Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Perspektifinden Meslek Algısı: Bir Metafor Çalışması

View/ Open
Date
2022-06-10Author
KOÇAK UYAROĞLU, Arzu
SELÇUK TOSUN, Alime
ÜNAL, Esra
Metadata
Show full item recordAbstract
Giriş: Metoforik analiz hemşirelik mesleğini hemşirelerin bakış açısından değerlendirmek ve mesleği anlamak
açısından önemlidir.
Amaç: Çalışma hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin hemşirelik mesleğine ilişkin algılarını metaforlar
aracılıyla analiz etmek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Bu çalışma nitel desende yürütülmüştür. Çalışma 94 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiş olup
araştırmacılar tarafından herhangi bir metafor kaynağı içermeyen veriler elenerek 61 öğrencinin katılımı
değerlendirmeye alındı. Çalışma verileri tanıtıcı bilgi formu ve metafor sorusunun yer aldığı yarı
yapılandırılmış form aracılıyla toplandı. Veriler metafor analizi ile değerlendirildi.
Bulgular: Araştırma bulgularına göre hemşirelik birinci sınıf öğrencileri hemşirelik mesleğine yönelik 40
metafor belirledi. En yaygın üç metafor anne (n= 8), melek (n= 4) ve bina kolonu (n= 4) idi.
Sonuç: Sonuç olarak hemşirelik öğrencilerinin mesleğe ilişkin içgörülerini keşfetmede metaforların önemli
olduğu görülmektedir. Elde edilen bulgular sonucunda öğrencilerin çoğunluğunun mesleğe ilişkin olumlu algı
ve pozitif bakış açısına sahip olduğu söylenebilir.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..