Öğrenme Stilleri ve Stüdyo Mekânı Etkileşimi
Abstract
Mimarlık eğitiminin yapısı gereği öğrencilerin mekân deneyimlemeleri ve birbirleri ile
olan etkileşimleri öğrenme süreçlerini desteklemektedir. Covid 19 Pandemisi sürecinde
derslerin tamamı uzaktan eğitim sistemi ile yürütülmüştür. Covid 19 Pandemisi öncesinde
mimarlık öğrencileri stüdyo mekânını deneyimlerken Covid 19 Pandemi sürecinde
yapılan karantinalar ve beraberinde gelen uzaktan eğitimle öğrenciler öğrenmenin en
yoğun olduğu stüdyo mekânından uzak kalmıştır. Normalleşme süreci ile yüz yüze ve
hibrit eğitime dönüş yapılmıştır.
Çalışmanın amacı Covid 19 Pandemisi ile uzaktan eğitim sürecinde deneyimlenen sanal
eğitim ortamının ve geleneksel stüdyo ortamının öğrencilerin öğrenme stillerine göre yüz
yüze, dijital ve hibrit eğitimdeki etkileşim düzeyini araştırmaktır. Tarama yöntemi ile
literatürdeki kaynaklar incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi KTO Karatay Üniversitesi
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık ve İç Mimarlık Bölümü öğrencileridir.
Öğrencilerin mimarlık eğitiminde aldığı uygulamalı derslerden biri olan ‘‘Mimari
Tasarım Stüdyosu’’ dersi üzerinden öğrenme stilleri Kolb Öğrenme Stili Envanteri’ ne
göre belirlenmiştir. Eğitiminde yüz yüze, uzaktan ve hibrit eğitimi deneyimleyen
öğrenciler ile yapılan anket yanıtlar değerlendirilerek kıyaslanmıştır. Anket sorularında
stüdyo ortamının beceri ve yetenek geliştiriciliği, etkili iletişim, soyut bilginin
somutlaştırılması, motivasyon, verimli çalışma ortamı sağlama durumu, beceri
geliştirme, kolektiflik, geri bildirim ve deneyim sağlayıcılığı ve dijitalleşme ana başlıkları
içindeki ifadeler ile değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmaya tüm sınıflardan
öğrencilerin dahil edilmesindeki sebep her sınıfın farklı eğitim modellerini deneyimlemiş
olmasıdır. Bu nedenle öğrenme stillerinin dağılım oranlarının öğrencilerin sınıf
düzeylerine, okudukları bölümlere, cinsiyete, göre farklılaşıp farklılaşmadığını
incelemek için de ki-kare analizi yürütülmüştür.
Mekâna dair değerlendirmeler ile yüz yüze, dijital ve hibrit eğitim sürecindeki stüdyonun
mekânsal deneyimlerine sahip olan ve olmayan öğrencilerin öğrenme stilleri ve mekân
etkileşimi arasındaki ilişki incelenmiştir.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..