Etkileşimli Kitap Okuma Programının İşitme Yetersizliği Olan 6 Yaş Grubu Çocukların Dikkat ve Anlama Seviyelerine Etkisinin Mobil EEG Cihazı Kullanılarak Ölçülmesi

Bu çalışmada, etkileşimli okuma programının işitme yetersizliği olan çocukların dikkat ve anlama seviyesine etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada duyma güçlüğü çeken ve cihaz kullanıcısı olan 6 yaşındaki 14 katılımcının beyin sinyalleri mobil EEG cihazı ile kaydedilerek analizler yapılmıştır. Bu sinyaller üzerinde yapılan frekans bölgesi analizleri sonucunda, etkileşimli okuma programı sırasında kaydedilen EEG sinyallerinin, geleneksel okuma programında kaydedilen EEG sinyallerine göre daha yoğun bir aktiviteye sahip olduğu görülmüştür. Mobil EEG cihazının ölçtüğü beynin dikkat ve anlama ile ilgili frekans bantları, daha yoğun değerler üretmektedir. Ayrıca etkileşimli okuma programında elde edilen sinyaller daha geniş bir frekans bandında dağılım gösterirken, geleneksel okuma programındaki sinyallerin dağılımının daha sınırlı olduğu görülmüştür. Bu da etkileşimli okuma sırasında beynin belli bir frekans bandında daha aktif çalıştığını göstermektedir. Tüm bu bulguların yanında sinyaller makine öğrenmesi algoritmalarıyla analiz edildiğinde, geleneksel okuma ve etkileşimli okuma programındaki dikkat ve anlama becerileri arasında %72’lik bir ayırt edici fark olduğu görülmüştür. Ayrıca bu bulgular her hafta için ayrı ayrı incelendiğinde etkileşimli okuma programının, geleneksel okuma programı üzerinde güçlendirici yönde etkileri olduğuna dair işaretler görülmektedir. Bu çalışma, duyma güçlüğü çeken çocukların dikkat seviyelerinin ve anlama becerilerinin geliştirilmesinde etkileşimli okuma programının önemini vurgulamaktadır.

Erişime Açık
Görüntülenme
11
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
22 Nisan 2024 21:32
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Etkileşimli Kitap Okuma Programının İşitme Yetersizliği Olan 6 Yaş Grubu Çocukların Dikkat ve Anlama Seviyelerine Etkisinin Mobil EEG Cihazı Kullanılarak Ölçülmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
KUDUZ, Betül
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Koklear İmplant
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İşitme Cihazı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İşitme Yetersizliği
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Okuma
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Etkileşimli Okuma
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
AKAROĞLU, Emine Gülriz
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2023
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-03-09T14:14:15Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2023-03-09T14:14:15Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Bu çalışmada, etkileşimli okuma programının işitme yetersizliği olan çocukların dikkat ve anlama seviyesine etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada duyma güçlüğü çeken ve cihaz kullanıcısı olan 6 yaşındaki 14 katılımcının beyin sinyalleri mobil EEG cihazı ile kaydedilerek analizler yapılmıştır. Bu sinyaller üzerinde yapılan frekans bölgesi analizleri sonucunda, etkileşimli okuma programı sırasında kaydedilen EEG sinyallerinin, geleneksel okuma programında kaydedilen EEG sinyallerine göre daha yoğun bir aktiviteye sahip olduğu görülmüştür. Mobil EEG cihazının ölçtüğü beynin dikkat ve anlama ile ilgili frekans bantları, daha yoğun değerler üretmektedir. Ayrıca etkileşimli okuma programında elde edilen sinyaller daha geniş bir frekans bandında dağılım gösterirken, geleneksel okuma programındaki sinyallerin dağılımının daha sınırlı olduğu görülmüştür. Bu da etkileşimli okuma sırasında beynin belli bir frekans bandında daha aktif çalıştığını göstermektedir. Tüm bu bulguların yanında sinyaller makine öğrenmesi algoritmalarıyla analiz edildiğinde, geleneksel okuma ve etkileşimli okuma programındaki dikkat ve anlama becerileri arasında %72’lik bir ayırt edici fark olduğu görülmüştür. Ayrıca bu bulgular her hafta için ayrı ayrı incelendiğinde etkileşimli okuma programının, geleneksel okuma programı üzerinde güçlendirici yönde etkileri olduğuna dair işaretler görülmektedir. Bu çalışma, duyma güçlüğü çeken çocukların dikkat seviyelerinin ve anlama becerilerinin geliştirilmesinde etkileşimli okuma programının önemini vurgulamaktadır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5955
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms