Dspace@KTO Karatay
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dspace@KTO Karatay
  • FAKÜLTELER
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • View Item
  •   Dspace@KTO Karatay
  • FAKÜLTELER
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Değer Temelli Pazarlama Bağlamında Türkiye Otomobil Sektöründe Üniversite Öğrencilerinin Genel Marka Değeri Algısı

GÜRBÜZER, Gökçe Bahar; BAYAZIT, Ateş
  • BibTex
  • EndNote (RIS)
Loading
NameSizeDescription
otomotiv sektöründe marka değeri.pdf534.6Kb
Thumbnail
Date
2021
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5905
Metadata
Show full item record
Abstract
Günümüzde çok çeşitli sebeplerle bireylerin otomobil ihtiyacı artmakta bu da otomotiv sektöründe satışlara yansımaktadır. Sektörde yaşanan bu gelişmeden hangi markanın ne ölçüde pay alacağı ise büyük çoğunlukla işletmelerin yürütmüş oldukları pazarlama uygulamaları doğrultusunda şekillenmektedir. Günümüzde marka kavramı, firmaların ürünlerini tüketicilerin zihninde farklılaştırarak rekabet üstünlüğünü sağlamak amacıyla kullandığı stratejik bir araç haline gelmiştir. Bu çalışma kapsamında post moodern pazarlamanın gelişmesiyle birlikte gündeme gelen değer temelli pazarlamanın müşteri boyutu otomobil sektöründe üniversite öğrencilerinin genel marka değer algısı bağlamında ele alınmıştır. Bu kapsamda, çalışma bir nicel araştırma olarak tasarlanmıştır. Yapılan araştırmayla üniversite öğrencilerinin tercih etmiş oldukları otomobil markalarına yönelik sahip oldukları marka değeri algıları ile öğrencilerin markaya yönelik geliştirdikleri sadakat arasındaki ilişki analiz edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada Yoo ve Donthu (2001) tarafından geliştirilen “Çok Boyutlu Tüketici Temelli Marka Değeri” ölçeği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında basit tesadüfi örneklem yöntemiyle lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri arasından seçilen 290 öğrenci ile görüşülerek anket yöntemiyle elde edilen veriler SPSS 23 İstatistik programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre ölçekte kullanılan tüm alt boyutlarda öğrencilerin akıllarına ilk gelen markaya ilişkin marka değeri algılarının ortalamanın üzerinde olduğu görülmüştür. Yapılan regresyon analizi sonucuna göre de en çok algılanan kalite alt boyutu ile marka sadakati boyutları arasındaki ilişki öne çıkmıştır....  Show more  Show less
Keyword
Değer temelli pazarlama; marka; marka değeri; otomotiv sektörü
Item type
Kitap Bölümü
Collections
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar [18]

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini
 

 


sherpa/romeo

Browse

Communities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini