Amaç: Bu çalışmanın amacı, ebelik öğrencilerinin mezun olmadan hemen önce, ICM yetkinliklerine, ilişkili faktörlere göre temel ebelik becerilerini ve mesleki güvenlerini incelemektir. Yöntem: Nicel araştırma yöntemi ve tanımlayıcı online anket tasarımı kullanılmıştır. Çalışmamızın evrenini Türkiye’de lisans düzeyinde Ebelik eğitimi veren 53 üniversite oluşturmaktadır. Çalışmada 2020/2021 Bahar Dönemi’nde mezun olabilecek tüm öğrencilere ulaşmak hedeflenmiş ancak gönüllülük esaslı olduğundan 763 Ebelik öğrencisi online anketi doldurmuştur. Online anket formumuz 9 adet demografik özellikler ve ICM’nin dört yeterlilik alanı altındaki becerileri içeren 85 adet yetkinliği içermektedir. Bulgular: Öğrencilerin %40,89’u 22 yaşında, %88,50’si devlet üniversitesinde okudu. Üniversite bölgesi olarak en yüksek oranda (%25,16) İç Anadolu Bölgesi, okumakta olunan üniversitede Tıp Fakültesi bulunma durumu ise %91,61 olarak bulundu. Öğrencilerin tanımlayıcı özellikleri ICM Yeterlilikleri alt boyutları ve toplam puan üzerinde etkili bulunurken gruplar arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05; her biri için). Alt boyutlar arasında en yüksek ortalama Postpartum Bakım (3,32±0,66), en düşük ortalama ise İntrapartum Bakıma (2,94±0,59) ait bulundu. Sonuç: Ebelik öğrencilerinin, antenatal ve postpartum bakım konusunda kendilerine çok güvendiklerini, intrapartum ve yenidoğan bakımları konusunda ise daha az güven duygusu yaşadıklarını göstermektedir. Güven duygusunu etkileyen pek çok alt faktör olduğu görülmektedir.
Yayıncı (dc.publisher) | Anadolu Ebeler Derneği Kongresi |
Eser Adı (dc.title) | Ebelik Öğrencilerinin Yeterlilikler Doğrultusunda Kendine Güven Durumlarının Belirlenmesi |
Özet (dc.description.abstract) | Amaç: Bu çalışmanın amacı, ebelik öğrencilerinin mezun olmadan hemen önce, ICM yetkinliklerine, ilişkili faktörlere göre temel ebelik becerilerini ve mesleki güvenlerini incelemektir. Yöntem: Nicel araştırma yöntemi ve tanımlayıcı online anket tasarımı kullanılmıştır. Çalışmamızın evrenini Türkiye’de lisans düzeyinde Ebelik eğitimi veren 53 üniversite oluşturmaktadır. Çalışmada 2020/2021 Bahar Dönemi’nde mezun olabilecek tüm öğrencilere ulaşmak hedeflenmiş ancak gönüllülük esaslı olduğundan 763 Ebelik öğrencisi online anketi doldurmuştur. Online anket formumuz 9 adet demografik özellikler ve ICM’nin dört yeterlilik alanı altındaki becerileri içeren 85 adet yetkinliği içermektedir. Bulgular: Öğrencilerin %40,89’u 22 yaşında, %88,50’si devlet üniversitesinde okudu. Üniversite bölgesi olarak en yüksek oranda (%25,16) İç Anadolu Bölgesi, okumakta olunan üniversitede Tıp Fakültesi bulunma durumu ise %91,61 olarak bulundu. Öğrencilerin tanımlayıcı özellikleri ICM Yeterlilikleri alt boyutları ve toplam puan üzerinde etkili bulunurken gruplar arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05; her biri için). Alt boyutlar arasında en yüksek ortalama Postpartum Bakım (3,32±0,66), en düşük ortalama ise İntrapartum Bakıma (2,94±0,59) ait bulundu. Sonuç: Ebelik öğrencilerinin, antenatal ve postpartum bakım konusunda kendilerine çok güvendiklerini, intrapartum ve yenidoğan bakımları konusunda ise daha az güven duygusu yaşadıklarını göstermektedir. Güven duygusunu etkileyen pek çok alt faktör olduğu görülmektedir. |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2020 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2021-01-22T10:13:20Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2021-01-22T10:13:20Z |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Travma |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Doğum |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Ebelik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Yenidoğan |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Anne |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Bağlanma |
Alternatif Yayın Başlığı (dc.title.alternative) | Determining Self-Confidence Of Midwifery Students In Line With Their Competencies |
Yayın Türü (dc.type) | Konferans Bildirisi |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | BAY, Fatma |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | SAYINER, Fatma Deniz |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | SHARMA, Bharati |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/4997 |