Roman Çocuklarının Topluma Entegre Olmalarında Eğitimin Katkısı
Abstract
Romanlar, sahip oldukları farklı kültürel değerleri ve yaşam biçimleri nedeniyle toplumdan sosyal, ekonomik ve mekânsal boyutta dışlanmaktadırlar. Dışlanmanın bu üç boyutu onların toplumdan daha da uzaklaşmasına, kendi içlerinde sağlıksız koşullarda yaşamalarına, eğitimsiz ya da vasıfsız olmaları nedeniyle istihdama katılamayıp, ortalama yaşam standartlarını yakalama imkânı bulamamalarına neden olmaktadır. Yoksullukla beslenen dışlanmadan kurtulabilmeleri için kısa süreli çözümler kalıcı olmayıp, uzun vadeli sosyal politikalara ihtiyaç vardır. Uzun vadeli ve en kalıcı çözüm bu insanların eğitim yoluyla topluma kazandırılmalarıdır. Bu çalışmada toplumda önyargı, ayrımcılık ve sosyal dışlanmaya maruz kalan dezavantajlı gruplardan biri olan Roman vatandaşların çocuklarının topluma entegre ol(a)mama sorunsalının nedenleri üzerinde durulacak, başarılı bir eğitim sürecine katılımlarının sosyal içermeleri yolundaki etkilerine ve alanda bu konuya ilişkin yapılmış çalışmalara değinilecek ve çözüm önerileri getirilmeye çalışılacaktır.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..