Özel Gereksinimli Çocuk

Gelişim geriliği olan bireyler için günümüzde, “Özürlü, Engelli, Özel Gereksinimi Olanlar, Özel Eğitim Gerektiren Bireyler” ve benzeri tanımlar kullanılmaktadır. Dünyada ve ülkemizde bireylerin olumsuz etkilenmesini ve etiketlenmesini önlemek için “Özel Gereksinimli Bireyler” tanımı sık kullanılmaktadır (Baykoç 2017). Özel eğitim gerektiren bireyler, doğum öncesi, doğum sırası ve doğum sonrasında meydana gelen sorunlar sonucu, oluşanlar, gelişim döneminde oluşan çeşitli faktörlere bağlı olarak bireylerin bilişsel, dilsel, hareket, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişimlerinde ölçme araçlarıyla ölçülebilen düzeyde yetersizlik, yavaşlama, gerileme veya ileride olma sonucunda yaşıtlarına kıyasla farklı özellikler gösteren ve normal eğitim programlarından yararlanamayan, kısmen yararlanan veya yararlandığı halde destek programları ile eğitimlerini devam ettirebilen bireylerdir (Baykoç, 2010).

Görüntülenme
8
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
09 Nisan 2024 23:12
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Özel Gereksinimli Çocuk
Yayın Türü
(dc.type)
Kitap Bölümü
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
BEKTAŞ, Murat
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
AŞKIN CERAN, Merve
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Özel Gereksinimli
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Çocuk
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-02-23T20:46:38Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2023-02-23T20:46:38Z
Özet
(dc.description.abstract)
Gelişim geriliği olan bireyler için günümüzde, “Özürlü, Engelli, Özel Gereksinimi Olanlar, Özel Eğitim Gerektiren Bireyler” ve benzeri tanımlar kullanılmaktadır. Dünyada ve ülkemizde bireylerin olumsuz etkilenmesini ve etiketlenmesini önlemek için “Özel Gereksinimli Bireyler” tanımı sık kullanılmaktadır (Baykoç 2017). Özel eğitim gerektiren bireyler, doğum öncesi, doğum sırası ve doğum sonrasında meydana gelen sorunlar sonucu, oluşanlar, gelişim döneminde oluşan çeşitli faktörlere bağlı olarak bireylerin bilişsel, dilsel, hareket, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişimlerinde ölçme araçlarıyla ölçülebilen düzeyde yetersizlik, yavaşlama, gerileme veya ileride olma sonucunda yaşıtlarına kıyasla farklı özellikler gösteren ve normal eğitim programlarından yararlanamayan, kısmen yararlanan veya yararlandığı halde destek programları ile eğitimlerini devam ettirebilen bireylerdir (Baykoç, 2010).
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5752
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms