Dspace@KTO Karatay
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dspace@KTO Karatay
  • YÜKSEKOKULLAR
  • Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
  • Hemşirelik
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • View Item
  •   Dspace@KTO Karatay
  • YÜKSEKOKULLAR
  • Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
  • Hemşirelik
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pandemi Sırasında İlk Kez Klinik Uygulamaya Çıkan Hemşirelik Öğrencilerinin Stres Düzeyleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki

SAYAR, Serap; GÜNDOĞDU, Fatma; DEMİR KÜÇÜKKÖSELER, Ayşenur
  • BibTex
  • EndNote (RIS)
Loading
NameSizeDescription
7.Uluslararası 18. Ulusal Hemşirelik Kongresi.pdf769.9Kb
Thumbnail
Date
2022-10
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5674
Metadata
Show full item record
Abstract
Amaç: Bu çalışma pandemi sırasında ilk kez klinik uygulamaya çıkan hemşirelik öğrencilerinin stres düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı-ilişki arayıcı bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini, bir üniversitenin hemşirelik bölümü 2020-2021 eğitim-öğretim güz ve bahar yılında ilk kez klinik uygulamaya çıkan, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur (n=196). Araştırmanın örneklemini pandemi sırasında ilkk kez klinik uygulamaya çıkacak, araştırmaya katılmaya gönüllü 168 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında, ‟ Sosyodemografik Bilgi Formu’’,‘’Klinik Stres Anketi (KSA)’’ve“Problem Çözme Envanteri (PÇE)” kullanılmıştır. Veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %83’ü kadın, %57’si ikinci sınıftır. Öğrencilerin %34’ü, klinikte strese yol açan durumları hastalar olarak belirtirken, %39’u hemşireler, hastalar, doktorlar ve öğretim elemanları olarak hepsini stres faktörü olarak tanımlamıştır. Klinik strese ilişkin, öğrencilerin %57’si mesleki bilgi ve becerilerinin uygulama için yeterli olmadığı, %38’i öğretim elemanları tarafından değerlendirilme korkusu, %79’u hastaya zarar verme korkusu gibi sebeplerden dolayı klinik stres yaşayacağının düşüncesinde olduğunu belirtmiştir. Öğrencilerin %66’sı kendisini klinik uygulamaya hazır hissetmektedir ve %58’i ise klinik uygulama sırasında Covid-19 bulaş korkusu yaşamaktadır. Öğrencilerin KSA toplam puan ortalaması 26,15±8,46 ve PÇE toplam puan ortalaması 79,65±17,77’dir. Öğrencilerin KSA puan ortalamaları ile PÇE puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı ve orta düzey negatif yönlü bir ilişki bulunmaktadır (p<0.05). Öğrencilerin KSA puan ortalamaları ile PÇE aceleci yaklaşım, düşünen yaklaşım ve kendine güvenli yaklaşım alt boyut puan ortalamaları arasında negatif yönlü, orta düzey ve istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık vardır(p<0.05). Sonuç ve Öneriler: Pandemi sırasında ilk kez klinik uygulamaya çıkan hemşirelik öğrencilerinin düşük düzeyde stres yaşadıkları bulunmuştur. Öğrencilerin klinik stres düzeyi arttıkça problem çözme becerilerinin azaldığı bulunmuştur. Öğrencilerin özgüvenlerini arttırmak ve klinik streslerini azaltmak için, öğrencilere klinik uygulama ile ilgili yetersiz hissettikleri konularda eğitim verilmesi önerilmektedir....  Show more  Show less
Keyword
Problem Çözme Becerisi; Klinik Uygulama; Pandemi; Stres; Öğrenci; Hemşirelik
Item type
Konferans Bildirisi
Collections
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar [72]

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini
 

 


sherpa/romeo

Browse

Communities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini