Pozitif Örgüt Psikolojisinde Duygusal Zekânın Yeri Ve Önemi: Bankacılık Sektörü Örneği /The Role And Importance Of Emotional Intelligence In Positive Organization Psychology: The Case Of Banking Sector

Örgüt başarısını etkileyen en önemli unsurlardan biri çalışanlardır. Çalışanlar açısından müşterilerle güçlü ilişkiler kurmak, başarılı kariyer ve kişisel hedeflere ulaşmada duygusal zekâ önemli rol oynamaktadır. Bu bağlamda örgüt psikolojisinde duygusal zekânın başarı üzerindeki etkisini ölçmek ve aynı zamanda duygusal zekâ ile diğer faktörler arasındaki ilişkileri ve etkileri belirlemek amaçlanmıştır. Bu kapsamda özel bir bankanın 110 çalışanı ile nitel araştırma yöntemlerinden yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanarak toplanan veriler değerlendirilmiştir. Çalışmada 100 personel ve 10 amirle görüşülmüştür. Araştırma sonucuna göre, personelin duygusal zekâlarının empati kurmada, duygularını yöneltmede, etkili iletişim kurmada ve sorunlar karşısında çözüm geliştirmede etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca amirlerin duygusal zekâlarını personele göre daha iyi kullanabildiği belirlenmiştir / Employeesareone of the most important factors affecting the success of the organization. Emotional intelligence plays an important role in establishing strong relationships with customersand achieving successful careersand personal goals. In this context, it was aimed tomea sure the effect of emotional intelligence on success in organizational psychology and also to determine the relationship sandeffects between emotional intelligence and other factors. In this context, the data collected by using the structure dinterview technique of 110 employees of a private bank andqualitativeresearchmethodswereevaluated. Inthestudy, 100 staffand 10 supervisor swere interviewed. According to the results of the study, it was seenthatthe emotional intelligence of the staff waseffective in empathizing, directing their emotions, communicating effectively and developing solutions to problems. In addition, it was determined that superiors could use their emotional intelligence beter than personnel

Erişime Açık
Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Nisan 2024 13:58
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Pozitif Örgüt Psikolojisinde Duygusal Zekânın Yeri Ve Önemi: Bankacılık Sektörü Örneği /The Role And Importance Of Emotional Intelligence In Positive Organization Psychology: The Case Of Banking Sector
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ÇAĞLAR, Merve
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
KAYHAN, Necati
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-10T05:53:55Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-10T05:53:55Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Örgüt başarısını etkileyen en önemli unsurlardan biri çalışanlardır. Çalışanlar açısından müşterilerle güçlü ilişkiler kurmak, başarılı kariyer ve kişisel hedeflere ulaşmada duygusal zekâ önemli rol oynamaktadır. Bu bağlamda örgüt psikolojisinde duygusal zekânın başarı üzerindeki etkisini ölçmek ve aynı zamanda duygusal zekâ ile diğer faktörler arasındaki ilişkileri ve etkileri belirlemek amaçlanmıştır. Bu kapsamda özel bir bankanın 110 çalışanı ile nitel araştırma yöntemlerinden yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanarak toplanan veriler değerlendirilmiştir. Çalışmada 100 personel ve 10 amirle görüşülmüştür. Araştırma sonucuna göre, personelin duygusal zekâlarının empati kurmada, duygularını yöneltmede, etkili iletişim kurmada ve sorunlar karşısında çözüm geliştirmede etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca amirlerin duygusal zekâlarını personele göre daha iyi kullanabildiği belirlenmiştir / Employeesareone of the most important factors affecting the success of the organization. Emotional intelligence plays an important role in establishing strong relationships with customersand achieving successful careersand personal goals. In this context, it was aimed tomea sure the effect of emotional intelligence on success in organizational psychology and also to determine the relationship sandeffects between emotional intelligence and other factors. In this context, the data collected by using the structure dinterview technique of 110 employees of a private bank andqualitativeresearchmethodswereevaluated. Inthestudy, 100 staffand 10 supervisor swere interviewed. According to the results of the study, it was seenthatthe emotional intelligence of the staff waseffective in empathizing, directing their emotions, communicating effectively and developing solutions to problems. In addition, it was determined that superiors could use their emotional intelligence beter than personnel
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/956
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms