Üniversite Öğrencilerinin Beden Algılarının İncelenmesi

AMAÇ: Beden algısı, kişinin kendisini değerlendirmesi ve kendisi ile ilgili görüşüdür. Çalışmanın amacı; Sağlık Bilimleri Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu üniversite öğrencilerinin beden kitle indeksi (BKI) ile beden algıları arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir. YÖNTEM: 1. Sınıf beslenme ve diyetetik (n:53), çocuk gelişimi (n:46) ve diyaliz bölümü (n:50) öğrencilerinden toplam 149 birey, araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Anket formu, öğrencilerin demografik verileri ve beden algısı ölçeğinden oluşmuştur. Ölçek, 40 sorudan oluşmaktadır. Kesme puanı 135’in altında puan alanlar, beden algısı düşük olarak nitelendirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programıyla analiz edilmiş, değerlendirmede Ki-Kare önemlilik testi (X2) ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. BULGULAR: Çalışmaya katılan 149 kişiden 134’ü (%89.9) kız, 15’i (%10.1) erkek olup, yaş ortalamaları 19.01’dir. Minimium ve maksimum beden algısı puanları sırasıyla 98 ve 200’dür. Katılımcıların ortalama beden algısı puanı 149,6±24,09’dur. Erkek öğrencilerin puan ortalamaları (173.3±23.1), kız öğrencilerden (147.0±22.8) anlamlı olarak yüksek bulunmuştur (p<0.05). Öğrenciler, WHO (World Health Organization) kriterlerine göre zayıf (n:26), normal (n:101), kilolu (n:18) ve obez (n:4) olarak gruplandırılmıştır. Puan ortalamaları sırasıyla 142.2±20.0, 153.0±24.5, 141.4±20.8, 149.5±39.0 olarak bulunmuştur. Gruplar arasında istatiksel açıdan anlamlılık bulunamamıştır (p>0.05). Bölümlere göre puan ortalamaları; beslenme ve diyetetik, çocuk gelişimi, diyaliz bölümleri için sırasıyla; 141.9±22.4, 144.9±20.5 ve 162±24.4’tür. Gruplar arasında istatiksel açıdan anlamlılık bulunmuştur (p<0.05). Diyaliz bölümü öğrencileri ile diğer iki bölüm öğrencileri arasındaki fark, anlamlı bulunmuştur (p<0.05). SONUÇ: Araştırmaya katılan öğrencilerin ortalama beden algıları yüksek bulunmuştur. Diyaliz bölümü öğrencilerinin puanlarının yüksek olmasının sebebi; bu bölümde erkek birey yüzdesinin diğer bölümlere göre daha yüksek olmasıdır.

Erişime Açık
Görüntülenme
11
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
21 Nisan 2024 08:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Üniversite Öğrencilerinin Beden Algılarının İncelenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Konferans Bildirisi
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
BERBEROĞLU, Hatice Tuğçe
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ERDOĞAN, Pınar
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
KESER, Muteber Gizem
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Beden Algısı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Beden Kitle İndeksi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Üniversite Öğrencileri
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2016
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-08T13:12:46Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-08T13:12:46Z
Özet
(dc.description.abstract)
AMAÇ: Beden algısı, kişinin kendisini değerlendirmesi ve kendisi ile ilgili görüşüdür. Çalışmanın amacı; Sağlık Bilimleri Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu üniversite öğrencilerinin beden kitle indeksi (BKI) ile beden algıları arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir. YÖNTEM: 1. Sınıf beslenme ve diyetetik (n:53), çocuk gelişimi (n:46) ve diyaliz bölümü (n:50) öğrencilerinden toplam 149 birey, araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Anket formu, öğrencilerin demografik verileri ve beden algısı ölçeğinden oluşmuştur. Ölçek, 40 sorudan oluşmaktadır. Kesme puanı 135’in altında puan alanlar, beden algısı düşük olarak nitelendirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programıyla analiz edilmiş, değerlendirmede Ki-Kare önemlilik testi (X2) ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. BULGULAR: Çalışmaya katılan 149 kişiden 134’ü (%89.9) kız, 15’i (%10.1) erkek olup, yaş ortalamaları 19.01’dir. Minimium ve maksimum beden algısı puanları sırasıyla 98 ve 200’dür. Katılımcıların ortalama beden algısı puanı 149,6±24,09’dur. Erkek öğrencilerin puan ortalamaları (173.3±23.1), kız öğrencilerden (147.0±22.8) anlamlı olarak yüksek bulunmuştur (p<0.05). Öğrenciler, WHO (World Health Organization) kriterlerine göre zayıf (n:26), normal (n:101), kilolu (n:18) ve obez (n:4) olarak gruplandırılmıştır. Puan ortalamaları sırasıyla 142.2±20.0, 153.0±24.5, 141.4±20.8, 149.5±39.0 olarak bulunmuştur. Gruplar arasında istatiksel açıdan anlamlılık bulunamamıştır (p>0.05). Bölümlere göre puan ortalamaları; beslenme ve diyetetik, çocuk gelişimi, diyaliz bölümleri için sırasıyla; 141.9±22.4, 144.9±20.5 ve 162±24.4’tür. Gruplar arasında istatiksel açıdan anlamlılık bulunmuştur (p<0.05). Diyaliz bölümü öğrencileri ile diğer iki bölüm öğrencileri arasındaki fark, anlamlı bulunmuştur (p<0.05). SONUÇ: Araştırmaya katılan öğrencilerin ortalama beden algıları yüksek bulunmuştur. Diyaliz bölümü öğrencilerinin puanlarının yüksek olmasının sebebi; bu bölümde erkek birey yüzdesinin diğer bölümlere göre daha yüksek olmasıdır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/701
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms