İhracat Pazar Yönelimi İle Algılanan İhracat Performansı İlişkisi
PEKPERDAHCI, Ömer
Loading
Name | Size | Description |
---|---|---|
Ömer PEKPERDAHCI (10512940).pdf | 749.7Kb |
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ihracat pazar yönelimi ile firmaların algılanan ihracat performansı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Günümüzde ihracat pazar yönelimi kavramının firmalar için öneminin artmasıyla birlikte bu kavramın bilinirliği ve uygulanabilirliğin tespit edilmesi ve ihracat pazar yöneliminin algılanan ihracat performansına etkisini değerlendirmektir. Bu çalışmada ihracat pazar yöneliminin alt boyutlarından istihbarat üretimi, istihbarat yaygınlaştırma ve cevap verebilirliğin algılanann ihracat performansına etkisi araştırılmaktadır. Araştırmanın hipotezleri, Türkiye’de ihracat yapan 72 firmadan anket aracılığıyla toplanan verilere faktör analizi, ANOVA testleri, çoklu doğrusal regresyon analizi ve korelasyon analizi uygulanarak incelenmiştir.
Çalışmada firmaların ihracat pazar yönelimi ile algılanan ihracat performansı düzeylerinin firmanın demografik özelliklerine göre etkisinin yanı sıra ihracat pazar yönelimi ve alt boyutları ile algılanan ihracat performansı arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır.
Çalışmada ulaşılan sonuçlara göre, ihracat pazar yönelimi ve alt boyutlarından istihbarat üretimi ve cevap verebilirlik ile algılanan ihracat performansı arasındaki ilişkinin olumlu yönde olduğu bulunmuştur. İstihbarat yaygınlaştırmanın ise algılanan ihracat performansı ile ilişkisinin olumlu yönde olmadığı belirlenmiştir. Bundan ötürü pazar yöneliminin alt boyutlarından istihbarat üretimi ve cevap verebilirliği kullanan firmalarda ihracat performansında artış sağlamaktadır. İhracat yapan firmaların rekabet avantajı sağlamak ve ihracat performansında artış sağlamasında istihbarat üretimi ve cevap verebilirlik önemli bir etken olmaktadır.... Show more Show less