Artırılmış Gerçeklik Tabanlı Okulöncesi Döneme Yönelik Canlılar Temalı Öğretim Materyali Geliştirilmesi

Her geçen gün hızla gelişen ve hayatımızda daha fazla yer edinen teknolojik gelişmeler birçok sistemde etkisini gösterdiği gibi eğitim sisteminde de yenilikler sunmaktadır. Son birkaç yılda ülkemizdeki akademik çalışmalarda daha fazla yer edinen Artırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımı bu duruma örnektir. Artırılmış gerçeklik teknolojisi akıllı cihazlar vasıtasıyla gerçek dünyaya sanal içerikler ekleme prensibine dayanarak çalışmaktadır. Sağladığı bu olanak eğitim, sağlık, askeriye, ulaşım ve reklam gibi birçok alanda artırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımını artırmıştır. Bu durumlardan hareketle mevcut çalışmada okul öncesi döneme yönelik canlılar temalı öğretim materyali geliştirilmesi ve tasarlanması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak öğretim materyalinin geliştirilme ve tasarlanma süreci tasarım tabanlı araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Toplamda beş döngüde tamamlanan AG Canlılar öğretim materyalinin tasarlanma sürecinde gerçeklik teknolojilerine yönelik çalışmaları bulunan üç akademisyen, okulöncesi dönemde çocuğu bulunan beş ebeveyn, beş okul öncesi dönemde çocuk ve beş okulöncesi öğretmeni ile araştırma yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak uzman değerlendirme formu, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve araştırmacı gözlemlerinden yararlanılmıştır. Yürütülen tasarım tabanlı araştırma sonucunda okulöncesi dönem canlılar teması öğretimine yönelik AG Canlılar öğretim materyali oluşturulmuştur. Döngüler süresince elde edilen bulgu ve sonuçlara dayanarak okulöncesi döneme yönelik geliştirilecek AG destekli mobil uygulamaların nasıl olması gerektiğiyle ilgili tasarım çerçevesi sunulmuştur. Ek olarak mevcut araştırma sonunda araştırmacılara yönelik önerilere yer verilmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
106
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
03 Kasım 2024 15:21
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Artırılmış Gerçeklik Tabanlı Okulöncesi Döneme Yönelik Canlılar Temalı Öğretim Materyali Geliştirilmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
DEMİRTAŞ, Emre
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Artırılmış Gerçeklik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Okulöncesi Dönem
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Öğretim Materyali
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Canlılar
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Mobil Uygulama
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
YALÇIN, Hatice
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2023
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-07-31T07:11:22Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2023-07-31T07:11:22Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Her geçen gün hızla gelişen ve hayatımızda daha fazla yer edinen teknolojik gelişmeler birçok sistemde etkisini gösterdiği gibi eğitim sisteminde de yenilikler sunmaktadır. Son birkaç yılda ülkemizdeki akademik çalışmalarda daha fazla yer edinen Artırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımı bu duruma örnektir. Artırılmış gerçeklik teknolojisi akıllı cihazlar vasıtasıyla gerçek dünyaya sanal içerikler ekleme prensibine dayanarak çalışmaktadır. Sağladığı bu olanak eğitim, sağlık, askeriye, ulaşım ve reklam gibi birçok alanda artırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımını artırmıştır. Bu durumlardan hareketle mevcut çalışmada okul öncesi döneme yönelik canlılar temalı öğretim materyali geliştirilmesi ve tasarlanması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak öğretim materyalinin geliştirilme ve tasarlanma süreci tasarım tabanlı araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Toplamda beş döngüde tamamlanan AG Canlılar öğretim materyalinin tasarlanma sürecinde gerçeklik teknolojilerine yönelik çalışmaları bulunan üç akademisyen, okulöncesi dönemde çocuğu bulunan beş ebeveyn, beş okul öncesi dönemde çocuk ve beş okulöncesi öğretmeni ile araştırma yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak uzman değerlendirme formu, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve araştırmacı gözlemlerinden yararlanılmıştır. Yürütülen tasarım tabanlı araştırma sonucunda okulöncesi dönem canlılar teması öğretimine yönelik AG Canlılar öğretim materyali oluşturulmuştur. Döngüler süresince elde edilen bulgu ve sonuçlara dayanarak okulöncesi döneme yönelik geliştirilecek AG destekli mobil uygulamaların nasıl olması gerektiğiyle ilgili tasarım çerçevesi sunulmuştur. Ek olarak mevcut araştırma sonunda araştırmacılara yönelik önerilere yer verilmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5999
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms