Odyologların Pandemi Öncesi Ve Sonrası Süreçlerde Özel Eğitim Ve Rehabilitasyon Merkezlerindeki Uygulamalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Rehabilitasyon merkezinde çalışan bir odyolog eğitim verilen işitme kayıplı çocuğun işitme, dinleme, sosyal iletişim, dil ve konuşma becerilerinin gelişimini destekleyici etkinlikleri gerçekleştirir. Çalışmanın amacı; odyologların bakış açısından pandemi öncesi ve sonrasında özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde (ÖERM) yürütülen hizmetlerine ilişkin görüş, sorun ve önerilerinin incelenmesidir. Bu çalışma Türkiye’de ÖERM’lerinde çalışan ve bu çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 58 odyolog ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, odyologların ÖERM’lerindeki konumu, mesleki uygulamaları/kişisel gelişimleri, eğitim seans sürelerinin yeterliliği, işitme kayıplı çocuklara eğitim verirken yeterli görülmeyen materyal ve uygulamalar, ÖERM’lerde çalışan odyologların duygu durumu, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde (RAM) işitme kayıplı çocuğa ve ailesine sunulan hizmetler, ebeveyn(ler)in çocuklarına davranış ve ilgisine yönelik görüşleri incelenmiştir. Ayrıca, odyologların işitme kayıplı çocukların ve ebeveyn(ler)inin COVID-19 öncesinde ve sonrasındaki süreçte yaşadığı zorluklara yönelik görüşü alınarak karşılaştırılmıştır. Çalışma sonucunda, COVID-19’un odyologların mesleki uygulamaları/kişisel gelişimi, işitme kayıplı çocukların rehabilitasyonu, işitsel rehabilitasyonda pandemi öncesi ve sonrası süreç, işitme kayıplı çocukların ebeveynleri, RAM ve işitsel rehabilitasyonda materyal kullanımının etkilediği görülmüştür. Odyologların görüşleriyle ÖERM’lerde ve RAM’da verilen hizmetler ortaya konulmuştur. Bu çalışma, literatürde rehabilitasyon alanında çalışan odyologların ÖERM’lerinde verdikleri hizmetler, yaşanılan sorunlarla ilgili görüşlerinin değerlendirilmesine yönelik araştırmaların sayısının yetersiz olması nedeniyle, odyoloji alanına önemli bilgiler ve işitsel rehabilitasyon alanına farklı bir bakış açısı vereceği ve sağlayacağı düşünülmektedir.

Erişime Açık
Görüntülenme
34
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
07 Haziran 2024 16:06
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Odyologların Pandemi Öncesi Ve Sonrası Süreçlerde Özel Eğitim Ve Rehabilitasyon Merkezlerindeki Uygulamalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
EŞMEKAYA, Arife Damla
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Odyolog
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İşitme Kayıplı Çocuklar
Konu Başlıkları
(dc.subject)
COVID-19
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İşitsel Rehabilitasyon
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
ŞAN, İclal
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2023
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-02-23T21:00:46Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2023-02-23T21:00:46Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Rehabilitasyon merkezinde çalışan bir odyolog eğitim verilen işitme kayıplı çocuğun işitme, dinleme, sosyal iletişim, dil ve konuşma becerilerinin gelişimini destekleyici etkinlikleri gerçekleştirir. Çalışmanın amacı; odyologların bakış açısından pandemi öncesi ve sonrasında özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde (ÖERM) yürütülen hizmetlerine ilişkin görüş, sorun ve önerilerinin incelenmesidir. Bu çalışma Türkiye’de ÖERM’lerinde çalışan ve bu çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 58 odyolog ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, odyologların ÖERM’lerindeki konumu, mesleki uygulamaları/kişisel gelişimleri, eğitim seans sürelerinin yeterliliği, işitme kayıplı çocuklara eğitim verirken yeterli görülmeyen materyal ve uygulamalar, ÖERM’lerde çalışan odyologların duygu durumu, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde (RAM) işitme kayıplı çocuğa ve ailesine sunulan hizmetler, ebeveyn(ler)in çocuklarına davranış ve ilgisine yönelik görüşleri incelenmiştir. Ayrıca, odyologların işitme kayıplı çocukların ve ebeveyn(ler)inin COVID-19 öncesinde ve sonrasındaki süreçte yaşadığı zorluklara yönelik görüşü alınarak karşılaştırılmıştır. Çalışma sonucunda, COVID-19’un odyologların mesleki uygulamaları/kişisel gelişimi, işitme kayıplı çocukların rehabilitasyonu, işitsel rehabilitasyonda pandemi öncesi ve sonrası süreç, işitme kayıplı çocukların ebeveynleri, RAM ve işitsel rehabilitasyonda materyal kullanımının etkilediği görülmüştür. Odyologların görüşleriyle ÖERM’lerde ve RAM’da verilen hizmetler ortaya konulmuştur. Bu çalışma, literatürde rehabilitasyon alanında çalışan odyologların ÖERM’lerinde verdikleri hizmetler, yaşanılan sorunlarla ilgili görüşlerinin değerlendirilmesine yönelik araştırmaların sayısının yetersiz olması nedeniyle, odyoloji alanına önemli bilgiler ve işitsel rehabilitasyon alanına farklı bir bakış açısı vereceği ve sağlayacağı düşünülmektedir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5770
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms