Kurumsal iletişim sürecinde sosyal medya yönetimi: Konya ili örneği / Social media management in corporate communication: Sample of Konya

İnternetin gelişmesiyle birlikte sosyal medya kavramı yaşamın her alanında gerekliliğini sürdürmektedir. Bu nedenle günümüz rekabet dünyasında sosyal medya iletişimi bireyler için bir araç değil aynı zamanda bir ihtiyaç olarak karşılarına çıkmaktadır. Kurumların kendilerini ifade etmesinin yanında interaktif bir iletişim olanağı sunması hedef kitle ile olan iletişiminde birçok avantajı da beraberinde getirmektedir. Özellikle eğitim kurumlarında öğrencilerin üniversiteler ile iletişimleri kurumsal iletişim birimi tarafından yürütülürken sosyal medya araçlarını kullanmaları ve bunların yönetiminde etkin bir strateji oluşturmaları gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, kurumsal bir iletişim aracı olan sosyal medyayı üniversiteler dahilinde incelemek ve öğrencilerin sosyal medyaya olan algılarını ve kullanım düzeylerini belirlemektir. Çalışmada betimleme tipi araştırma kullanılmıştır ve Birleştirilmiş Teknoloji Kabulü ve Kullanımı (UTAUT) modeline dönük dört ölçek esas alınarak analiz yapılmıştır. 400 öğrencilik örneklem üzerinden uygulanan anket sonucunda, kullanımı en yaygın olan kurumsal sosyal medya aracının Instagram olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırmaya katılan öğrenciler, üniversite ile iletişimlerinde sosyal medya kullanımının faydalı olacağını düşünmekte, ancak üniversite tercihlerinde ise sosyal medyanın etkili olmadığını belirtmektedirler.

With the rise of the Internet, Social media maintains its necessity in all parts of our lives. Therefore, social media communication is not only encountered as a tool but also as a requirement. The provision of the opportunities for corporations to express themselves and to have interactive communicatation brings countless advantages. Especially at institutes of education, it is of utmost importance fort the communication unit to use social media tools and to create effevtive strategies to manage these tools while communicating with students. The aim of this study is to examine social media, which is an institutional communication medium, within universities and to determine students' perceptions and usage levels to social media. In this study, descriptive research was used and analysis was made based on four scales for the adoption and use of combined technology (UTAUT) model. As a result of the survey carried out based on the sample of 400 students, it was found that Instagram was the most widely used institutional social media tool. In addition, students reported that using social media to communicate with their universities would be beneficial. However, they stated that social media was not effective in their university preferences.

Erişime Açık
Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Kurumsal iletişim sürecinde sosyal medya yönetimi: Konya ili örneği / Social media management in corporate communication: Sample of Konya
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ORUÇ, Mine
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Medya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Konya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İşletme
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Business Administration
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Social Media
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2018
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-08T07:36:51Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-08T07:36:51Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
İnternetin gelişmesiyle birlikte sosyal medya kavramı yaşamın her alanında gerekliliğini sürdürmektedir. Bu nedenle günümüz rekabet dünyasında sosyal medya iletişimi bireyler için bir araç değil aynı zamanda bir ihtiyaç olarak karşılarına çıkmaktadır. Kurumların kendilerini ifade etmesinin yanında interaktif bir iletişim olanağı sunması hedef kitle ile olan iletişiminde birçok avantajı da beraberinde getirmektedir. Özellikle eğitim kurumlarında öğrencilerin üniversiteler ile iletişimleri kurumsal iletişim birimi tarafından yürütülürken sosyal medya araçlarını kullanmaları ve bunların yönetiminde etkin bir strateji oluşturmaları gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, kurumsal bir iletişim aracı olan sosyal medyayı üniversiteler dahilinde incelemek ve öğrencilerin sosyal medyaya olan algılarını ve kullanım düzeylerini belirlemektir. Çalışmada betimleme tipi araştırma kullanılmıştır ve Birleştirilmiş Teknoloji Kabulü ve Kullanımı (UTAUT) modeline dönük dört ölçek esas alınarak analiz yapılmıştır. 400 öğrencilik örneklem üzerinden uygulanan anket sonucunda, kullanımı en yaygın olan kurumsal sosyal medya aracının Instagram olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırmaya katılan öğrenciler, üniversite ile iletişimlerinde sosyal medya kullanımının faydalı olacağını düşünmekte, ancak üniversite tercihlerinde ise sosyal medyanın etkili olmadığını belirtmektedirler.
Özet
(dc.description.abstract)
With the rise of the Internet, Social media maintains its necessity in all parts of our lives. Therefore, social media communication is not only encountered as a tool but also as a requirement. The provision of the opportunities for corporations to express themselves and to have interactive communicatation brings countless advantages. Especially at institutes of education, it is of utmost importance fort the communication unit to use social media tools and to create effevtive strategies to manage these tools while communicating with students. The aim of this study is to examine social media, which is an institutional communication medium, within universities and to determine students' perceptions and usage levels to social media. In this study, descriptive research was used and analysis was made based on four scales for the adoption and use of combined technology (UTAUT) model. As a result of the survey carried out based on the sample of 400 students, it was found that Instagram was the most widely used institutional social media tool. In addition, students reported that using social media to communicate with their universities would be beneficial. However, they stated that social media was not effective in their university preferences.
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/580
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms