Dspace@KTO Karatay
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dspace@KTO Karatay
  • YÜKSEKOKULLAR
  • Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
  • Hemşirelik
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • View Item
  •   Dspace@KTO Karatay
  • YÜKSEKOKULLAR
  • Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
  • Hemşirelik
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hemşirelik Öğrencilerinin Meslek Algılarının Metafor Analizi Yöntemi ile Karşılaştırılması

ÜNAL, Esra; DAĞ TÜZMEN, Hafize; KOYUNCU, Naciye Esra
  • BibTex
  • EndNote (RIS)
Loading
NameSizeDescription
metafor.png82.31KbEkran Görüntüsü
Thumbnail
Date
2022-12-10
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5548
Metadata
Show full item record
Abstract
Amaç: Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin mesleğe ilişkin algılarının metafor analizi yöntemiyle ortaya konulması amaçlanmıştır. Gereç- Yöntem: Fenomenoloji deseninde gerçekleştirilen bu araştırmaya 52 tane 1.sınıf, 35 tane 4.sınıf hemşirelik öğrencisi katılmıştır. Araştırma verileri öğrencilerle yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %78,2’si kadın, %21,8’i erkek ve yaş ortalaması 20 (± 1,68), %98,9’u bekar; %73,6’sı Anadolu lisesi mezzunu, %59,8’i 1.Sınıf öğrencilerinden ve %40,2’si 4. Sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Öğrencilerin oluşturduğu metaforlar olumlu (63) ve olumsuz (24) şeklinde kategorize edilmiştir ve en sık kullandığı olumlu metaforlar aile (19), ilaç (6), dost/arkadaş (3), Kahraman (5) iken, olumsuz kategorize edilen metaforlar ise; Robot (4), Asker (3), Karınca (1) şeklinde olmuştur. Sonuç: Öğrencilerin ürettikleri metaforlara bakarak mesleğe ilişkin algıları yüksek oranda olumlu (%72,5), ancak meslekteki mevcut güncel sorunlar nedeniyle bir kısmının da olumsuz (%27,5) metaforlar ürettiği görülmektedir. Yine 4.Sınıf öğrencilerinin (%77) 1.sınıf öğrencilerine göre (%69) daha yüksek olumlu mesleki algıya sahip oldukları görülmektedir. Bu sonuçlara göre öğrencilerin öğrenim hayatı boyunca mesleki bilgi ve birikimini arttırmak, mesleğe bakış açılarını iyileştirmek hemşireliği de iyileştirmeye katkı sağlayacaktır....  Show more  Show less
Keyword
Metafor; hemşirelik; öğrenci
Item type
Sunum Konferans Bildirisi
Collections
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar [72]

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini
 

 


sherpa/romeo

Browse

Communities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini