Klinik Senaryo Eşliğinde Giyilebilir Simülatör ile Yapılan Simülasyon Uygulamasının Empati Düzeyine Etkisi

Amaç: Giyilebilir Simüle Annelik Modeli deneyiminin öğrencilerin empati, öz etkililik-yeterlilik düzeyine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırma tek grup, ön test-son test yarı deneysel araştırma tasarımında 54 öğrenci ile yapılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan tanıtıcı bilgi formu, Toronto Empati Ölçeği, Öz Etkililik-Yeterlilik Ölçeği ile toplanmıştır. Simülasyon uygulaması 4’er kişilik (1 ebe, 1 gebe, 2 gözlemci) öğrenci grupları eşliğinde, 4 adet klinik senaryo olmak üzere ön bilgilendirme (10 dk), simülasyon (10 dk) ve çözümleme (20 dk) oturumlarından oluşmaktadır. Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 20.22 ± 1.00 olup %92.6’sı bölümü isteyerek tercih etmiştir. Giyilebilir Simüle Annelik Modeli deneyiminin empati (p ≤ 0.001), davranışı tamamlama (p ≤ 0.001) ön test ve son test puan ortalamaları bakımından anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Sonuç: Araştırmada Giyilebilir Simüle Annelik Modeli deneyiminin öğrencilerin empati ve davranışı tamamlama düzeyini artırdığı belirlenmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
3
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
20 Nisan 2024 04:21
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Klinik Senaryo Eşliğinde Giyilebilir Simülatör ile Yapılan Simülasyon Uygulamasının Empati Düzeyine Etkisi
Yayın Türü
(dc.type)
Konferans Bildirisi
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
KARAKOÇ, Hediye
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
DÖNER, Şerife İrem
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
DURAN, Büşra
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Simülasyon
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Öz-Yeterlilik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Empati
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Ebelik
Yayıncı
(dc.publisher)
2. Uluslararası Anadolu Ebeler Derneği Kongresi
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-02-24T06:17:12Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2023-02-24T06:17:12Z
Özet
(dc.description.abstract)
Amaç: Giyilebilir Simüle Annelik Modeli deneyiminin öğrencilerin empati, öz etkililik-yeterlilik düzeyine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırma tek grup, ön test-son test yarı deneysel araştırma tasarımında 54 öğrenci ile yapılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan tanıtıcı bilgi formu, Toronto Empati Ölçeği, Öz Etkililik-Yeterlilik Ölçeği ile toplanmıştır. Simülasyon uygulaması 4’er kişilik (1 ebe, 1 gebe, 2 gözlemci) öğrenci grupları eşliğinde, 4 adet klinik senaryo olmak üzere ön bilgilendirme (10 dk), simülasyon (10 dk) ve çözümleme (20 dk) oturumlarından oluşmaktadır. Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 20.22 ± 1.00 olup %92.6’sı bölümü isteyerek tercih etmiştir. Giyilebilir Simüle Annelik Modeli deneyiminin empati (p ≤ 0.001), davranışı tamamlama (p ≤ 0.001) ön test ve son test puan ortalamaları bakımından anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Sonuç: Araştırmada Giyilebilir Simüle Annelik Modeli deneyiminin öğrencilerin empati ve davranışı tamamlama düzeyini artırdığı belirlenmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5792
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms