Amaç: Giyilebilir Simüle Annelik Modeli deneyiminin öğrencilerin empati, öz etkililik-yeterlilik düzeyine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırma tek grup, ön test-son test yarı deneysel araştırma tasarımında 54 öğrenci ile yapılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan tanıtıcı bilgi formu, Toronto Empati Ölçeği, Öz Etkililik-Yeterlilik Ölçeği ile toplanmıştır. Simülasyon uygulaması 4’er kişilik (1 ebe, 1 gebe, 2 gözlemci) öğrenci grupları eşliğinde, 4 adet klinik senaryo olmak üzere ön bilgilendirme (10 dk), simülasyon (10 dk) ve çözümleme (20 dk) oturumlarından oluşmaktadır. Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 20.22 ± 1.00 olup %92.6’sı bölümü isteyerek tercih etmiştir. Giyilebilir Simüle Annelik Modeli deneyiminin empati (p ≤ 0.001), davranışı tamamlama (p ≤ 0.001) ön test ve son test puan ortalamaları bakımından anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Sonuç: Araştırmada Giyilebilir Simüle Annelik Modeli deneyiminin öğrencilerin empati ve davranışı tamamlama düzeyini artırdığı belirlenmiştir.
Eser Adı (dc.title) | Klinik Senaryo Eşliğinde Giyilebilir Simülatör ile Yapılan Simülasyon Uygulamasının Empati Düzeyine Etkisi |
Yayın Türü (dc.type) | Konferans Bildirisi |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | KARAKOÇ, Hediye |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | DÖNER, Şerife İrem |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | DURAN, Büşra |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Simülasyon |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Öz-Yeterlilik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Empati |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Ebelik |
Yayıncı (dc.publisher) | 2. Uluslararası Anadolu Ebeler Derneği Kongresi |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2022 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-02-24T06:17:12Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2023-02-24T06:17:12Z |
Özet (dc.description.abstract) | Amaç: Giyilebilir Simüle Annelik Modeli deneyiminin öğrencilerin empati, öz etkililik-yeterlilik düzeyine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırma tek grup, ön test-son test yarı deneysel araştırma tasarımında 54 öğrenci ile yapılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan tanıtıcı bilgi formu, Toronto Empati Ölçeği, Öz Etkililik-Yeterlilik Ölçeği ile toplanmıştır. Simülasyon uygulaması 4’er kişilik (1 ebe, 1 gebe, 2 gözlemci) öğrenci grupları eşliğinde, 4 adet klinik senaryo olmak üzere ön bilgilendirme (10 dk), simülasyon (10 dk) ve çözümleme (20 dk) oturumlarından oluşmaktadır. Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 20.22 ± 1.00 olup %92.6’sı bölümü isteyerek tercih etmiştir. Giyilebilir Simüle Annelik Modeli deneyiminin empati (p ≤ 0.001), davranışı tamamlama (p ≤ 0.001) ön test ve son test puan ortalamaları bakımından anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Sonuç: Araştırmada Giyilebilir Simüle Annelik Modeli deneyiminin öğrencilerin empati ve davranışı tamamlama düzeyini artırdığı belirlenmiştir. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5792 |