Dspace@KTO Karatay
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dspace@KTO Karatay
  • ENSTİTÜLER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Odyoloji Tezli Yüksek Lisans
  • View Item
  •   Dspace@KTO Karatay
  • ENSTİTÜLER
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Odyoloji Tezli Yüksek Lisans
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İşitme Kayıplı Bireylerin Ebeveynlerine Yönelik Aile Eğitim Programı Uygulaması Ve Programın Ebeveynler Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

KIZILTAŞ, Mustafa
  • BibTex
  • EndNote (RIS)
Loading
NameSizeDescription
Mustafa KIZILTAŞ (10390648).pdf855.9KbPDF
Thumbnail
Date
2023-01
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5766
Metadata
Show full item record
Abstract
Çocuklar yaşamın ilk yıllarını öncelikle bir aile ortamında geçirdikleri için evde alınan eğitim, sonraki yılların temelini oluşturmaktadır. Bu bakımdan ailenin eğitimiyle çocuğun gelişimi arasında doğru orantı vardır. Bir aile eğitimi uygulaması olan bu çalışma, işitme kayıplı bireye sahip ebeveynlerin, ebeveynlik becerilerini ve bilgilerini geliştirmesi, çocuklarının gelişimini desteklemesi ve karşılaşılan sorunlarla başa çıkabilme yöntemlerini keşfetmesi, aile yapısını güçlendirmesi ve aile üüyelerinin daha sağlıklı ve mutlu olmalarını sağlayacak bilgi ve becerileri kazandırması açısından önemlidir. Çalışmanın amacı; işitme kayıplı çocuğa sahip ebeveynlerin sorun ve ihtiyaç analizlerinin yapılarak, analiz sonuçları doğrultusunda aile eğitim programının içeriklerinin oluşturulup uygulanması ve program öncesi-sonrası ailelerden alınan bilgilerin değerlendirilerek aile eğitim programının ebeveynler üzerine etkisinin incelenmesidir. Çalışma, gönüllü olarak katılım sağlayan işitme kayıplı çocuğa sahip 10 ebeveynle gerçekleştirilmiştir. Ebeveynler 7 ayrı kategoriden oluşan toplam 10 oturumluk bir eğitime katılmışlardır. Eğitimin etkinliğini ölçmek amacıyla Aile Eğitimi Programı Değerlendirme Formu, her kategori için ayrı ayrı oluşturulan sorularla her eğitim oturumundan önce ve sonra ebeveynlere uygulanmıştır. Gerçekleştirilen aile eğitimi programına katılan ebeveynlerden çoğunu anneler ve eğitim düzeyi daha düşük bireyler oluşturmaktadır. Ancak, uygulanan aile eğitimi programı sonucunda ebeveynlerin eğitim durumlarıyla bu eğitimden sağladıkları yarar arasında pozitif korelasyon olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Aile eğitimi sonucunda ilk test ile son test arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur. Bu sayede aile eğitimi uygulamasının başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmayla bilimsel temelli ve ailelerin tüm ihtiyaçlarını karşılayan aile eğitimi programı uygulamasının önemi ve yarattığı etkiler konusunda önemli bilimsel sonuçlara ulaşılmıştır. Bu çalışma sonucunda, hazırlanan aile eğitim programının kullanılabilirliği ve ebeveynler üzerindeki etkisine yönelik literatür katkısı sağlanmıştır....  Show more  Show less
Keyword
İşitme kaybı; aile eğitimi programı; rehabilitatif odyoloji; işitme engelliler
Item type
Tez
Collections
  • Odyoloji Tezli Yüksek Lisans [26]

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini
 

 


sherpa/romeo

Browse

Communities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini