Ortaokul Öğrencilerine Ev Kazaları Konusunda Verilen İlk Yardım Eğitiminin Öğrencilerin Bilgi Düzeyine Etkisi
DÜDÜKCÜ, Zeynel; TÜRK, Volkan; TÜRK DÜDÜKCÜ, Figen
Loading
Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerine ev kazaları konusunda verilen eğitimin öğrencilerin bilgi düzeyine etkisini incelemektir. Gereç ve Yöntem: Bu çalışma tanımlayıcı türde bir araştırmadır. Nisan-Haziran 2022 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırma Orta Anadolu’da bulunan bir ortaokulda 10-14 yaş arası 223 öğrenci ile yapılmıştır. Veriler değerlendirilirken yüzdelik,
aritmetik ortalama, minimum ve maksimum değerleri ve ki kare analizi yapıldı. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencillerin yaş ortalaması 12.12±.874’tür. %33.2’si kadın, %66.8’i erkektir. Çalışmaya katılan öğrencilerin %100'ünün son üç ay içinde evinde kaza geçirdiğini, geçirilen kazaların %34.9’unun mutfakta olduğu ifade edilmiştir. Geçirilen kazaların %31.8’i kesik, %21.1’inin
burkulma şeklinde olduğu, kaza sonrası yaralanan kişiye ilk yardımı yapan kişinin %60.5’inin annesi olduğu tespit edildi. Öğrencilere ilk yardım konusunda eğitim verildi ve eğitimden sonra yanıkta, kesici aletlerle yaralanmalarda, kırık-çıkık-burkulma tipi yaralanmalarda, solunum yolu aspirasyonlarında, zehirlenmelerde, elektrik çarpmalarında ilk yardım konularında öğrencilerin bilgi düzeyleri istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yükseldi (p<0.05). Sonuç: Sonuç olarak, verilen ev kazaları ilk yardım eğitimi öğrencilerin ev kazaları ilk yardım bilgi düzeyini artırmıştır. Bu da ev kazalarının önlenmesinde ilkyardım eğitiminin önemi göstermektedir.... Show more Show less