Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültelerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Temel Sanat Eğitimi Dersine İlişkin Görüşleri

Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültelerinde öğrenim gören Grafik Tasarım ve Resim Bölümü öğrencilerinin, Temel Sanat Eğitimi dersine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü'nde öğrenim gören 61 öğrenci, K.T.O. Karatay Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Resim Bölümü'nde öğrenim gören 34 öğrenci olmak üzere toplamda 95 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmaya ait nitel verileri elde etmek için, literatür taraması yapılmıştır. Veri toplamak amacıyla 5'li likert tipi değerlendirme anketi araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Tarama modeline dayalı betimsel bir yöntem olan bu araştırmada, Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı α= 0,924 olarak hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, en çok gösterip yaptırma yönteminin kullanıldığı, eğitim ortamının ders işlemek için elverişsiz olduğu ve araç-gereç bakımından yetersiz olduğu saptanmıştır. Öğretim elemanlarının derse ilişkin gerekli açıklamaları yaptığı ve öğrenci çalışmalarına dönüt verdiği belirlenmiştir. Bu dersin öğrencilerin teknik konularda bilgi sahibi olmasına katkı sağlayarak, yaratıcı fikirler üretmeye yardımcı olduğu ortaya konulmuştur. Araştırmanın önerileri olarak, çalışma niteliğinin arttırılması amacıyla dönem boyunca yapılan uygulama çalışmalarının azaltılması ya da ders saatinin arttırılmasının yararlı olacağı düşünülmektedir. Derse ilişkin güncel faaliyetlerin takip edilmesi, ulusal ve uluslararası sanatçıların eserlerinden örnekler verilmesi önerilmektedir.

Erişime Açık
Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültelerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Temel Sanat Eğitimi Dersine İlişkin Görüşleri
Yayın Türü
(dc.type)
Makale
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
BÜYÜKALAN FİLİZ, Sevil
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
CANBOLAT, Cihan
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
KAKAN, Ekin
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sanat Eğitimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Temel Sanat Eğitimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Temel Tasarım
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Grafik Tasarım
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Resim
Yayıncı
(dc.publisher)
Researcher: Social Science Studies
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2018
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-09T07:43:24Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-09T07:43:24Z
ISSN
(dc.identifier.issn)
2148-2691
Özet
(dc.description.abstract)
Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültelerinde öğrenim gören Grafik Tasarım ve Resim Bölümü öğrencilerinin, Temel Sanat Eğitimi dersine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü'nde öğrenim gören 61 öğrenci, K.T.O. Karatay Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Resim Bölümü'nde öğrenim gören 34 öğrenci olmak üzere toplamda 95 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmaya ait nitel verileri elde etmek için, literatür taraması yapılmıştır. Veri toplamak amacıyla 5'li likert tipi değerlendirme anketi araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Tarama modeline dayalı betimsel bir yöntem olan bu araştırmada, Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı α= 0,924 olarak hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, en çok gösterip yaptırma yönteminin kullanıldığı, eğitim ortamının ders işlemek için elverişsiz olduğu ve araç-gereç bakımından yetersiz olduğu saptanmıştır. Öğretim elemanlarının derse ilişkin gerekli açıklamaları yaptığı ve öğrenci çalışmalarına dönüt verdiği belirlenmiştir. Bu dersin öğrencilerin teknik konularda bilgi sahibi olmasına katkı sağlayarak, yaratıcı fikirler üretmeye yardımcı olduğu ortaya konulmuştur. Araştırmanın önerileri olarak, çalışma niteliğinin arttırılması amacıyla dönem boyunca yapılan uygulama çalışmalarının azaltılması ya da ders saatinin arttırılmasının yararlı olacağı düşünülmektedir. Derse ilişkin güncel faaliyetlerin takip edilmesi, ulusal ve uluslararası sanatçıların eserlerinden örnekler verilmesi önerilmektedir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
other
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
Researcher Social Science Studies Cilt 6 / Sayı 2, s.281-295
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/768
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms