Otizmli Çocuklar İçin Özel Eğitim Yapılarının Mimari ve İç Mimari Açıdan İncelenmesi SOBE Vakfı Örneği

Mimarlar ve iç mimarlar benimsedikleri üslupla mimari alanları oluştururken bu alanlarda yaşayacak bireylerin yaşam standartlarını da büyük ölçüde biçimlendirirler. Oluşturulan mekânlar için aktif kullanıcı görevini üstlenen bireyler, psikolojik, fizyolojik ve ruhsal olarak bu alanlara anlamlar yükler ve onlar için taşıdığı anlamlar doğrultusunda tepki gösterirler. Otizmli bireyler yaşamdaki yerlerini alabilmeleri için kullanıcısı oldukları mekâna pozitif anlamlar yükleyebilecekleri, fiziksel ve sosyal aktiviteleri maksimum düzeyde ve verimli bir biçimde ortaya koyabilecekleri, özel ihtiyaç ve isteklerine cevap veren özel eğitim ve öğretim mekânlarına ihtiyaç duyarlar. Bu tez kapsamında otizmden, otizmli bireyden, özel eğitim ve otizmli bireyler için hazırlanan özel eğitim yapılarından bahsedilmiştir. Özel eğitime ihtiyaç duyan otizmli bir birey için tasarımı yapılacak özel eğitim yapısında bulunması gereken tasarım ilkelerine değinilmiş ve Konya SOBE Vakfı örneği ile tez çalışmasının konusu detaylandırılarak ortaya konulmuştur. Beş bölümden oluşan bu çalışmanın birinci bölümünde; konuya giriş ve çalışmanın amacına, ikinci bölümde otizm ve özel eğitim kavramlarına yer verilmiştir. Üçüncü bölümde özel gereksinimi olan bireylerin ihtiyaçları doğrultusunda oluşturulan özel eğitim yapıları tasarım kriterleri irdelenmiş olup, dördüncü bölümde elde edilen bu tasarım kriterleri doğrultusunda Sobe Vakfı değerlendirilmiştir. Beşinci bölümde ise; yapılan araştırmalar ve incelemeler sonucunda elde edilen bilgiler derlenmiş ve çalışmanın sonucundan bahsedilmiştir.

Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
09 Nisan 2024 09:59
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Otizmli Çocuklar İçin Özel Eğitim Yapılarının Mimari ve İç Mimari Açıdan İncelenmesi SOBE Vakfı Örneği
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
GÖRGÜLÜ, Betül
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Otizm
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Özel Eğitim
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Mimarlık
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Tasarım
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Özel Eğitim Yapıları
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Eğitim Yapıları
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
ÇINAR, Kerim
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-02-08T08:42:03Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2023-02-08T08:42:03Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Mimarlar ve iç mimarlar benimsedikleri üslupla mimari alanları oluştururken bu alanlarda yaşayacak bireylerin yaşam standartlarını da büyük ölçüde biçimlendirirler. Oluşturulan mekânlar için aktif kullanıcı görevini üstlenen bireyler, psikolojik, fizyolojik ve ruhsal olarak bu alanlara anlamlar yükler ve onlar için taşıdığı anlamlar doğrultusunda tepki gösterirler. Otizmli bireyler yaşamdaki yerlerini alabilmeleri için kullanıcısı oldukları mekâna pozitif anlamlar yükleyebilecekleri, fiziksel ve sosyal aktiviteleri maksimum düzeyde ve verimli bir biçimde ortaya koyabilecekleri, özel ihtiyaç ve isteklerine cevap veren özel eğitim ve öğretim mekânlarına ihtiyaç duyarlar. Bu tez kapsamında otizmden, otizmli bireyden, özel eğitim ve otizmli bireyler için hazırlanan özel eğitim yapılarından bahsedilmiştir. Özel eğitime ihtiyaç duyan otizmli bir birey için tasarımı yapılacak özel eğitim yapısında bulunması gereken tasarım ilkelerine değinilmiş ve Konya SOBE Vakfı örneği ile tez çalışmasının konusu detaylandırılarak ortaya konulmuştur. Beş bölümden oluşan bu çalışmanın birinci bölümünde; konuya giriş ve çalışmanın amacına, ikinci bölümde otizm ve özel eğitim kavramlarına yer verilmiştir. Üçüncü bölümde özel gereksinimi olan bireylerin ihtiyaçları doğrultusunda oluşturulan özel eğitim yapıları tasarım kriterleri irdelenmiş olup, dördüncü bölümde elde edilen bu tasarım kriterleri doğrultusunda Sobe Vakfı değerlendirilmiştir. Beşinci bölümde ise; yapılan araştırmalar ve incelemeler sonucunda elde edilen bilgiler derlenmiş ve çalışmanın sonucundan bahsedilmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5509
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms