İş sağlığı ve güvenliği, insana yakışır bir işi; özgür, eşitlik ve güvenlik içerisinde, insan onuruna yakışır çalışma hakkı olarak tanımlanır. Sağlık kurumlarından elde edilen kayıtlar ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda yapılan düzenlemeler sağlık sektörünün iş güvenliği açısından çok riskli olduğunu göstermektedir ve istatistikler, sağlık sektörünü öldürücü olmayan iş kazalarında en yüksek oranda risk taşıyan ikinci sektör olarak göstermektedir. Hastaya doğrudan bakım sağlayan sağlık ekibinin en önemli üyesi olan hemşireler, ilaçlar, kimyasallar, bulaşıcı ajanlar, malzeme ve ergonomik koşulların yetersizliği, ağır işlerde çalışma gibi sayısız mesleki tehlikeye maruz kalmaktadır. Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi düzeylerini ölçmektir. Bu amaçla, bir anket formu hazırlanarak rasgele seçilen örneklem kümesinde yer alan gönüllü katılımcılara uygulanmıştır. Çalışma toplam 218 hemşirelik bölümü öğrencisi ile tamamlanmıştır. Anket formuna ait ölçek bölümü 37 madde ve 6 faktörden oluşmaktadır. Genel ölçek puanı 166,67±14,01 olarak hesaplanmıştır. Ölçek ve alt boyut puanları genel olarak demografik özelliklere göre anlamlı düzeyde farklı bulunmamış, ancak iş sağlığı ve güvenliği (İSG) eğitimi alan öğrencilerde bilgi düzeyi anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur (p<0,05). İSG bilgi düzeyi ve farkındalığının artırılması için tüm öğrencilere bilgilendirici eğitimlerin verilmesi önerilmektedir. Ayrıca, görsel ve işitsel eğitim materyalleri kullanılarak interaktif eğitim aktivitelerinin oluşturulması ve öğrencilerde kalıcı bilgi düzeyi ve tecrübe oluşturacak simülasyon ve drama aktivitelerine katılımlarının sağlanmasının oldukça faydalı olacağı düşünülmektedir.
Eser Adı (dc.title) | Hemşirelik Öğrencilerinin İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında Bilgi Düzeylerinin Anket Yolu İle Ölçülmesi |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | BİBER, Behçet |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | İş Sağlığı ve Güvenliği |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sağlık |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Hemşirelik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Öğrenci |
Konu Başlıkları (dc.subject) | İş Kazaları |
Yayıncı (dc.publisher) | KTO Karatay Üniversitesi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | YILDIZ, Hüseyin Bekir |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2022 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-02-08T08:44:36Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2023-02-08T08:44:36Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | İş sağlığı ve güvenliği, insana yakışır bir işi; özgür, eşitlik ve güvenlik içerisinde, insan onuruna yakışır çalışma hakkı olarak tanımlanır. Sağlık kurumlarından elde edilen kayıtlar ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda yapılan düzenlemeler sağlık sektörünün iş güvenliği açısından çok riskli olduğunu göstermektedir ve istatistikler, sağlık sektörünü öldürücü olmayan iş kazalarında en yüksek oranda risk taşıyan ikinci sektör olarak göstermektedir. Hastaya doğrudan bakım sağlayan sağlık ekibinin en önemli üyesi olan hemşireler, ilaçlar, kimyasallar, bulaşıcı ajanlar, malzeme ve ergonomik koşulların yetersizliği, ağır işlerde çalışma gibi sayısız mesleki tehlikeye maruz kalmaktadır. Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi düzeylerini ölçmektir. Bu amaçla, bir anket formu hazırlanarak rasgele seçilen örneklem kümesinde yer alan gönüllü katılımcılara uygulanmıştır. Çalışma toplam 218 hemşirelik bölümü öğrencisi ile tamamlanmıştır. Anket formuna ait ölçek bölümü 37 madde ve 6 faktörden oluşmaktadır. Genel ölçek puanı 166,67±14,01 olarak hesaplanmıştır. Ölçek ve alt boyut puanları genel olarak demografik özelliklere göre anlamlı düzeyde farklı bulunmamış, ancak iş sağlığı ve güvenliği (İSG) eğitimi alan öğrencilerde bilgi düzeyi anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur (p<0,05). İSG bilgi düzeyi ve farkındalığının artırılması için tüm öğrencilere bilgilendirici eğitimlerin verilmesi önerilmektedir. Ayrıca, görsel ve işitsel eğitim materyalleri kullanılarak interaktif eğitim aktivitelerinin oluşturulması ve öğrencilerde kalıcı bilgi düzeyi ve tecrübe oluşturacak simülasyon ve drama aktivitelerine katılımlarının sağlanmasının oldukça faydalı olacağı düşünülmektedir. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5514 |