Değer Çalışmaları 2

Toplumun ve sosyal etkileşimin unsurları tarafından belirlenmiş ortak davranışlar ve normlar hakkında neyin doğru neyin yanlış, neyin kabul edilebilir ya da istenilmez olduğuna dair temel ölçütler sunan değerler konusu sosyal bilimlerin ilgi duyduğu başlıklardan birisidir. Değerlerin -gençliğin toplumdaki değerine atfen- bu sosyal kategoride nasıl anlamlandırıldığı günümüz modern toplumlarında yaşlıların görece azalan, gençlerin artan önemi ile daha fazla öne çıkmaktadır. Nitekim değerler konusunda yapılan çalışmalarda özellikle 2000li yıllardan sonra gençlik odağı daha fazla göze çarpmaktadır. Bu ilginin kaynağı öncelikle, var olan değerlerin sonraki kuşağa nasıl aktarıldığı, benzeşme ve farklılaşmaların ne yönde gerçekleştiği gibi sorulara yakın olsa da bilgi teknolojilerindeki yeniliklerle birlikte sosyal değişmenin artan hızının bu genç kategoride değer yönelimleri açısından nasıl karşılık bulduğu merakından beslenmektedir. Özellikle kuşak çalışmaları ekseninde “z kuşağı” olarak adlandırılan günümüz gençliğinin dünyayı, toplumsal kurumları ve sosyal ilişkileri hangi değerlerle anlamlandırdıkları ve bu anlamlandırmanın diğer kuşaklardaki karşılıkları sosyolojik açıdan önem atfedilen sorulardır. Nitekim sosyal düşüncenin modern bilim yaklaşımında kurucu sosyologlardan günümüze, toplumsal düzen, uyum ve ilerleme fikirleri arasında kurulan ilişki, düzenin sağlanmasında önemli bir role sahip olarak toplumsal değerleri referans göstermektedir. Dolayısıyla gençlik ve değerler ilişkisi; özelde gençliğin değerleri konusu önemini koruyacağa benzemektedir. Bu çalışmada öncelikle değer ve sosyal bir kategori olarak gençlik konusu ele alınacak sonrasında gençlik ve değer ilişkisinde gençliğin değerlerine dair sosyolojik referanslar irdelenecektir. Son olarak konunun pratik yönü olarak gençliğin değer yönelimleri, bu çalışmanın yazarları ve bazı diğer araştırmacılar tarafından gerçekleştirilen ampirik çalışmalarda ortaya çıkan önemli bulgular çerçevesinde ele alınacaktır.

Erişime Açık
Görüntülenme
5
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Değer Çalışmaları 2
Yayın Türü
(dc.type)
Kitap Bölümü
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
TOPÇUOĞLU, Abdullah
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
AKSAN, Gamze
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Değerler ve Gençlik
Yayıncı
(dc.publisher)
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi TODAİE Yayınevi
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-02-24T08:36:45Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2023-02-24T08:36:45Z
Özet
(dc.description.abstract)
Toplumun ve sosyal etkileşimin unsurları tarafından belirlenmiş ortak davranışlar ve normlar hakkında neyin doğru neyin yanlış, neyin kabul edilebilir ya da istenilmez olduğuna dair temel ölçütler sunan değerler konusu sosyal bilimlerin ilgi duyduğu başlıklardan birisidir. Değerlerin -gençliğin toplumdaki değerine atfen- bu sosyal kategoride nasıl anlamlandırıldığı günümüz modern toplumlarında yaşlıların görece azalan, gençlerin artan önemi ile daha fazla öne çıkmaktadır. Nitekim değerler konusunda yapılan çalışmalarda özellikle 2000li yıllardan sonra gençlik odağı daha fazla göze çarpmaktadır. Bu ilginin kaynağı öncelikle, var olan değerlerin sonraki kuşağa nasıl aktarıldığı, benzeşme ve farklılaşmaların ne yönde gerçekleştiği gibi sorulara yakın olsa da bilgi teknolojilerindeki yeniliklerle birlikte sosyal değişmenin artan hızının bu genç kategoride değer yönelimleri açısından nasıl karşılık bulduğu merakından beslenmektedir. Özellikle kuşak çalışmaları ekseninde “z kuşağı” olarak adlandırılan günümüz gençliğinin dünyayı, toplumsal kurumları ve sosyal ilişkileri hangi değerlerle anlamlandırdıkları ve bu anlamlandırmanın diğer kuşaklardaki karşılıkları sosyolojik açıdan önem atfedilen sorulardır. Nitekim sosyal düşüncenin modern bilim yaklaşımında kurucu sosyologlardan günümüze, toplumsal düzen, uyum ve ilerleme fikirleri arasında kurulan ilişki, düzenin sağlanmasında önemli bir role sahip olarak toplumsal değerleri referans göstermektedir. Dolayısıyla gençlik ve değerler ilişkisi; özelde gençliğin değerleri konusu önemini koruyacağa benzemektedir. Bu çalışmada öncelikle değer ve sosyal bir kategori olarak gençlik konusu ele alınacak sonrasında gençlik ve değer ilişkisinde gençliğin değerlerine dair sosyolojik referanslar irdelenecektir. Son olarak konunun pratik yönü olarak gençliğin değer yönelimleri, bu çalışmanın yazarları ve bazı diğer araştırmacılar tarafından gerçekleştirilen ampirik çalışmalarda ortaya çıkan önemli bulgular çerçevesinde ele alınacaktır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
Değerler ve Gençlik
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5811
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms