• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • YÜKSEKOKULLAR
  • Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
  • Hemşirelik
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • YÜKSEKOKULLAR
  • Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
  • Hemşirelik
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Perspektifinden Meslek Algısı: Bir Metafor Çalışması

Thumbnail
Göster/Aç
Makale Sayfası (267.0Kb)
Tarih
2022-06-10
Yazar
KOÇAK UYAROĞLU, Arzu
SELÇUK TOSUN, Alime
ÜNAL, Esra
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Giriş: Metoforik analiz hemşirelik mesleğini hemşirelerin bakış açısından değerlendirmek ve mesleği anlamak açısından önemlidir. Amaç: Çalışma hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin hemşirelik mesleğine ilişkin algılarını metaforlar aracılıyla analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Bu çalışma nitel desende yürütülmüştür. Çalışma 94 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiş olup araştırmacılar tarafından herhangi bir metafor kaynağı içermeyen veriler elenerek 61 öğrencinin katılımı değerlendirmeye alındı. Çalışma verileri tanıtıcı bilgi formu ve metafor sorusunun yer aldığı yarı yapılandırılmış form aracılıyla toplandı. Veriler metafor analizi ile değerlendirildi. Bulgular: Araştırma bulgularına göre hemşirelik birinci sınıf öğrencileri hemşirelik mesleğine yönelik 40 metafor belirledi. En yaygın üç metafor anne (n= 8), melek (n= 4) ve bina kolonu (n= 4) idi. Sonuç: Sonuç olarak hemşirelik öğrencilerinin mesleğe ilişkin içgörülerini keşfetmede metaforların önemli olduğu görülmektedir. Elde edilen bulgular sonucunda öğrencilerin çoğunluğunun mesleğe ilişkin olumlu algı ve pozitif bakış açısına sahip olduğu söylenebilir.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5542
Koleksiyonlar
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar [72]





Creative Commons License
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 



| Yönerge | Rehber | İletişim |

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre göreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV