Amaç: Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin mesleğe ilişkin algılarının metafor analizi yöntemiyle ortaya konulması amaçlanmıştır. Gereç- Yöntem: Fenomenoloji deseninde gerçekleştirilen bu araştırmaya 52 tane 1.sınıf, 35 tane 4.sınıf hemşirelik öğrencisi katılmıştır. Araştırma verileri öğrencilerle yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %78,2’si kadın, %21,8’i erkek ve yaş ortalaması 20 (± 1,68), %98,9’u bekar; %73,6’sı Anadolu lisesi mezunu, %59,8’i 1.Sınıf öğrencilerinden ve %40,2’si 4. Sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Öğrencilerin oluşturduğu metaforlar olumlu (63) ve olumsuz (24) şeklinde kategorize edilmiştir ve en sık kullandığı olumlu metaforlar aile (19), ilaç (6), dost/arkadaş (3), Kahraman (5) iken, olumsuz kategorize edilen metaforlar ise; Robot (4), Asker (3), Karınca (1) şeklinde olmuştur. Sonuç: Öğrencilerin ürettikleri metaforlara bakarak mesleğe ilişkin algıları yüksek oranda olumlu (%72,5), ancak meslekteki mevcut güncel sorunlar nedeniyle bir kısmının da olumsuz (%27,5) metaforlar ürettiği görülmektedir. Yine 4.Sınıf öğrencilerinin (%77) 1.sınıf öğrencilerine göre (%69) daha yüksek olumlu mesleki algıya sahip oldukları görülmektedir. Bu sonuçlara göre öğrencilerin öğrenim hayatı boyunca mesleki bilgi ve birikimini arttırmak, mesleğe bakış açılarını iyileştirmek hemşireliği de iyileştirmeye katkı sağlayacaktır.
Eser Adı (dc.title) | Hemşirelik Öğrencilerinin Meslek Algılarının Metafor Analizi Yöntemi ile Karşılaştırılması |
Yayın Türü (dc.type) | Sunum |
Yayın Türü (dc.type) | Konferans Bildirisi |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | ÜNAL, Esra |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | DAĞ TÜZMEN, Hafize |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | KOYUNCU, Naciye Esra |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Metafor |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Hemşirelik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Öğrenci |
Yayıncı (dc.publisher) | 1st International Conference on Scientific and Academic Research |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2022 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-02-08T10:11:37Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2023-02-08T10:11:37Z |
Özet (dc.description.abstract) | Amaç: Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin mesleğe ilişkin algılarının metafor analizi yöntemiyle ortaya konulması amaçlanmıştır. Gereç- Yöntem: Fenomenoloji deseninde gerçekleştirilen bu araştırmaya 52 tane 1.sınıf, 35 tane 4.sınıf hemşirelik öğrencisi katılmıştır. Araştırma verileri öğrencilerle yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %78,2’si kadın, %21,8’i erkek ve yaş ortalaması 20 (± 1,68), %98,9’u bekar; %73,6’sı Anadolu lisesi mezunu, %59,8’i 1.Sınıf öğrencilerinden ve %40,2’si 4. Sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Öğrencilerin oluşturduğu metaforlar olumlu (63) ve olumsuz (24) şeklinde kategorize edilmiştir ve en sık kullandığı olumlu metaforlar aile (19), ilaç (6), dost/arkadaş (3), Kahraman (5) iken, olumsuz kategorize edilen metaforlar ise; Robot (4), Asker (3), Karınca (1) şeklinde olmuştur. Sonuç: Öğrencilerin ürettikleri metaforlara bakarak mesleğe ilişkin algıları yüksek oranda olumlu (%72,5), ancak meslekteki mevcut güncel sorunlar nedeniyle bir kısmının da olumsuz (%27,5) metaforlar ürettiği görülmektedir. Yine 4.Sınıf öğrencilerinin (%77) 1.sınıf öğrencilerine göre (%69) daha yüksek olumlu mesleki algıya sahip oldukları görülmektedir. Bu sonuçlara göre öğrencilerin öğrenim hayatı boyunca mesleki bilgi ve birikimini arttırmak, mesleğe bakış açılarını iyileştirmek hemşireliği de iyileştirmeye katkı sağlayacaktır. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5548 |