Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öykülemenin 6 Yaş Çocuklarının Yaratıcı ve Eleştirel Düşünmelerine Olan Katkısının İncelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öyküleme Programının 6 yaş çocuklarının Eleştirel Ve Yaratıcı Düşünme Becerilerine etkisini incelemek amacıyla etkisinin incelenmesidir. Çalışma ön test-son test gruplu deneysel desen yöntemi ile hazırlanmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 6 yaş grubunda okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 20 deney (11 kız 9 erkek) ve 20 kontrol grubu (8 kız 12 erkek) oluşturmaktadır. Deney grubundaki çocuklara Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öyküleme Programının 12 hafta boyunca, haftada 3 gün süre ile uygulanmıştır. Kontrol grubu ise mevcut programa devam etmiştir. Araştırmada çocukların eleştirel düşünmelerini ölçmek için 5-6 Yaş Çocuklar İçin Felsefi Sorgulama Yoluyla Eleştirel Düşünmenin Değerlendirilmesi Ölçeği (FSYEDDÖ), yaratıcı düşünme becerilerini ölçmek için Hibrit Yaratıcılık Testi (HYT) kullanılmıştır. Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öyküleme Programının 5-6 yaş çocuklarının Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme Becerilerine etkisini incelenmiştir. Araştırma verileri nicel araştırma yöntemi ile toplanmıştır. Uygulanan Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öyküleme Programının deney ve kontrol grubundaki çocukların son test puan ortalamaları karşılaştırıldığında tüm boyutlar ve toplam puanda zaman grup etkileşimi istatistiksel olarak anlamlı şekilde farklılaştığı bulunmuştur. Tüm ölçümlerde deney grubunda yapılan müdahale sonucunda skorların anlamlı şekilde daha fazla arttığı tespit edilmiştir. Elde edilen bu sonuçlar gelişiminde Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öykülemenin 5-6 Yaş Çocuklarının Yaratıcı ve Eleştirel Düşünmelerinde etkili olduğunu göstermektedir.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..