedikleri üslupla mimari alanları oluştururken bu alanlarda yaşayacak bireylerin yaşam standartlarını da büyük ölçüde biçimlendirirler. Oluşturulan mekânlar için aktif kullanıcı görevini üstlenen bireyler, psikolojik, fizyolojik ve ruhsal olarak bu alanlara anlamlar yükler ve onlar için taşıdığı anlamlar doğrultusunda tepki gösterirler. Otizmli bireyler yaşamdaki yerlerini alabilmeleri için kullanıcısı oldukları mekâna pozitif anlamlar yükleyebilecekleri, fiziksel vee sosyal aktiviteleri maksimum düzeyde ve verimli bir biçimde ortaya koyabilecekleri, özel ihtiyaç ve isteklerine cevap veren özel eğitim ve öğretim mekânlarına ihtiyaç duyarlar. Bu tez kapsamında otizmden, otizmli bireyden, özel eğitim ve otizmli bireyler için hazırlanan özel eğitim yapılarından bahsedilmiştir. Özel eğitime ihtiyaç duyan otizmli bir birey için tasarımı yapılacak özel eğitim yapısında bulunması gereken tasarım ilkelerine değinilmiş ve Konya SOBE Vakfı örneği ile tez çalışmasının konusu detaylandırılarak ortaya konulmuştur. Beş bölümden oluşan bu çalışmanın birinci bölümünde; konuya giriş ve çalışmanın amacına, ikinci bölümde otizm ve özel eğitim kavramlarına yer verilmiştir. Üçüncü bölümde özel gereksinimi olan bireylerin ihtiyaçları doğrultusunda oluşturulan özel eğitim yapıları tasarım kriterleri irdelenmiş olup, dördüncü bölümde elde edilen bu tasarım kriterleri doğrultusunda Sobe Vakfı değerlendirilmiştir. Beşinci bölümde ise; yapılan araştırmalar ve incelemeler sonucunda elde edilen bilgiler derlenmiş ve çalışmanın sonucundan bahsedilmiştir.... Show more Show less