Covid-19 21.yy’da gerçekleşmiş olan en büyük salgındır. Bu salgın sürecinin, bireylerin yaşamlarına sıhhat esas olmak şartıyla çok fazla tesiri olmuştur. Bu tesirler her bireyi farklı etkilemekle birlikte, alınan çeşitli önlemler sonucunda aileye de ciddi anlamda tesir etmiş ve çeşitli problemler ortaya çıkmıştır. Bu salgın döneminde dikkat çeken konulardan birisi de aile bireylerinin bu durumdan nasıl etkilendikleridir. Çünkü bu dönemde uygulanan yasaklara bakıldığında en güvenli alanın ev olduğuna dair önlemler alınmıştır. Bu süre zarfında insanların evde geçirdikleri süre artmıştır. Buna bağlı olarak insanların, evde kaldıkları süreyi değerlendirmek ve sosyal çevreleri ile iletişim kurmak amacıyla sosyal medyaya olan ilgileri daha da artmıştır. Bu da aile içi ilişkilerde çeşitli değişiklikler meydana getirmiştir. Bu çalışma tüm dünyanın içinde bulunduğu Covid-19 salgın sürecinin aile içi iletişime olan etkisini sosyal medya kullanımı açısından değerlendirilmesi üzerine yazılmıştır. Araştırma da nicel araştırma türlerinden biri olan ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya gönüllü olarak katılan kişilere bilgi verilerek üç bölümden oluşan anket formu uygulanmıştır. Verilere “Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği, Aile İletişim Kalıpları Ölçeği” ve Sosyo demografik sorular kullanılarak ulaşılmıştır. Çalışmanın örneklemi Konya bölgesinde yaşayan 15 yaşından büyük olan 506 bireyden oluşmaktadır. Çalışmaya katılan gönüllü kişilere dijital platformlar ile ulaşılmış ve çalışmanın verileri SPSS v26.0 istatistik programıyla analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda; bireylerin sosyal medya bağımlılığı ve yaşları arasında anlamlı bir farklılık bulunurken; sosyal medya bağımlılığı ve cinsiyet, eğitim durumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Aile iletişim kalıpları puanlarına göre yapılan analizde, cinsiyet, yaş ve eğitim ile aile iletişim tutumu arasında anlamlı farklılık bulmuştur. Son olarak Covid-19 döneminde bireylerin sosyal medya bağımlılığı ile aile iletişim kalıpları arasında anlamlı ilişki bulunmamıştır.
Eser Adı (dc.title) | COVID-19 Pandemi Sürecinde Artan Sosyal Medya Kullanımının Aile İçi İletişime Etkisi |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | DEMİREL, Merve |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Aile |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Aile İçi İletişim |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Covid-19 |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Pandemi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sosyal Medya |
Yayıncı (dc.publisher) | KTO Karatay Üniversitesi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | ERDEM, Hüsamettin |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2023 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-03-09T14:13:58Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2023-03-09T14:13:58Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Covid-19 21.yy’da gerçekleşmiş olan en büyük salgındır. Bu salgın sürecinin, bireylerin yaşamlarına sıhhat esas olmak şartıyla çok fazla tesiri olmuştur. Bu tesirler her bireyi farklı etkilemekle birlikte, alınan çeşitli önlemler sonucunda aileye de ciddi anlamda tesir etmiş ve çeşitli problemler ortaya çıkmıştır. Bu salgın döneminde dikkat çeken konulardan birisi de aile bireylerinin bu durumdan nasıl etkilendikleridir. Çünkü bu dönemde uygulanan yasaklara bakıldığında en güvenli alanın ev olduğuna dair önlemler alınmıştır. Bu süre zarfında insanların evde geçirdikleri süre artmıştır. Buna bağlı olarak insanların, evde kaldıkları süreyi değerlendirmek ve sosyal çevreleri ile iletişim kurmak amacıyla sosyal medyaya olan ilgileri daha da artmıştır. Bu da aile içi ilişkilerde çeşitli değişiklikler meydana getirmiştir. Bu çalışma tüm dünyanın içinde bulunduğu Covid-19 salgın sürecinin aile içi iletişime olan etkisini sosyal medya kullanımı açısından değerlendirilmesi üzerine yazılmıştır. Araştırma da nicel araştırma türlerinden biri olan ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya gönüllü olarak katılan kişilere bilgi verilerek üç bölümden oluşan anket formu uygulanmıştır. Verilere “Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği, Aile İletişim Kalıpları Ölçeği” ve Sosyo demografik sorular kullanılarak ulaşılmıştır. Çalışmanın örneklemi Konya bölgesinde yaşayan 15 yaşından büyük olan 506 bireyden oluşmaktadır. Çalışmaya katılan gönüllü kişilere dijital platformlar ile ulaşılmış ve çalışmanın verileri SPSS v26.0 istatistik programıyla analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda; bireylerin sosyal medya bağımlılığı ve yaşları arasında anlamlı bir farklılık bulunurken; sosyal medya bağımlılığı ve cinsiyet, eğitim durumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Aile iletişim kalıpları puanlarına göre yapılan analizde, cinsiyet, yaş ve eğitim ile aile iletişim tutumu arasında anlamlı farklılık bulmuştur. Son olarak Covid-19 döneminde bireylerin sosyal medya bağımlılığı ile aile iletişim kalıpları arasında anlamlı ilişki bulunmamıştır. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5952 |