Sürdürülebilir Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Konya'ya Gelen Turistlerin İmaj Algısı

Bu çalışmanın amacı, kültürel turizm amaçlı seyahat eden yerli ve yabancı turistlerin Konya’ya ilişkin imaj algılarını belirlemek ve turistlerin ziyaretleri kapsamındaki tercihle‐ rini ortaya koyabilmektir. Araştırmanın verileri 2016 yılı Haziran ve Aralık ayları arasın‐ da Konya’yı ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerile yapılan anketlerden elde edilmiştir. 404 yerli turist, 392 yabancı turist olmak üzere toplamda 796 ziyaretçi ile yüz yüze anket yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.00 paket programı yardımıyla frekans dağılımları hesaplanarak yorumlanmıştır. Araştırmada turistlerin demografik özellikleri, Konya’da bulundukları süre içerisindeki turistik tercihleri ve Konya ile ilgili algıladıkları imaja yönelik bulgulara yer verilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, Konya’yı ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerin benzer demografik özelliklere sahip olduğu ve Konya’ya dair ortak birimaj algılarının olduğu görülmüştür.

Erişime Açık
Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Nisan 2024 13:58
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Sürdürülebilir Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Konya'ya Gelen Turistlerin İmaj Algısı
Yayın Türü
(dc.type)
Makale
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
VAROL, Fatih
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ÜNÜSAN, Çağatay
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sürdürülebilirlik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kültürel Miras Turizmi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yerli‐Yabancı Turistler
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Konya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İmaj Algısı
Yayıncı
(dc.publisher)
Tarihin Peşinde - Uluslararası Tarih ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2018
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-09T11:47:21Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-09T11:47:21Z
Özet
(dc.description.abstract)
Bu çalışmanın amacı, kültürel turizm amaçlı seyahat eden yerli ve yabancı turistlerin Konya’ya ilişkin imaj algılarını belirlemek ve turistlerin ziyaretleri kapsamındaki tercihle‐ rini ortaya koyabilmektir. Araştırmanın verileri 2016 yılı Haziran ve Aralık ayları arasın‐ da Konya’yı ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerile yapılan anketlerden elde edilmiştir. 404 yerli turist, 392 yabancı turist olmak üzere toplamda 796 ziyaretçi ile yüz yüze anket yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.00 paket programı yardımıyla frekans dağılımları hesaplanarak yorumlanmıştır. Araştırmada turistlerin demografik özellikleri, Konya’da bulundukları süre içerisindeki turistik tercihleri ve Konya ile ilgili algıladıkları imaja yönelik bulgulara yer verilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, Konya’yı ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerin benzer demografik özelliklere sahip olduğu ve Konya’ya dair ortak birimaj algılarının olduğu görülmüştür.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
other
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
Image Perception of Tourists in Konya within the Context of Sustainable Cultural Heritage Tourism
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/831
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms