İhracat Pazarlamasında İkincil Verilerden Yararlanarak Hedef Ülke Pazarlarının Belirlenmesi: Ev Tipi Kompresörlü Buzdolapları (841821) Üzerine Bir Araştırma
Abstract
Teknolojinin, iletişimin, ulaşımın gittikçe daha kolay hale gelmesi ile birlikte globalleşen dünyada dış ticarette rekabet de gün geçtikte artmaktadır. Artan rekabet; yatırım, reklam, ürün kalitesinde iyileştirme gibi pek çok şartı da beraberinde getirirken hedef pazarları belirlemek dünden bugüne birinciliğini asla kaybetmeyen kriterdir. Pazar seçimini ve doğru ürün seçimini yapabilmek dış ticarette işletmeler için doğru kilidi doğru anahtarla açmak gibidir aksi halde yanlış pazar seçimi doğru anahtar ile yanlış kapıyı açmaya çalışırken, zaman, sermaye ve hatta motivasyon ve itibar kaybına bile sebep olabilir. Günümüzde teknoloji ve bilgi kaynaklarına ulaşımında imkanların sınırsızlığı hedef pazar seçiminde büyük kolaylık sağlamaktadır. Bu çalışmada; 841821 GTIP kodlu ev tipi kompresörlü buzdolaplarının Türkiye’den ihracatı kapsamında hedef pazar tespiti dahilinde son 5 yıllık süreçteki veriler incelenmiştir. Çalışmamda; 841821 GTIP kodlu ev tipi kompresörlü buzdolapları kapsamında hedef pazarlar belirlenmeye çalışılmış karar matrisi ile hedef ülkeler sıralanmıştır. Elbette sektör raporunda adı geçen tüm ülkelerin analizini bu tez içeriğine sığdırmak mümkün olmadı lakin bu tür raporlarda ve bilimsel çalışmalarda dikkat edilmesi gereken en önemli nokta hedef pazar belirlenen ülkenin bahse konu gtip numaralı ürünün ithalatında yıllara göre yukarı doğru bir ivme ile artıyor olmasıdır. Zira hedef Pazar belirlemedeki en önemli hedefimiz istikrarlı ve artan taleplere ulaşmaktır. Yapılan bu çalışma ile bir model önerisi ile birlikte sektördeki işletmelerin yararına bir yol haritası oluşturulmaya çalışılmıştır.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..