Küreselleşme ile birlikte, şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet edebilmeleri için rekabet istihbaratına duyulan ihtiyaç artmıştır. Küreselleşme, dünya ekonomisindeki uluslararası ticaretin artmasına ve ülkeler arasındaki ticari engellerin azalmasına yol açmıştır. Bu durum, şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet etmek için daha fazla kaynak ayırmalarını, daha fazla bilgi ve veriye sahip olmalarını gerektirmektedir. Ayrıca, küreselleşme ile birlikte rekabet ortamı da daha karmaşık hale gelmiştir. Şirketler, uluslararası pazarlarda birçok rakiple rekabet etmek zorunda kalırken, aynı zamanda farklı kültürler, dil ve ticaret düzenlemeleri gibi faktörlerle de karşılaşmaktadır. Rekabet istihbaratı, bu karmaşık ortamda şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet edebilmesi için gerekli bilgiyi sağlayarak, daha iyi kararlar almalarına yardımcı olur. Pazarda rekabet üstünlüğü sağlanması için işletmeler stratejik hamlelere ihtiyaç duymaktadır. Bu stratejik hamleler rekabet istihbaratı ile mümkündür. Rekabet istihbaratı ile işletmeler; kendilerini, rakiplerini ve pazarı tanıyarak birçok konuda bilgi sahibi olmaktadır. Bilginin analizi ile de stratejik kararlar işletme için başarılı sonuçları getirmektedir. Araştırmada Türkiye’nin ihracatta başarılı olduğu demir çelik sektöründe hizmet veren firmaların pazardaki rekabeti göz önünde bulundurulmuştur ve rekabet istihbaratı kullanılarak hedef pazar seçimi yapmaları konusunda yol gösterici olmak amaçlanmıştır. Çalışma altı bölümden oluşmaktadır. İlk giriş bölümünden sonra ikinci bölümde, uluslararası ticaretin ve ihracat sürecinin daha net ifade edilebilmesi açısından ihracat pazarlaması konusuna yer verilmiştir. Üçüncü bölümde rekabet istihbaratı kavramına değinilip strateji ile birlikte hedef pazar seçim süreci teorik açıdan açıklanmıştır. Dördüncü bölümde araştırma ile ilgili amaç, yöntem gibi başlıklara yer verilerek, beşinci bölümde, ikincil veriler kullanılarak yapılan rekabet istihbaratı ile demir çelik sektöründe 721650 kodlu ürünün hedef pazar seçim araştırmasına yer verilmiştir. Altıncı bölümde sonuç ve önerilerde bulunup tamamlanmıştır.
Eser Adı (dc.title) | Rekabet İstihbaratı Temelli Yaklaşım ile İhracat Pazarlamasında Hedef Pazar Tespiti: Sıcak Haddelenmiş ve Çekilmiş Demirden veya Alaşımsız Çelikten Profiller (721650) İşkolunda Modelsel Bir Çalışma |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | METE, Halime Nur |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Rekabet İstihbaratı |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Hedef Pazar |
Konu Başlıkları (dc.subject) | İhracat Pazarlaması |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Rekabet |
Konu Başlıkları (dc.subject) | İhracat |
Yayıncı (dc.publisher) | KTO Karatay Üniversitesi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | SELÇUK, Hamide |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2023 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-07-31T07:16:34Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2023-07-31T07:16:34Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Küreselleşme ile birlikte, şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet edebilmeleri için rekabet istihbaratına duyulan ihtiyaç artmıştır. Küreselleşme, dünya ekonomisindeki uluslararası ticaretin artmasına ve ülkeler arasındaki ticari engellerin azalmasına yol açmıştır. Bu durum, şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet etmek için daha fazla kaynak ayırmalarını, daha fazla bilgi ve veriye sahip olmalarını gerektirmektedir. Ayrıca, küreselleşme ile birlikte rekabet ortamı da daha karmaşık hale gelmiştir. Şirketler, uluslararası pazarlarda birçok rakiple rekabet etmek zorunda kalırken, aynı zamanda farklı kültürler, dil ve ticaret düzenlemeleri gibi faktörlerle de karşılaşmaktadır. Rekabet istihbaratı, bu karmaşık ortamda şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet edebilmesi için gerekli bilgiyi sağlayarak, daha iyi kararlar almalarına yardımcı olur. Pazarda rekabet üstünlüğü sağlanması için işletmeler stratejik hamlelere ihtiyaç duymaktadır. Bu stratejik hamleler rekabet istihbaratı ile mümkündür. Rekabet istihbaratı ile işletmeler; kendilerini, rakiplerini ve pazarı tanıyarak birçok konuda bilgi sahibi olmaktadır. Bilginin analizi ile de stratejik kararlar işletme için başarılı sonuçları getirmektedir. Araştırmada Türkiye’nin ihracatta başarılı olduğu demir çelik sektöründe hizmet veren firmaların pazardaki rekabeti göz önünde bulundurulmuştur ve rekabet istihbaratı kullanılarak hedef pazar seçimi yapmaları konusunda yol gösterici olmak amaçlanmıştır. Çalışma altı bölümden oluşmaktadır. İlk giriş bölümünden sonra ikinci bölümde, uluslararası ticaretin ve ihracat sürecinin daha net ifade edilebilmesi açısından ihracat pazarlaması konusuna yer verilmiştir. Üçüncü bölümde rekabet istihbaratı kavramına değinilip strateji ile birlikte hedef pazar seçim süreci teorik açıdan açıklanmıştır. Dördüncü bölümde araştırma ile ilgili amaç, yöntem gibi başlıklara yer verilerek, beşinci bölümde, ikincil veriler kullanılarak yapılan rekabet istihbaratı ile demir çelik sektöründe 721650 kodlu ürünün hedef pazar seçim araştırmasına yer verilmiştir. Altıncı bölümde sonuç ve önerilerde bulunup tamamlanmıştır. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/6002 |