Sağlık Çalışanlarında Öğrenen Kültür Bilgi Yönetim Tatmini ve Görev Çeşitliliği

View/ Open
Date
2015-01Author
ASLAN, Şebnem
AKARÇAY ULUTAŞ, Demet
GÜZEL, Şerife
UYAR, Seda
Metadata
Show full item recordAbstract
Çalışmada sağlık sektöründe öğrenen kültür ve bilgi yönetim memnuniyet ilişkisi araştırılmıştır. Bu çalışmada ayrıca
sağlık çalışanlarının görev çeşitliliği hakkındaki görüşleri araştırılmıştır.
Araştırma Türkiye’nin Konya ilinde 4 büyük hastanede 290 sağlık çalışanıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Wood‘un
(2005) Bilgi yönetim tatmini ölçeği “Knowledge management satisfaction scale”, ana kaynağını Daft ve Macintosh’un
(1981) oluşturduğu Wood‘un (2005) çalışmasından alınan görev çeşitliliği ölçeği “task variety scale” ve ana kaynağını
Marsick ve Watkins (2003) çalışmasından alınan Wood‘un (2005) Öğrenen kültür “Learning Culture” ölçeklerinden
yararlanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda sağlık çalışanlarında öğrenen kültür, bilgi yönetim memnuniyetini pozitif yönde etkilemektedir.
Sağlık çalışanları meslekleriyle ilgili işlerinin rutin iş olmadığı yönünde görüş bildirmişlerdir.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..