Roman Çocuklarının Topluma Entegre Olmalarında Eğitimin Katkısı

Romanlar, sahip oldukları farklı kültürel değerleri ve yaşam biçimleri nedeniyle toplumdan sosyal, ekonomik ve mekânsal boyutta dışlanmaktadırlar. Dışlanmanın bu üç boyutu onların toplumdan daha da uzaklaşmasına, kendi içlerinde sağlıksız koşullarda yaşamalarına, eğitimsiz ya da vasıfsız olmaları nedeniyle istihdama katılamayıp, ortalama yaşam standartlarını yakalama imkânı bulamamalarına neden olmaktadır. Yoksullukla beslenen dışlanmadan kurtulabilmeleri için kısa süreli çözümler kalıcı olmayıp, uzun vadeli sosyal politikalara ihtiyaç vardır. Uzun vadeli ve en kalıcı çözüm bu insanların eğitim yoluyla topluma kazandırılmalarıdır. Bu çalışmada toplumda önyargı, ayrımcılık ve sosyal dışlanmaya maruz kalan dezavantajlı gruplardan biri olan Roman vatandaşların çocuklarının topluma entegre ol(a)mama sorunsalının nedenleri üzerinde durulacak, başarılı bir eğitim sürecine katılımlarının sosyal içermeleri yolundaki etkilerine ve alanda bu konuya ilişkin yapılmış çalışmalara değinilecek ve çözüm önerileri getirilmeye çalışılacaktır.

Görüntülenme
5
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
15 Nisan 2024 09:07
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Roman Çocuklarının Topluma Entegre Olmalarında Eğitimin Katkısı
Yayın Türü
(dc.type)
Konferans Bildirisi
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
GENÇ, Yusuf
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
USTABAŞI GÜNDÜZ, Dilara
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Bütünleşme
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal İçerme
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Eğitim
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Romanlar
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2015
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-10T06:56:52Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-10T06:56:52Z
Özet
(dc.description.abstract)
Romanlar, sahip oldukları farklı kültürel değerleri ve yaşam biçimleri nedeniyle toplumdan sosyal, ekonomik ve mekânsal boyutta dışlanmaktadırlar. Dışlanmanın bu üç boyutu onların toplumdan daha da uzaklaşmasına, kendi içlerinde sağlıksız koşullarda yaşamalarına, eğitimsiz ya da vasıfsız olmaları nedeniyle istihdama katılamayıp, ortalama yaşam standartlarını yakalama imkânı bulamamalarına neden olmaktadır. Yoksullukla beslenen dışlanmadan kurtulabilmeleri için kısa süreli çözümler kalıcı olmayıp, uzun vadeli sosyal politikalara ihtiyaç vardır. Uzun vadeli ve en kalıcı çözüm bu insanların eğitim yoluyla topluma kazandırılmalarıdır. Bu çalışmada toplumda önyargı, ayrımcılık ve sosyal dışlanmaya maruz kalan dezavantajlı gruplardan biri olan Roman vatandaşların çocuklarının topluma entegre ol(a)mama sorunsalının nedenleri üzerinde durulacak, başarılı bir eğitim sürecine katılımlarının sosyal içermeleri yolundaki etkilerine ve alanda bu konuya ilişkin yapılmış çalışmalara değinilecek ve çözüm önerileri getirilmeye çalışılacaktır.
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/962
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms