Ergenlik Döneminde Bağlanmanın Anne-Baba Tutumu ve Beslenme Özellikleri İle Liderlik Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ergenlik döneminde bağlanmanın anne-baba tutumları ve cinsiyet özellikleri ile liderliğe etkisinin incelenmektedir. Araştırma betimsel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın evreni Konya ilinde seçilen Anadolu liselerin 9., 10., 11., 12. sınıflarda öğrenimlerini sürdürmekte olan öğrencilerdir. Araştırma sonucunda erkek katılımcıların liderlik özellikleri kadın katılımcıların liderlik özelliklerine göre daha yüksek olduğu; anne bağlanma düzeyi ile cinsiyet arasında herhangi bir fark çıkmadığı; anne baba tutumları ile cinsiyet arasında herhangi bir fark çıkmadığı; katılımcıların liderlik özellikleri anne ve baba evlilik süresi değişkenine göre farklılaşmadığı; ailede tek çocuk olanların özgüveni 2 kardeş, 3 kardeş ve 4 kardeş ve daha fazla kardeş olanlara göre daha yüksek çıktığı; liderlik özellikleri ile anne ve baba bağlanma ve anne baba tutum olumlu olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca katılımcıların liderlik becerilerini anne baba tutumları ile cinsiyetlerinin anlamlı şekilde yordadığı; yine liderlik becerilerini anne baba tutumlarının kabul/ilgi ve kontrol/denetleme alt boyutları ile cinsiyetlerinin anlamlı şekilde yordadığı; katılımcıların liderlik becerilerini anne bağlanma ile cinsiyetlerinin anlamlı şekilde yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Diǧer yandan baba bağlanma envanteri algıları liderlik becerisini yordamadığı ortaya çıkmıştır. Katılımcıların liderlik becerilerini anne baba tutumları ile cinsiyetlerinin anlamlı şekilde yordadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..