Bu tez, işitme kayıplı çocukların mekânsal algısı ve rehabilitasyon merkezlerinin tasarımına veri oluşturmak amacıyla yapılmıştır. İşiten çocuklar için yapılı bir çevre inşa edilmiştir fakat işitme kayıplı çocuklar için bu çevrede büyük zorluklar bulunmaktadır. Bu tezin amacı; işitme kayıplı çocukların mekanlara olan ilişkisi incelenerek, onların günlük yaşamlarına kolayca uyum sağlayabilmeleri için eğitim aldıkları rehabilitasyon mekanlarının mimari açıdan nasıl olması gerektiğine ilişkin tasarım unsurlarını ortaya koymaktır. Literatürü incelediğimizde işitme kayıplı bireylere yönelik çalışmalar günümüze kadar yapılmış bulunmakta ancak yeterli sayıda bulunmamaktadır. İşitme kayıplı çocukların hayata kazandırılmaları gerekliliğine dair yeterince önem sağlanmamaktadır. Bu tez çalışması kapsamında; Dünya’da ve Türkiye’deki okullar, tarihsel süreçleri ve rehabilitasyon merkezlerinden örnekler verilmekte ve mimari açıdan incelenmektedir. İşitme kayıplı çocukların mekânsal algısının önemi ortaya konularak gelecekte yapılması planlanan rehabilitasyon merkezlerine yönelik mimari ölçütlere ilişkin tasarım unsurları belirlenmektedir. “İşitme Kayıplı Çocukların Mekân Algısı ve Rehabilitasyon Merkezleri” adlı bu tez, işitme kayıplı çocuklar için inşa edilmiş rehabilitasyon merkezlerine yeni fikirler oluşturulmasına katkı sağlayacaktır.
Eser Adı (dc.title) | İşitme Kayıplı Çocuklar Rehabilitasyon Merkezleri Tasarım Kriterleri |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | YEMENİCİLER ULUHAN, İpek |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | İşitme Kayıplı Çocuklar |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Özel Eğitim |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Rehabilitasyon Merkezleri |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Rehabilitasyon Merkezleri Tasarım Unsurları |
Yayıncı (dc.publisher) | KTO Karatay Üniversitesi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | KAŞ, Mustafa |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2023 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-02-23T21:00:57Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2023-02-23T21:00:57Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Bu tez, işitme kayıplı çocukların mekânsal algısı ve rehabilitasyon merkezlerinin tasarımına veri oluşturmak amacıyla yapılmıştır. İşiten çocuklar için yapılı bir çevre inşa edilmiştir fakat işitme kayıplı çocuklar için bu çevrede büyük zorluklar bulunmaktadır. Bu tezin amacı; işitme kayıplı çocukların mekanlara olan ilişkisi incelenerek, onların günlük yaşamlarına kolayca uyum sağlayabilmeleri için eğitim aldıkları rehabilitasyon mekanlarının mimari açıdan nasıl olması gerektiğine ilişkin tasarım unsurlarını ortaya koymaktır. Literatürü incelediğimizde işitme kayıplı bireylere yönelik çalışmalar günümüze kadar yapılmış bulunmakta ancak yeterli sayıda bulunmamaktadır. İşitme kayıplı çocukların hayata kazandırılmaları gerekliliğine dair yeterince önem sağlanmamaktadır. Bu tez çalışması kapsamında; Dünya’da ve Türkiye’deki okullar, tarihsel süreçleri ve rehabilitasyon merkezlerinden örnekler verilmekte ve mimari açıdan incelenmektedir. İşitme kayıplı çocukların mekânsal algısının önemi ortaya konularak gelecekte yapılması planlanan rehabilitasyon merkezlerine yönelik mimari ölçütlere ilişkin tasarım unsurları belirlenmektedir. “İşitme Kayıplı Çocukların Mekân Algısı ve Rehabilitasyon Merkezleri” adlı bu tez, işitme kayıplı çocuklar için inşa edilmiş rehabilitasyon merkezlerine yeni fikirler oluşturulmasına katkı sağlayacaktır. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5774 |