Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öykülemenin 6 Yaş Çocuklarının Yaratıcı ve Eleştirel Düşünmelerine Olan Katkısının İncelenmesi

Bu araştırmanın amacı, Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öyküleme Programının 6 yaş çocuklarının Eleştirel Ve Yaratıcı Düşünme Becerilerine etkisini incelemek amacıyla etkisinin incelenmesidir. Çalışma ön test-son test gruplu deneysel desen yöntemi ile hazırlanmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 6 yaş grubunda okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 20 deney (11 kız 9 erkek) ve 20 kontrol grubu (8 kız 12 erkek) oluşturmaktadır. Deney grubundaki çocuklara Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öyküleme Programının 12 hafta boyunca, haftada 3 gün süre ile uygulanmıştır. Kontrol grubu ise mevcut programa devam etmiştir. Araştırmada çocukların eleştirel düşünmelerini ölçmek için 5-6 Yaş Çocuklar İçin Felsefi Sorgulama Yoluyla Eleştirel Düşünmenin Değerlendirilmesi Ölçeği (FSYEDDÖ), yaratıcı düşünme becerilerini ölçmek için Hibrit Yaratıcılık Testi (HYT) kullanılmıştır. Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öyküleme Programının 5-6 yaş çocuklarının Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme Becerilerine etkisini incelenmiştir. Araştırma verileri nicel araştırma yöntemi ile toplanmıştır. Uygulanan Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öyküleme Programının deney ve kontrol grubundaki çocukların son test puan ortalamaları karşılaştırıldığında tüm boyutlar ve toplam puanda zaman grup etkileşimi istatistiksel olarak anlamlı şekilde farklılaştığı bulunmuştur. Tüm ölçümlerde deney grubunda yapılan müdahale sonucunda skorların anlamlı şekilde daha fazla arttığı tespit edilmiştir. Elde edilen bu sonuçlar gelişiminde Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öykülemenin 5-6 Yaş Çocuklarının Yaratıcı ve Eleştirel Düşünmelerinde etkili olduğunu göstermektedir.

Erişime Açık
Görüntülenme
3
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öykülemenin 6 Yaş Çocuklarının Yaratıcı ve Eleştirel Düşünmelerine Olan Katkısının İncelenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
KARAÇELİK, Emine
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Çocuklar için Felsefe
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Dijital Öyküleme
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yaratıcı Düşünme Becerisi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Eleştirel Düşünme Becerisi
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
SOYDAN, Sema
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-05-10T12:21:50Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2023-05-10T12:21:50Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Bu araştırmanın amacı, Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öyküleme Programının 6 yaş çocuklarının Eleştirel Ve Yaratıcı Düşünme Becerilerine etkisini incelemek amacıyla etkisinin incelenmesidir. Çalışma ön test-son test gruplu deneysel desen yöntemi ile hazırlanmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 6 yaş grubunda okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 20 deney (11 kız 9 erkek) ve 20 kontrol grubu (8 kız 12 erkek) oluşturmaktadır. Deney grubundaki çocuklara Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öyküleme Programının 12 hafta boyunca, haftada 3 gün süre ile uygulanmıştır. Kontrol grubu ise mevcut programa devam etmiştir. Araştırmada çocukların eleştirel düşünmelerini ölçmek için 5-6 Yaş Çocuklar İçin Felsefi Sorgulama Yoluyla Eleştirel Düşünmenin Değerlendirilmesi Ölçeği (FSYEDDÖ), yaratıcı düşünme becerilerini ölçmek için Hibrit Yaratıcılık Testi (HYT) kullanılmıştır. Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öyküleme Programının 5-6 yaş çocuklarının Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme Becerilerine etkisini incelenmiştir. Araştırma verileri nicel araştırma yöntemi ile toplanmıştır. Uygulanan Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öyküleme Programının deney ve kontrol grubundaki çocukların son test puan ortalamaları karşılaştırıldığında tüm boyutlar ve toplam puanda zaman grup etkileşimi istatistiksel olarak anlamlı şekilde farklılaştığı bulunmuştur. Tüm ölçümlerde deney grubunda yapılan müdahale sonucunda skorların anlamlı şekilde daha fazla arttığı tespit edilmiştir. Elde edilen bu sonuçlar gelişiminde Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öykülemenin 5-6 Yaş Çocuklarının Yaratıcı ve Eleştirel Düşünmelerinde etkili olduğunu göstermektedir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5965
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms