Rekabet İstihbaratı Temelli Yaklaşım ile İhracat Pazarlamasında Hedef Pazar Tespiti: Sıcak Haddelenmiş ve Çekilmiş Demirden veya Alaşımsız Çelikten Profiller (721650) İşkolunda Modelsel Bir Çalışma

Küreselleşme ile birlikte, şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet edebilmeleri için rekabet istihbaratına duyulan ihtiyaç artmıştır. Küreselleşme, dünya ekonomisindeki uluslararası ticaretin artmasına ve ülkeler arasındaki ticari engellerin azalmasına yol açmıştır. Bu durum, şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet etmek için daha fazla kaynak ayırmalarını, daha fazla bilgi ve veriye sahip olmalarını gerektirmektedir. Ayrıca, küreselleşme ile birlikte rekabet ortamı da daha karmaşık hale gelmiştir. Şirketler, uluslararası pazarlarda birçok rakiple rekabet etmek zorunda kalırken, aynı zamanda farklı kültürler, dil ve ticaret düzenlemeleri gibi faktörlerle de karşılaşmaktadır. Rekabet istihbaratı, bu karmaşık ortamda şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet edebilmesi için gerekli bilgiyi sağlayarak, daha iyi kararlar almalarına yardımcı olur. Pazarda rekabet üstünlüğü sağlanması için işletmeler stratejik hamlelere ihtiyaç duymaktadır. Bu stratejik hamleler rekabet istihbaratı ile mümkündür. Rekabet istihbaratı ile işletmeler; kendilerini, rakiplerini ve pazarı tanıyarak birçok konuda bilgi sahibi olmaktadır. Bilginin analizi ile de stratejik kararlar işletme için başarılı sonuçları getirmektedir. Araştırmada Türkiye’nin ihracatta başarılı olduğu demir çelik sektöründe hizmet veren firmaların pazardaki rekabeti göz önünde bulundurulmuştur ve rekabet istihbaratı kullanılarak hedef pazar seçimi yapmaları konusunda yol gösterici olmak amaçlanmıştır. Çalışma altı bölümden oluşmaktadır. İlk giriş bölümünden sonra ikinci bölümde, uluslararası ticaretin ve ihracat sürecinin daha net ifade edilebilmesi açısından ihracat pazarlaması konusuna yer verilmiştir. Üçüncü bölümde rekabet istihbaratı kavramına değinilip strateji ile birlikte hedef pazar seçim süreci teorik açıdan açıklanmıştır. Dördüncü bölümde araştırma ile ilgili amaç, yöntem gibi başlıklara yer verilerek, beşinci bölümde, ikincil veriler kullanılarak yapılan rekabet istihbaratı ile demir çelik sektöründe 721650 kodlu ürünün hedef pazar seçim araştırmasına yer verilmiştir. Altıncı bölümde sonuç ve önerilerde bulunup tamamlanmıştır.

Erişime Açık
Görüntülenme
159
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
25 Aralık 2024 10:23
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Rekabet İstihbaratı Temelli Yaklaşım ile İhracat Pazarlamasında Hedef Pazar Tespiti: Sıcak Haddelenmiş ve Çekilmiş Demirden veya Alaşımsız Çelikten Profiller (721650) İşkolunda Modelsel Bir Çalışma
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
METE, Halime Nur
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Rekabet İstihbaratı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Hedef Pazar
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İhracat Pazarlaması
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Rekabet
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İhracat
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
SELÇUK, Hamide
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2023
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-07-31T07:16:34Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2023-07-31T07:16:34Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Küreselleşme ile birlikte, şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet edebilmeleri için rekabet istihbaratına duyulan ihtiyaç artmıştır. Küreselleşme, dünya ekonomisindeki uluslararası ticaretin artmasına ve ülkeler arasındaki ticari engellerin azalmasına yol açmıştır. Bu durum, şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet etmek için daha fazla kaynak ayırmalarını, daha fazla bilgi ve veriye sahip olmalarını gerektirmektedir. Ayrıca, küreselleşme ile birlikte rekabet ortamı da daha karmaşık hale gelmiştir. Şirketler, uluslararası pazarlarda birçok rakiple rekabet etmek zorunda kalırken, aynı zamanda farklı kültürler, dil ve ticaret düzenlemeleri gibi faktörlerle de karşılaşmaktadır. Rekabet istihbaratı, bu karmaşık ortamda şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet edebilmesi için gerekli bilgiyi sağlayarak, daha iyi kararlar almalarına yardımcı olur. Pazarda rekabet üstünlüğü sağlanması için işletmeler stratejik hamlelere ihtiyaç duymaktadır. Bu stratejik hamleler rekabet istihbaratı ile mümkündür. Rekabet istihbaratı ile işletmeler; kendilerini, rakiplerini ve pazarı tanıyarak birçok konuda bilgi sahibi olmaktadır. Bilginin analizi ile de stratejik kararlar işletme için başarılı sonuçları getirmektedir. Araştırmada Türkiye’nin ihracatta başarılı olduğu demir çelik sektöründe hizmet veren firmaların pazardaki rekabeti göz önünde bulundurulmuştur ve rekabet istihbaratı kullanılarak hedef pazar seçimi yapmaları konusunda yol gösterici olmak amaçlanmıştır. Çalışma altı bölümden oluşmaktadır. İlk giriş bölümünden sonra ikinci bölümde, uluslararası ticaretin ve ihracat sürecinin daha net ifade edilebilmesi açısından ihracat pazarlaması konusuna yer verilmiştir. Üçüncü bölümde rekabet istihbaratı kavramına değinilip strateji ile birlikte hedef pazar seçim süreci teorik açıdan açıklanmıştır. Dördüncü bölümde araştırma ile ilgili amaç, yöntem gibi başlıklara yer verilerek, beşinci bölümde, ikincil veriler kullanılarak yapılan rekabet istihbaratı ile demir çelik sektöründe 721650 kodlu ürünün hedef pazar seçim araştırmasına yer verilmiştir. Altıncı bölümde sonuç ve önerilerde bulunup tamamlanmıştır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/6002
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms