Gestalt Kuramı’nın 2000 Yılı Sonrası Hollywood Sinema Afişleri Üzerine Olan Etkisinin İncelenmesi

Görmenin psikolojik süreçlerini açıklayabilen Gestalt Kuramı, görsel algılamanın gelişimini sağlamaktadır. Aynı zamanda yaratıcı düşünme ve sezgisel öğrenme kavramlarıyla birlikte bir kurallar bütünü oluşturarak grafik tasarım alanına doğrudan veya dolaylı olarak katkı sağlamaktadır. Gestalt Kuramına göre görme süreci, kişinin algısına göre değişebilmektedir. Bu durum, birbirine yapısal bağlamda benzeşmeyen bağımsız parçaların bile anlamlı birer bütünlük oluşturabilmesi ile açıklanabilir. Endüstrileşme ile birlikte tüketimin bir moda haline dönüşmesi, tanıtım materyallerini de teknoloji ile eşzamanlı biçimde geliştirerek grafik sanatlara pragmatik görevler yüklemiştir. Günümüz modern insanı her gün yüzlerce farklı görsele maruz kalmaktadır. Bu bağlamda, Gestalt Kuramı algısal örgütleme yasalarının, algılarla oynayan ve harekete geçiren etkisi daha iyi anlaşılmalıdır. Bu çalışmanın ana amacı, son yıllarda üzerinde fazlaca durulan “Yapılandırmacı Kuram” anlayışı doğrultusunda; iletişim, tanıtım veya sanatsal grafik tasarım sürecinde Gestalt Kuramı’nın önemini vurgulamak ve etkilerini incelemektir. Bu bağlamda, Gestalt Kuramı algı yasalarının Hollywood sinema afişlerine etkilerinin incelenmesi hedeflenmiştir. Bu çalışma, 2000-2022 yılları arasında ABD Hollywood sineması için tasarlanmış film afişleriyle sınırlıdır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden betimsel yöntem kullanılmıştır. Sonuç olarak Gestalt Kuramı’nın, grafik tasarım ürünlerinin oluşturulma sürecinde; retorik, iletişim ve görme becerilerinin olumlu etkilerine değinilmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
53
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
24 Mayıs 2024 09:40
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Gestalt Kuramı’nın 2000 Yılı Sonrası Hollywood Sinema Afişleri Üzerine Olan Etkisinin İncelenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ÇOKASLAN, Furkan
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Gestalt
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Hollywood
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Afiş
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Tasarım İlkeleri
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
GÜMÜŞ, Çağrı
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2023
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-02-23T21:00:16Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2023-02-23T21:00:16Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Görmenin psikolojik süreçlerini açıklayabilen Gestalt Kuramı, görsel algılamanın gelişimini sağlamaktadır. Aynı zamanda yaratıcı düşünme ve sezgisel öğrenme kavramlarıyla birlikte bir kurallar bütünü oluşturarak grafik tasarım alanına doğrudan veya dolaylı olarak katkı sağlamaktadır. Gestalt Kuramına göre görme süreci, kişinin algısına göre değişebilmektedir. Bu durum, birbirine yapısal bağlamda benzeşmeyen bağımsız parçaların bile anlamlı birer bütünlük oluşturabilmesi ile açıklanabilir. Endüstrileşme ile birlikte tüketimin bir moda haline dönüşmesi, tanıtım materyallerini de teknoloji ile eşzamanlı biçimde geliştirerek grafik sanatlara pragmatik görevler yüklemiştir. Günümüz modern insanı her gün yüzlerce farklı görsele maruz kalmaktadır. Bu bağlamda, Gestalt Kuramı algısal örgütleme yasalarının, algılarla oynayan ve harekete geçiren etkisi daha iyi anlaşılmalıdır. Bu çalışmanın ana amacı, son yıllarda üzerinde fazlaca durulan “Yapılandırmacı Kuram” anlayışı doğrultusunda; iletişim, tanıtım veya sanatsal grafik tasarım sürecinde Gestalt Kuramı’nın önemini vurgulamak ve etkilerini incelemektir. Bu bağlamda, Gestalt Kuramı algı yasalarının Hollywood sinema afişlerine etkilerinin incelenmesi hedeflenmiştir. Bu çalışma, 2000-2022 yılları arasında ABD Hollywood sineması için tasarlanmış film afişleriyle sınırlıdır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden betimsel yöntem kullanılmıştır. Sonuç olarak Gestalt Kuramı’nın, grafik tasarım ürünlerinin oluşturulma sürecinde; retorik, iletişim ve görme becerilerinin olumlu etkilerine değinilmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5759
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms