Dspace@KTO Karatay
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dspace@KTO Karatay
  • FAKÜLTELER
  • Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
  • Psikoloji
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • View Item
  •   Dspace@KTO Karatay
  • FAKÜLTELER
  • Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
  • Psikoloji
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosyal Medya Kullanımı, Yaşlılarda İyi Hissetmek İçin Bir Araç Olabilir mi?

SUNAY, Emre; HARMANCI, Hatice
  • BibTex
  • EndNote (RIS)
Loading
NameSizeDescription
PP.pdf437.6Kb
Thumbnail
Date
2022
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5623
Metadata
Show full item record
Abstract
Amaç: İletişim amacıyla geliştirilen sosyal medya uygulamaları, zamanla eğlenceden resmi işlemlere kadar pek çok farklı işlemin yapılabildiği sanal yaşam alanına dönüşmüştür. Literatürdeki sosyal medya araştırmaları incelendiğinde, konunun daha çok çocuk ve ergen yaş gruplarıyla ilişkilendirildiği, yetişkin ve yaşlılık dönemlerinin ihmal edildiği görülmüştür. Araştırmamızın amacı yaşlılardaki sosyal medya kullanımını, kullanımın içeriğini ve neden sosyal medya kullanma ihtiyacı hissettiklerrini incelemektir. Bu bildiride devam eden bir çalışmanın ön verileri sunulmuştur. Yöntem: Bu çalışmada, kesitsel araştırma deseninde uygun örnekleme ve amaçlı örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırma grubunu 65 yaş üzerinde, çalışmaya katılımda gönüllü ve hazırlanan anket formlarını doldurmaya engel fiziksel ve ruhsal hastalığı olmayan 57 birey oluşturmaktadır. Katılımcılara araştırmacılar tarafından oluşturulan demografik bilgi formu ve sosyal medya uygulamalarıyla ilgili anket formu verilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 25.0 istatistik programı ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Çalışmaya yaş ortalaması 72.36 olan 57 kişi katılmıştır. Katılımcıların %52.6’sı sosyal medya uygulamalarını kullanmaktaydı. Erkeklerdeki sosyal medya kullanımı sıklığı kadınlara göre anlamlı düzeyde yüksekti (p=.007). Sosyal medyaya ulaşımın %96.7 akıllı telefonlar aracılığı ile olduğu, en sık kullanılan uygulamanın Facebook ve WhatsApp olduğu ve en sık videolu görüşmelerin yapıldığı tespit edilmiştir. Katılımcıların %63.3’ü ailesiyle iletişimde kalabilmek, %30’u eğlenmek ve %30’u da boş zamanlarını geçirmek için sosyal medya kullanımına ihtiyaç duyduklarını bildirmişlerdir. Katılımcıların %20’si uygulamalarda 4 saatin üzerinde vakit geçirmektedir. Tartışma ve Sonuç: Sosyal medya uygulamaları yaşlılık döneminde farklı sebeplerle de olsa sıkça kullanılmakta ve iyi hissettirmektedir. Dönemin ihtiyaçlarına yönelik geliştirilecek uygulamalar bireylerin yaşam kalitesini desteklemeye yardımcı olacaktır. Ek olarak sosyal medyanın işlevsel kullanımı yanında, bağımlılık, zorbalığa uğrama gibi olumsuzluklar yaşlılık döneminde daha ciddi sorunlara sebep olabilir. Yaşlılık döneminde sosyal medya kullanımıyla ilişkili konuların daha fazla görünür olmaya ihtiyacı vardır....  Show more  Show less
Keyword
Yaşlılık; Sosyal Medya Kullanımı; İyi Hissetmek
Item type
Konferans Bildirisi
Collections
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar [19]

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini
 

 


sherpa/romeo

Browse

Communities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini