Ritüele Katılımdaki Rollere Göre Tüketici Tipolojileri

Giriş ve Çalışmanın Amacı Ritüeller tüketicinin katılım durumuna göre farklı tipolojilerin oluşmasına imkân veren ve tüketim eylemleri içerisinde önemli yeri olan sosyal olgulardır. Ritüellerin kutsal ve seküler olmak üzere farklı kültürlerde kendine yer bulduğu söylenebilir. Bununla birlikte ticari süreçlerin söz konusu olduğu ve aynı zamanda ekonomik etkisinin hem yerel hem de küresel ölçekte arttığı bir ritüel kavramı söz konusudur. Bazı ritüellere yerel topluluklarda sınırlı sayıda tüketici tarafından katılım sağlanırken Sevgililer Günü veya Ramazan Bayramı gibi kutsal ve seküler özellikler barındıran ritüellere farklı coğrafyalardaki tüketim eylemlerine konu olan yoğun bir katılımın olduğu ve pazarlama disiplini içerisinde tüketici davranışları bağlamında ele alındığı görülmektedir (Sandıkçı ve Omeraki, 2007; Touzani ve Hirschman; 2008; Close ve Zinkhan, 2009; Odabaşı ve Argan, 2009; Kurt ve Özgen, 2013).

Erişime Açık
Görüntülenme
7
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
25 Nisan 2024 12:35
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Ritüele Katılımdaki Rollere Göre Tüketici Tipolojileri
Yayın Türü
(dc.type)
Konferans Bildirisi
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
TORLAK, Ömer
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ÖZMEN, Müjdat
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
İŞLEK, Sami
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
AY, Ufuk
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
TİLTAY, Muhammet Ali
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Research Subject Categories
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Business Studies
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Business and Economics
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Social Science
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2018
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-09T13:32:38Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-09T13:32:38Z
Açıklama
(dc.description)
Bu bildiri tükecilerin kurban bayramı gibi bir yönüyle tüketim ritüeli olan bir fenomende oynadığı rollerle alakalıdır.
Özet
(dc.description.abstract)
Giriş ve Çalışmanın Amacı Ritüeller tüketicinin katılım durumuna göre farklı tipolojilerin oluşmasına imkân veren ve tüketim eylemleri içerisinde önemli yeri olan sosyal olgulardır. Ritüellerin kutsal ve seküler olmak üzere farklı kültürlerde kendine yer bulduğu söylenebilir. Bununla birlikte ticari süreçlerin söz konusu olduğu ve aynı zamanda ekonomik etkisinin hem yerel hem de küresel ölçekte arttığı bir ritüel kavramı söz konusudur. Bazı ritüellere yerel topluluklarda sınırlı sayıda tüketici tarafından katılım sağlanırken Sevgililer Günü veya Ramazan Bayramı gibi kutsal ve seküler özellikler barındıran ritüellere farklı coğrafyalardaki tüketim eylemlerine konu olan yoğun bir katılımın olduğu ve pazarlama disiplini içerisinde tüketici davranışları bağlamında ele alındığı görülmektedir (Sandıkçı ve Omeraki, 2007; Touzani ve Hirschman; 2008; Close ve Zinkhan, 2009; Odabaşı ve Argan, 2009; Kurt ve Özgen, 2013).
Yayın Dili
(dc.language.iso)
other
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/910
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms