Ebeveynlerin Çocuklarına Etkileşimli Kitap Okuma Müdahalesinin Ebeveynlerin Kitap Okuma İnançları İle Çocukların İletişim Becerileri ve Kitap Okuma Davranışları Üzerine Etkisinin İncelenmesi
BÜYÜKKAYMAZ, Merve; KÖYCEKAŞ, Ayçin; ARIKAN, Amine Nur; ATEŞPOLAT, YAHYA; YILDIZ BIÇAKÇI, Müdriye
Loading
Name | Size | Description |
---|---|---|
Ebeveynlerin Çocuklarına Etkileşimli Kitap Okuma Müdahalesinin.pdf | 408.5Kb |
Abstract
Etkileşimli kitap okuma, okul öncesi dönemde yetişkinlerin çocuklarla diyalog halinde kitap
okumalarını sağlayan, çocukların tüm gelişim alanlarına katkısı olan bir yöntem olarak alanyazına girmiş bir
okuma tekniğidir. Etkileşimli kitap okuma, özellikle çocukların dil ve okuma davranışının gelişimini
desteklemektedir. Ebeveyn temelli etkileşimli kitap okuma müdahale programı çocuklarda gelişimsel
alanlarda, okuma alışkanlıklarında büyük farklar oluşturduğu bilinmektedir. Bu çalışmada, etkileeşimli kitap
okuma müdahale programının ebeveynlerin kitap okuma inançları, çocukların iletişim becerileri ve kitap
okuma davranışları üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.... Show more Show less
Keyword
Etkileşimli kitap okuma, Okuma davranışı, Çocuk iletişimi, Okuma inançları, MüdahaleItem type
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıklarının Duygu Düzenleme Becerilerine Etkisi
SAVRAN, Elif (KTO Karatay Üniversitesi, 2022-06)6.ve 7. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının duygu düzenleme becerilerine etkisinin incelendiği bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. 2020-2021 yılında Karaman il merkezinde eğitim gören 370 ... -
Ailede Okuma Kültürü Yeterliliği ve Bilişsel Duygu Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
UYAR, Gülcan (KTO Karatay Üniversitesi, 2022-05)Bu çalışmanın amacı, ebeveynlerin bilişsel-duygu becerileri ile ailelerinin okuma kültürü yeterliliği arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada okuma kültürü ile ilgili kavramlar tanımlanmış ve okuma kültürünü edinme ... -
Üniversite Öğrencilerinin Besin Etiketi Okuma Ve Helal Gıda İle İlgili Bilgi Düzeylerinin Saptanması
KESER, Muteber Gizem; ÜNÜSAN, Nurhan; ERDOĞAN, Pınar (2017)Günümüzde gıda sanayisinin gelişmesiyle, bireyler içeriklerini tam olarak bilmedikleri besinleri tüketmektedirler. Çalışmanın amacı; Konya ilinde bulunan bir üniversitedeki öğrencilerin besin etiketi okuma ve helal gıda ...