- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır. - İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Günümüzde ülkeler mal, hizmet ve ekonomik ilişkilerde bulunur. Bunun nedeni ise dış ticaretin taraflara fayda sağlama potansiyeli taşımasıdır. Dış ticaret kendi içinde ithalat ve ihracat olmak üzere iki bölüme ayrılır. Dünya pazarında geniş bir şekilde yer alan ithalat ve ihracat kavramları, ülke ekonomisinin gidişatını belirleyen önemli iki olgudur. Bu iki olgunun sağlanması için dış ticarette birden fazla ödeme yöntemi bulunmaktadır. Bunlar; Peşin ödeme yöntemi, vesaik mukabili ödeme yöntemi, mal mukabili ödeme yöntemi ve akreditifli ödeme yöntemi olarak ele alınmaktadır. Bu çalışmanın amacı ...Daha fazlası
Teknolojinin, iletişimin, ulaşımın gittikçe daha kolay hale gelmesi ile birlikte globalleşen dünyada dış ticarette rekabet de gün geçtikte artmaktadır. Artan rekabet; yatırım, reklam, ürün kalitesinde iyileştirme gibi pek çok şartı da beraberinde getirirken hedef pazarları belirlemek dünden bugüne birinciliğini asla kaybetmeyen kriterdir. Pazar seçimini ve doğru ürün seçimini yapabilmek dış ticarette işletmeler için doğru kilidi doğru anahtarla açmak gibidir aksi halde yanlış pazar seçimi doğru anahtar ile yanlış kapıyı açmaya çalışırken, zaman, sermaye ve hatta motivasyon ve itibar kaybına bi ...Daha fazlası
Teknolojik gelişmelerle beraber haberleşme, taşıma ve bankacılık işlemleri çok kolaylaşmıştır. Bu, insanlığa ciddi zaman ve maliyet tasarrufu sağlamaktadır. Fakat bu gelişmeler, ticarette rekabeti arttırmakta ve firmaların ticaretini zorlar hale getirmektedir. Endüstriyel faaliyetlerin yaygınlaşmasıyla, emek yoğun işçiliğin ön planda olduğu küçük ve orta ölçekli mobilya işletmeleri de ürünlerini pazarlamada zor durumda kalmaktadırlar. Bu gelişmeler Türkiye’nin mevcut sektörlerinin incelenmesi ihtiyacını güncel hale getirmektedir. Bu izlekte, bu çalışma ile ahşap mobilya sektörünün en çok ihrac ...Daha fazlası
Küreselleşme ile artan rekabetçi zorluklar, yerel pazarlarda rekabetin daha çok artmasına ve iç pazarın daralmasına neden olmaktadır. İç piyasanın daralması ve talebin yeterli olmaması sonucunda, ekonomide önemli bir yere sahip olan KOBİ’ler, faaliyetlerini sürdürebilmek ve stratejik hedeflerine ulaşabilmek için faaliyetlerini uluslararası alana taşımaktadırlar. Uluslararasılaşmaya karar veren KOBİ’ler, çoğunlukla daha az risk taşıması nedeniyle ihracatı tercih etmektedirler. Bu tercih, işletmelerin bir kısmı için bir zorunluluk, diğer bir kısmı için ise önemli bir büyüme fırsatı olarak görülm ...Daha fazlası
Küresel mal ve ticaret akımlarının karşılıklı olarak ülkelerin dış ticaret hacmini arttırması nedeniyle, özellikle yükselen piyasa ekonomileri için ihracata dayalı ekonomik büyüme önemli bir konuma gelmiştir. Ekonomik büyümeyle birlikte makroekonomik istikrar açısından ülke ekonomisine döviz kazandırıcı işlemlerin başında gelen ihracat, kamu otoritesi tarafından ihracatın finansmanının spesifik olarak dikkate alındığı finansal kuruluşlar tarafından desteklenmektedir. Bu amaçla Türkiye’de 1987 yılı itibariyle kurulan Türk Eximbank ihracatın finansmanını ve ihracata yönelik ekonomik ve politik r ...Daha fazlası
Son dönemlerde bilgi ve iletişim teknolojilerindeki önemli gelişmeler dijitalleşme çağını başlatmış ve tüm iş süreçlerinde ciddi bir dönüşüme yol açmıştır. Bu önemli dönüşümden etkilenen ticari faaliyetlerle birlikte lojistik operasyonlarında da birtakım değişimler ortaya çıkmıştır. Bu değişimin boyutunun ortaya konulması ve politikaların buna göre gerçekleştirilmesi ihracat rakamlarının artması açısından önem arz etmektedir. Bu kapsamda bu tezin amacı, dijitalleşmenin uluslararası ticarette lojistik performans üzerine etkisinin araştırılması ve dijitalleşmeye bağlı lojistik performans ölçümün ...Daha fazlası
Günümüzde işletmeler küreselleşmesin etkisi ile faaliyetlerini uluslararası pazarlara da aktarmıştır. Fakat yeni pazarlar yeni fırsatları getirmekle birlikte bir takım belirsizlikleri de beraberinde getirmiştir. Bu bağlamda işletmeler uluslararası pazarlarda daha etkin yer alabilmek için bir takım veri ve bilgilere ihtiyaç duymaktadır. Elde ettikleri bu veriler sayesinde küresel pazarda daha rekabetçi hale gelmektedirler. Bu verileri toplamanın iki yönetim bulunmaktadır. İlki direk pazardan ve firmalardan elde dilen birincil verilerdir. İkincisi ise birtakım kurum ve kuruluşların toparladığı v ...Daha fazlası
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte farklı ülkelerde yaşayan ve farklı kültürlere sahip olan insanlar arasında iletişim son derece kolaylaştı. Bu durum farklı ülkelerdeki daha çok şirketin birbirini tanımasına ve uluslararası ticaretin gelişmesine katkıda bulunarak şirketler arası rekabeti üst seviyeye taşıdı. Bu durumda uluslararası pazarlama terimi daha büyük bir önem kazandı. Uluslararası pazarlamada başarılı işletmeler, rekabette üstün konuma gelerek ülkelerinin gelişimine ciddi katkıda bulunurlar. Türkiye'nin en önemli sektörlerinden birisi de bitkisel yağ sektörüdür. Düşük ithalat ve yüks ...Daha fazlası
Dünya tarım alet ve makineleri ihracatına ilişkin veriler incelendiğinde gelişmiş ülkelerin ilk sıralarda yer aldığı görülmektedir. Gelişmekte olan bir ülke olarak Türkiye’nin de nispeten güçlü olduğu bu alanda ihracatını etkili bir şekilde artırması gerekmektedir. İhracatın artması için etkili olacak yollardan birisi ise işletmelerin rekabet açısından güçlü olabileceği yeni pazarlara giriş yapmasıyla sağlanmaktadır. İhracata yönelik yeni pazarların seçilmesi sürecinde pazar araştırmasının işletmeler için önemi büyüktür. Hedef müşteriye ulaşmanın en doğru ve kolay yolu pazar araştırması ile ge ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.