Dspace@KTO Karatay
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dspace@KTO Karatay
  • MESLEK YÜKSEKOKULLARI
  • Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
  • Dış Ticaret
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • View Item
  •   Dspace@KTO Karatay
  • MESLEK YÜKSEKOKULLARI
  • Ticaret ve Sanayi Meslek Yüksekokulu
  • Dış Ticaret
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bir Kümelenme Stratejisi Örneği Olarak Japonya’da Kümelenme Politikaları

ARICIOĞLU, Mustafa Atilla; SAVAŞ, Yasemin
  • BibTex
  • EndNote (RIS)
Loading
NameSizeDescription
Bir Kümelenme Stratejisi Örneği Olarak Japonya’da Kümelenme Politikaları.pdf373.4Kb
Thumbnail
Date
2021-08-25
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5852
Metadata
Show full item record
Abstract
Clustering as a competitive tool allows companies to be in an advantageous position in the sector by cooperating on various issues, especially the exchange of information with each other. Organizations move forward with the cooperation they develop through clusters. In the literature, it has been seen that clusters are considered as a strategy and Competition model tool, considering the benefits they provide. In this study, the concept of clustering is explained within the framework of the cconcepts of trust and cooperation. Cluster expectations and cooperation in cluster networks are maintained according to the trust relationship between them. In the studies on this subject, it is observed that the clustering policies in Japan, which successfully implement cooperation as a strategy in accordance with the obligations of mutual trust, are taken as an example. For this reason, research on the clustering policies of Japan was included in the continuation of the study. It is believed that the study will contribute to the literature with conceptual explanations....  Show more  Show less
 
Yeni dönemin en önemli ve üzerinde en çok çalışılan konularından birisi eski ve yerleşik bir kavram olan iş birliğidir. İş birliklerinin ne ve nasıl olması gerektiği, türleri ve yapısal farklılıkları, etki biçimleri ve geçmişleri birçok disiplinin ortak araştırma konusu olarak karşımıza çıkmaktadır. Çünkü iş birliği yeni dönem rekabet, kalkınma ve refah gibi birçok majör kavramın bileşeni/açıklayıcısı olarak anılmakta/kullanılmaktadır. İş birliği için önerilen yöntem-araçlardan en bilineni hhaline gelen kümelenmeler de Marshall ve Porter aralığından çıkarak literatüre kazandırılmıştır. Endüstriyel bölgelerdeki firmaların bilgi akışındaki rolleri ve rekabette üstünlük sağlayacak, yenilikçi iş birlikleri aracı olarak karşımıza çıkan kümelenme, aynı zamanda rekabetteki etkisi açısından ve şirketler arasındaki ağı kolaylaştırmak amacıyla oluşturulmaktadır....  Show more  Show less
 
Keyword
Kümelenme; Kümelenme Stratejisi; Kümelenme Politikaları
Item type
Konferans Bildirisi
Collections
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar [20]

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini
 

 


sherpa/romeo

Browse

Communities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini