Dspace@KTO Karatay
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dspace@KTO Karatay
  • ENSTİTÜLER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Grafik Tasarım Yüksek Lisans
  • View Item
  •   Dspace@KTO Karatay
  • ENSTİTÜLER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Grafik Tasarım Yüksek Lisans
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gestalt Kuramı’nın 2000 Yılı Sonrası Hollywood Sinema Afişleri Üzerine Olan Etkisinin İncelenmesi

ÇOKASLAN, Furkan
  • BibTex
  • EndNote (RIS)
Loading
NameSizeDescription
Furkan ÇOKASLAN (10527832).pdf4.092MbPDF
Thumbnail
Date
2023-01
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5759
Metadata
Show full item record
Abstract
Görmenin psikolojik süreçlerini açıklayabilen Gestalt Kuramı, görsel algılamanın gelişimini sağlamaktadır. Aynı zamanda yaratıcı düşünme ve sezgisel öğrenme kavramlarıyla birlikte bir kurallar bütünü oluşturarak grafik tasarım alanına doğrudan veya dolaylı olarak katkı sağlamaktadır. Gestalt Kuramına göre görme süreci, kişinin algısına göre değişebilmektedir. Bu durum, birbirine yapısal bağlamda benzeşmeyen bağımsız parçaların bile anlamlı birer bütünlük oluşturabilmesi ile açıklanabilir. Endüsstrileşme ile birlikte tüketimin bir moda haline dönüşmesi, tanıtım materyallerini de teknoloji ile eşzamanlı biçimde geliştirerek grafik sanatlara pragmatik görevler yüklemiştir. Günümüz modern insanı her gün yüzlerce farklı görsele maruz kalmaktadır. Bu bağlamda, Gestalt Kuramı algısal örgütleme yasalarının, algılarla oynayan ve harekete geçiren etkisi daha iyi anlaşılmalıdır. Bu çalışmanın ana amacı, son yıllarda üzerinde fazlaca durulan “Yapılandırmacı Kuram” anlayışı doğrultusunda; iletişim, tanıtım veya sanatsal grafik tasarım sürecinde Gestalt Kuramı’nın önemini vurgulamak ve etkilerini incelemektir. Bu bağlamda, Gestalt Kuramı algı yasalarının Hollywood sinema afişlerine etkilerinin incelenmesi hedeflenmiştir. Bu çalışma, 2000-2022 yılları arasında ABD Hollywood sineması için tasarlanmış film afişleriyle sınırlıdır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden betimsel yöntem kullanılmıştır. Sonuç olarak Gestalt Kuramı’nın, grafik tasarım ürünlerinin oluşturulma sürecinde; retorik, iletişim ve görme becerilerinin olumlu etkilerine değinilmiştir....  Show more  Show less
Keyword
Gestalt; Hollywood; Afiş; Tasarım İlkeleri
Item type
Tez
Collections
  • Grafik Tasarım Yüksek Lisans [14]

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini
 

 


sherpa/romeo

Browse

Communities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini