Her geçen gün hızla gelişen ve hayatımızda daha fazla yer edinen teknolojik gelişmeler birçok sistemde etkisini gösterdiği gibi eğitim sisteminde de yenilikler sunmaktadır. Son birkaç yılda ülkemizdeki akademik çalışmalarda daha fazla yer edinen Artırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımı bu duruma örnektir. Artırılmış gerçeklik teknolojisi akıllı cihazlar vasıtasıyla gerçek dünyaya sanal içerikler ekleme prensibine dayanarak çalışmaktadır. Sağladığı bu olanak eğitim, sağlık, askeriye, ulaşım ve reklam gibi birçok alanda artırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımını artırmıştır. Bu durumlardan hareketle mevcut çalışmada okul öncesi döneme yönelik canlılar temalı öğretim materyali geliştirilmesi ve tasarlanması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak öğretim materyalinin geliştirilme ve tasarlanma süreci tasarım tabanlı araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Toplamda beş döngüde tamamlanan AG Canlılar öğretim materyalinin tasarlanma sürecinde gerçeklik teknolojilerine yönelik çalışmaları bulunan üç akademisyen, okulöncesi dönemde çocuğu bulunan beş ebeveyn, beş okul öncesi dönemde çocuk ve beş okulöncesi öğretmeni ile araştırma yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak uzman değerlendirme formu, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve araştırmacı gözlemlerinden yararlanılmıştır. Yürütülen tasarım tabanlı araştırma sonucunda okulöncesi dönem canlılar teması öğretimine yönelik AG Canlılar öğretim materyali oluşturulmuştur. Döngüler süresince elde edilen bulgu ve sonuçlara dayanarak okulöncesi döneme yönelik geliştirilecek AG destekli mobil uygulamaların nasıl olması gerektiğiyle ilgili tasarım çerçevesi sunulmuştur. Ek olarak mevcut araştırma sonunda araştırmacılara yönelik önerilere yer verilmiştir.
Eser Adı (dc.title) | Artırılmış Gerçeklik Tabanlı Okulöncesi Döneme Yönelik Canlılar Temalı Öğretim Materyali Geliştirilmesi |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | DEMİRTAŞ, Emre |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Artırılmış Gerçeklik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Okulöncesi Dönem |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Öğretim Materyali |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Canlılar |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Mobil Uygulama |
Yayıncı (dc.publisher) | KTO Karatay Üniversitesi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | YALÇIN, Hatice |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2023 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-07-31T07:11:22Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2023-07-31T07:11:22Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Her geçen gün hızla gelişen ve hayatımızda daha fazla yer edinen teknolojik gelişmeler birçok sistemde etkisini gösterdiği gibi eğitim sisteminde de yenilikler sunmaktadır. Son birkaç yılda ülkemizdeki akademik çalışmalarda daha fazla yer edinen Artırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımı bu duruma örnektir. Artırılmış gerçeklik teknolojisi akıllı cihazlar vasıtasıyla gerçek dünyaya sanal içerikler ekleme prensibine dayanarak çalışmaktadır. Sağladığı bu olanak eğitim, sağlık, askeriye, ulaşım ve reklam gibi birçok alanda artırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımını artırmıştır. Bu durumlardan hareketle mevcut çalışmada okul öncesi döneme yönelik canlılar temalı öğretim materyali geliştirilmesi ve tasarlanması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak öğretim materyalinin geliştirilme ve tasarlanma süreci tasarım tabanlı araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Toplamda beş döngüde tamamlanan AG Canlılar öğretim materyalinin tasarlanma sürecinde gerçeklik teknolojilerine yönelik çalışmaları bulunan üç akademisyen, okulöncesi dönemde çocuğu bulunan beş ebeveyn, beş okul öncesi dönemde çocuk ve beş okulöncesi öğretmeni ile araştırma yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak uzman değerlendirme formu, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve araştırmacı gözlemlerinden yararlanılmıştır. Yürütülen tasarım tabanlı araştırma sonucunda okulöncesi dönem canlılar teması öğretimine yönelik AG Canlılar öğretim materyali oluşturulmuştur. Döngüler süresince elde edilen bulgu ve sonuçlara dayanarak okulöncesi döneme yönelik geliştirilecek AG destekli mobil uygulamaların nasıl olması gerektiğiyle ilgili tasarım çerçevesi sunulmuştur. Ek olarak mevcut araştırma sonunda araştırmacılara yönelik önerilere yer verilmiştir. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5999 |