Giriş: Metoforik analiz hemşirelik mesleğini hemşirelerin bakış açısından değerlendirmek ve mesleği anlamak açısından önemlidir. Amaç: Çalışma hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin hemşirelik mesleğine ilişkin algılarını metaforlar aracılıyla analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Bu çalışma nitel desende yürütülmüştür. Çalışma 94 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiş olup araştırmacılar tarafından herhangi bir metafor kaynağı içermeyen veriler elenerek 61 öğrencinin katılımı değerlendirmeye alındı. Çalışma verileri tanıtıcı bilgi formu ve metafor sorusunun yer aldığı yarı yapılandırılmış form aracılıyla toplandı. Veriler metafor analizi ile değerlendirildi. Bulgular: Araştırma bulgularına göre hemşirelik birinci sınıf öğrencileri hemşirelik mesleğine yönelik 40 metafor belirledi. En yaygın üç metafor anne (n= 8), melek (n= 4) ve bina kolonu (n= 4) idi. Sonuç: Sonuç olarak hemşirelik öğrencilerinin mesleğe ilişkin içgörülerini keşfetmede metaforların önemli olduğu görülmektedir. Elde edilen bulgular sonucunda öğrencilerin çoğunluğunun mesleğe ilişkin olumlu algı ve pozitif bakış açısına sahip olduğu söylenebilir.
Eser Adı (dc.title) | Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Perspektifinden Meslek Algısı: Bir Metafor Çalışması |
Özet (dc.description.abstract) | Giriş: Metoforik analiz hemşirelik mesleğini hemşirelerin bakış açısından değerlendirmek ve mesleği anlamak açısından önemlidir. Amaç: Çalışma hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin hemşirelik mesleğine ilişkin algılarını metaforlar aracılıyla analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Bu çalışma nitel desende yürütülmüştür. Çalışma 94 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiş olup araştırmacılar tarafından herhangi bir metafor kaynağı içermeyen veriler elenerek 61 öğrencinin katılımı değerlendirmeye alındı. Çalışma verileri tanıtıcı bilgi formu ve metafor sorusunun yer aldığı yarı yapılandırılmış form aracılıyla toplandı. Veriler metafor analizi ile değerlendirildi. Bulgular: Araştırma bulgularına göre hemşirelik birinci sınıf öğrencileri hemşirelik mesleğine yönelik 40 metafor belirledi. En yaygın üç metafor anne (n= 8), melek (n= 4) ve bina kolonu (n= 4) idi. Sonuç: Sonuç olarak hemşirelik öğrencilerinin mesleğe ilişkin içgörülerini keşfetmede metaforların önemli olduğu görülmektedir. Elde edilen bulgular sonucunda öğrencilerin çoğunluğunun mesleğe ilişkin olumlu algı ve pozitif bakış açısına sahip olduğu söylenebilir. |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2022 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-02-08T09:18:36Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2023-02-08T09:18:36Z |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Hemşirelik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Hemşirelik Algısı |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Öğrenci |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Metafor |
Yayın Türü (dc.type) | Konferans Bildirisi |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | KOÇAK UYAROĞLU, Arzu |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | SELÇUK TOSUN, Alime |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | ÜNAL, Esra |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5542 |