Ulaşım sistemlerinin oluşturduğu çevresel gürültü ve Konya örneği / Environmental noise generated by transportation systems and the case of Konya

Gürültü gelişi güzel bir yapısı olan, sübjektif olarak istenmeyen ses olarak tanımlanan ses spektrumudur. Ani veya sürekli olan karmaşık yüksek basınçlı sesler topluluğuna gürültü adı verilir. Gürültü insan çevresini tehdit eden önemli bir problemdir. Birey ve toplum sağlığı üzerinde zarar verici etkileri, tüm dünyaca kabul edilmiş olan gürültü kirliliği sorunu, diğer kirlenme türleri gibi insanlara olduğu kadar çevreye de rahatsızlık verir duruma gelmiştir. Gürültünün, insan sağlığı ve konforu açısından kabul edilebilir sınırlara indirgenmesi ve zararlı etkilerinin giderilebilmesi için uzun yıllardır çalışmalar yapılmaktadır. Gürültü probleminin çözümü için ilk olarak yapılması gereken işlem gürültünün tespitidir. Bu tez çalışmasında Konya ilinde ulaşım sistemlerinin oluşturdukları sesin mevcut yönetmelikler dahilinde gürültü olarak değerlendirilip değerlendirilmediğinin araştırması yapılacaktır. Bunun için belirlenen noktalarda araç yoğunlukları göz önünde bulundurularak farklı saatlerde ses düzeyi ölçümlerinin yapılması, elde edilen verilerin detaylı bir şekilde analizinin yapılması ve bu değerlerin makul değerler altında olup olmadıklarının araştırılması yapılacaktır. Sonuç olarak ölçüm yapılan bölgelerde gürültünün etkileri araştırılıp, toplanan veriler doğrultusunda alınması gereken önlemler var ise bunlara değinilerek insanların konfor düzeyini artırmak hedeflenmiştir. In this study, the noise generated by transportation systems was investigated in Konya. Noise is an audio spectrum that is defined as an irregularly structured, subjectively undesirable sound. The collection of complex high-pressure voices that are sudden or continuous is called noise. Noise is an important problem that threatens the human environment. The harmful effects on individual and community health, the entirely accepted problem of noise pollution, has become as uncomfortable to people as much as in other forms of pollution. It has been working for many years to reduce the noise to acceptable limits in terms of human health and comfort and to eliminate the harmful effects. The first thing to do to solve the noise problem is to detect loudness. In this study, it will be investigated whether the voice of transportation systems in Konya is evaluated as noise within the current regulations. Taking into account the vehicle densities at the points determined for this, it is necessary to carry out sound level measurements at different times, to analyze the obtained data in detail and to investigate whether these values are under reasonable values. As a result, it is aimed to investigate the noise effects in the measured regions and to increase the comfort level of the people by referring to the collected measures if necessary.

Erişime Açık
Görüntülenme
3
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Ulaşım sistemlerinin oluşturduğu çevresel gürültü ve Konya örneği / Environmental noise generated by transportation systems and the case of Konya
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
KULU, Mücahit
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Gürültü
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Ulaşım Sistemlerinin Gürültü Analizi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İstanbul Gürültü Ölçümü
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Noise Control
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Ulaşım
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Transportation
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-09T08:49:33Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-09T08:49:33Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Gürültü gelişi güzel bir yapısı olan, sübjektif olarak istenmeyen ses olarak tanımlanan ses spektrumudur. Ani veya sürekli olan karmaşık yüksek basınçlı sesler topluluğuna gürültü adı verilir. Gürültü insan çevresini tehdit eden önemli bir problemdir. Birey ve toplum sağlığı üzerinde zarar verici etkileri, tüm dünyaca kabul edilmiş olan gürültü kirliliği sorunu, diğer kirlenme türleri gibi insanlara olduğu kadar çevreye de rahatsızlık verir duruma gelmiştir. Gürültünün, insan sağlığı ve konforu açısından kabul edilebilir sınırlara indirgenmesi ve zararlı etkilerinin giderilebilmesi için uzun yıllardır çalışmalar yapılmaktadır. Gürültü probleminin çözümü için ilk olarak yapılması gereken işlem gürültünün tespitidir. Bu tez çalışmasında Konya ilinde ulaşım sistemlerinin oluşturdukları sesin mevcut yönetmelikler dahilinde gürültü olarak değerlendirilip değerlendirilmediğinin araştırması yapılacaktır. Bunun için belirlenen noktalarda araç yoğunlukları göz önünde bulundurularak farklı saatlerde ses düzeyi ölçümlerinin yapılması, elde edilen verilerin detaylı bir şekilde analizinin yapılması ve bu değerlerin makul değerler altında olup olmadıklarının araştırılması yapılacaktır. Sonuç olarak ölçüm yapılan bölgelerde gürültünün etkileri araştırılıp, toplanan veriler doğrultusunda alınması gereken önlemler var ise bunlara değinilerek insanların konfor düzeyini artırmak hedeflenmiştir. In this study, the noise generated by transportation systems was investigated in Konya. Noise is an audio spectrum that is defined as an irregularly structured, subjectively undesirable sound. The collection of complex high-pressure voices that are sudden or continuous is called noise. Noise is an important problem that threatens the human environment. The harmful effects on individual and community health, the entirely accepted problem of noise pollution, has become as uncomfortable to people as much as in other forms of pollution. It has been working for many years to reduce the noise to acceptable limits in terms of human health and comfort and to eliminate the harmful effects. The first thing to do to solve the noise problem is to detect loudness. In this study, it will be investigated whether the voice of transportation systems in Konya is evaluated as noise within the current regulations. Taking into account the vehicle densities at the points determined for this, it is necessary to carry out sound level measurements at different times, to analyze the obtained data in detail and to investigate whether these values are under reasonable values. As a result, it is aimed to investigate the noise effects in the measured regions and to increase the comfort level of the people by referring to the collected measures if necessary.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/790
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms