Üniversite Öğrencilerine Verilen Toplumsal Cinsiyet ve Şiddet Farkındalığı Eğitiminin Toplumsal Cinsiyet Algı Ve Tutumuna Etkisi
KARAKOÇ, Hediye; DURAN, Büşra; DÖNER, Şerife İrem
Loading
Abstract
Amaç: Toplumsal cinsiyet eşitsizliği birçok alanda
görülmekte ve ekonomik kültürül ve sosyal birçok alanı
etkilemektedir. Bu araştırma, toplumsal cinsiyet ve
şiddet konusunda farkındalığı artırmak amacıyla verilen
eğitimin ebelik öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algı ve
tutumuna etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırma, deneysel araştırma tasarımlarından
randomize olmayan gruplarda ön test-son test yarı
deneysel olarak planlanmıştır. Araştırmada örneklem
seçimine gidiilmemiş olup, araştırmaya dâhil edilme
kriterlerine uyan 41 ebelik öğrencisi ile yürütülmüştür.
Veriler, tanıtıcı bilgi formu, Toplumsal Cinsiyet Rolleri
Tutum Ölçeği, Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği ile
toplanmıştır. Katılımcılara çalışmanın amacı aktarılarak,
gönüllülük ilkesi doğrultusunda veriler toparlanmıştır.
Verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistikler için sayı,
yüzde, ortalama ve standart sapma kullanılmıştır.
Karşılaştırmalı tekrarlı ölçümlerde tek faktörlü varyans
analizi ve korelasyon analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Katılımcıların toplumsal cinsiyet rolleri tutum
ölçeği ön test puan ortalamasının 60,02 ± 8,49, son test
puan ortalamasının 58,93 ± 7,96 olduğu belirlenmiştir.
Toplumsal cinsiyet algı ölçeği ön test puan ortalamasının
111,00 ± 10,50, son test puan ortalamasının ise 110,51 ±
12,07 olduğu bulunmuştur. Katılımcıların eğitim öncesi
ve sonrası toplumsal cinsiyet rolleri tutum (p = 0,2929)
ve toplumsal cinsiyet algı (p = 0,771) puan ortalamaları
karşılaştırıldığında anlamlı fark olmadığı belirlenmiştir.
Uygulamada Kullanım: Toplumsal cinsiyet ve şiddete
yönelik eğitim sonrası ebelik öğrencilerinin toplumsal
cinsiyet tutum ve algılarının değişmediği belirlenmiştir.
Toplumsal cinsiyet ve şiddet üzerine etki edecek farklı
bölüm, müfredat, eğitim programı içeriği bakımından
karşılaştırmalı çalışmalar planlanması önerilmektedir... Show more Show less