Hemşirelik Öğrencilerinin İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında Bilgi Düzeylerinin Anket Yolu İle Ölçülmesi
BİBER, Behçet
Loading
Name | Size | Description |
---|---|---|
Behçet BİBER (10511117).pdf | 556.2Kb |
Abstract
İş sağlığı ve güvenliği, insana yakışır bir işi; özgür, eşitlik ve güvenlik içerisinde, insan
onuruna yakışır çalışma hakkı olarak tanımlanır. Sağlık kurumlarından elde edilen
kayıtlar ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda yapılan düzenlemeler sağlık sektörünün iş
güvenliği açısından çok riskli olduğunu göstermektedir ve istatistikler, sağlık sektörünü
öldürücü olmayan iş kazalarında en yüksek oranda risk taşıyan ikinci sektör olarak
göstermektedir. Hastaya doğrudan bakım sağlayan sağlık ekiibinin en önemli üyesi olan
hemşireler, ilaçlar, kimyasallar, bulaşıcı ajanlar, malzeme ve ergonomik koşulların
yetersizliği, ağır işlerde çalışma gibi sayısız mesleki tehlikeye maruz kalmaktadır. Bu
çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi
düzeylerini ölçmektir. Bu amaçla, bir anket formu hazırlanarak rasgele seçilen örneklem
kümesinde yer alan gönüllü katılımcılara uygulanmıştır. Çalışma toplam 218 hemşirelik
bölümü öğrencisi ile tamamlanmıştır. Anket formuna ait ölçek bölümü 37 madde ve 6
faktörden oluşmaktadır. Genel ölçek puanı 166,67±14,01 olarak hesaplanmıştır. Ölçek ve
alt boyut puanları genel olarak demografik özelliklere göre anlamlı düzeyde farklı
bulunmamış, ancak iş sağlığı ve güvenliği (İSG) eğitimi alan öğrencilerde bilgi düzeyi
anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur (p<0,05). İSG bilgi düzeyi ve farkındalığının
artırılması için tüm öğrencilere bilgilendirici eğitimlerin verilmesi önerilmektedir. Ayrıca,
görsel ve işitsel eğitim materyalleri kullanılarak interaktif eğitim aktivitelerinin
oluşturulması ve öğrencilerde kalıcı bilgi düzeyi ve tecrübe oluşturacak simülasyon ve
drama aktivitelerine katılımlarının sağlanmasının oldukça faydalı olacağı
düşünülmektedir.... Show more Show less