İhracat Pazarlamasında İkincil Verilerden Yararlanarak Hedef Ülke Pazarlarının Belirlenmesi: Ev Tipi Kompresörlü Buzdolapları (841821) Üzerine Bir Araştırma

Teknolojinin, iletişimin, ulaşımın gittikçe daha kolay hale gelmesi ile birlikte globalleşen dünyada dış ticarette rekabet de gün geçtikte artmaktadır. Artan rekabet; yatırım, reklam, ürün kalitesinde iyileştirme gibi pek çok şartı da beraberinde getirirken hedef pazarları belirlemek dünden bugüne birinciliğini asla kaybetmeyen kriterdir. Pazar seçimini ve doğru ürün seçimini yapabilmek dış ticarette işletmeler için doğru kilidi doğru anahtarla açmak gibidir aksi halde yanlış pazar seçimi doğru anahtar ile yanlış kapıyı açmaya çalışırken, zaman, sermaye ve hatta motivasyon ve itibar kaybına bile sebep olabilir. Günümüzde teknoloji ve bilgi kaynaklarına ulaşımında imkanların sınırsızlığı hedef pazar seçiminde büyük kolaylık sağlamaktadır. Bu çalışmada; 841821 GTIP kodlu ev tipi kompresörlü buzdolaplarının Türkiye’den ihracatı kapsamında hedef pazar tespiti dahilinde son 5 yıllık süreçteki veriler incelenmiştir. Çalışmamda; 841821 GTIP kodlu ev tipi kompresörlü buzdolapları kapsamında hedef pazarlar belirlenmeye çalışılmış karar matrisi ile hedef ülkeler sıralanmıştır. Elbette sektör raporunda adı geçen tüm ülkelerin analizini bu tez içeriğine sığdırmak mümkün olmadı lakin bu tür raporlarda ve bilimsel çalışmalarda dikkat edilmesi gereken en önemli nokta hedef pazar belirlenen ülkenin bahse konu gtip numaralı ürünün ithalatında yıllara göre yukarı doğru bir ivme ile artıyor olmasıdır. Zira hedef Pazar belirlemedeki en önemli hedefimiz istikrarlı ve artan taleplere ulaşmaktır. Yapılan bu çalışma ile bir model önerisi ile birlikte sektördeki işletmelerin yararına bir yol haritası oluşturulmaya çalışılmıştır.

Erişime Açık
Görüntülenme
10
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
07 Haziran 2024 16:06
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
İhracat Pazarlamasında İkincil Verilerden Yararlanarak Hedef Ülke Pazarlarının Belirlenmesi: Ev Tipi Kompresörlü Buzdolapları (841821) Üzerine Bir Araştırma
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
YILDIRIM, Melike
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Hedef Pazar
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İhracat Pazarlaması
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazar Araştırması
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İkincil Veri
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
CANITEZ, Murat
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2023
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-07-31T07:34:38Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2023-07-31T07:34:38Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Teknolojinin, iletişimin, ulaşımın gittikçe daha kolay hale gelmesi ile birlikte globalleşen dünyada dış ticarette rekabet de gün geçtikte artmaktadır. Artan rekabet; yatırım, reklam, ürün kalitesinde iyileştirme gibi pek çok şartı da beraberinde getirirken hedef pazarları belirlemek dünden bugüne birinciliğini asla kaybetmeyen kriterdir. Pazar seçimini ve doğru ürün seçimini yapabilmek dış ticarette işletmeler için doğru kilidi doğru anahtarla açmak gibidir aksi halde yanlış pazar seçimi doğru anahtar ile yanlış kapıyı açmaya çalışırken, zaman, sermaye ve hatta motivasyon ve itibar kaybına bile sebep olabilir. Günümüzde teknoloji ve bilgi kaynaklarına ulaşımında imkanların sınırsızlığı hedef pazar seçiminde büyük kolaylık sağlamaktadır. Bu çalışmada; 841821 GTIP kodlu ev tipi kompresörlü buzdolaplarının Türkiye’den ihracatı kapsamında hedef pazar tespiti dahilinde son 5 yıllık süreçteki veriler incelenmiştir. Çalışmamda; 841821 GTIP kodlu ev tipi kompresörlü buzdolapları kapsamında hedef pazarlar belirlenmeye çalışılmış karar matrisi ile hedef ülkeler sıralanmıştır. Elbette sektör raporunda adı geçen tüm ülkelerin analizini bu tez içeriğine sığdırmak mümkün olmadı lakin bu tür raporlarda ve bilimsel çalışmalarda dikkat edilmesi gereken en önemli nokta hedef pazar belirlenen ülkenin bahse konu gtip numaralı ürünün ithalatında yıllara göre yukarı doğru bir ivme ile artıyor olmasıdır. Zira hedef Pazar belirlemedeki en önemli hedefimiz istikrarlı ve artan taleplere ulaşmaktır. Yapılan bu çalışma ile bir model önerisi ile birlikte sektördeki işletmelerin yararına bir yol haritası oluşturulmaya çalışılmıştır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/6003
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms