İnternetin gelişmesiyle birlikte sosyal medya kavramı yaşamın her alanında gerekliliğini sürdürmektedir. Bu nedenle günümüz rekabet dünyasında sosyal medya iletişimi bireyler için bir araç değil aynı zamanda bir ihtiyaç olarak karşılarına çıkmaktadır. Kurumların kendilerini ifade etmesinin yanında interaktif bir iletişim olanağı sunması hedef kitle ile olan iletişiminde birçok avantajı da beraberinde getirmektedir. Özellikle eğitim kurumlarında öğrencilerin üniversiteler ile iletişimleri kurumsal iletişim birimi tarafından yürütülürken sosyal medya araçlarını kullanmaları ve bunların yönetiminde etkin bir strateji oluşturmaları gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, kurumsal bir iletişim aracı olan sosyal medyayı üniversiteler dahilinde incelemek ve öğrencilerin sosyal medyaya olan algılarını ve kullanım düzeylerini belirlemektir. Çalışmada betimleme tipi araştırma kullanılmıştır ve Birleştirilmiş Teknoloji Kabulü ve Kullanımı (UTAUT) modeline dönük dört ölçek esas alınarak analiz yapılmıştır. 400 öğrencilik örneklem üzerinden uygulanan anket sonucunda, kullanımı en yaygın olan kurumsal sosyal medya aracının Instagram olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırmaya katılan öğrenciler, üniversite ile iletişimlerinde sosyal medya kullanımının faydalı olacağını düşünmekte, ancak üniversite tercihlerinde ise sosyal medyanın etkili olmadığını belirtmektedirler.
With the rise of the Internet, Social media maintains its necessity in all parts of our lives. Therefore, social media communication is not only encountered as a tool but also as a requirement. The provision of the opportunities for corporations to express themselves and to have interactive communicatation brings countless advantages. Especially at institutes of education, it is of utmost importance fort the communication unit to use social media tools and to create effevtive strategies to manage these tools while communicating with students. The aim of this study is to examine social media, which is an institutional communication medium, within universities and to determine students' perceptions and usage levels to social media. In this study, descriptive research was used and analysis was made based on four scales for the adoption and use of combined technology (UTAUT) model. As a result of the survey carried out based on the sample of 400 students, it was found that Instagram was the most widely used institutional social media tool. In addition, students reported that using social media to communicate with their universities would be beneficial. However, they stated that social media was not effective in their university preferences.
Eser Adı (dc.title) | Kurumsal iletişim sürecinde sosyal medya yönetimi: Konya ili örneği |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | ORUÇ, Mine |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Özet (dc.description.abstract) | İnternetin gelişmesiyle birlikte sosyal medya kavramı yaşamın her alanında gerekliliğini sürdürmektedir. Bu nedenle günümüz rekabet dünyasında sosyal medya iletişimi bireyler için bir araç değil aynı zamanda bir ihtiyaç olarak karşılarına çıkmaktadır. Kurumların kendilerini ifade etmesinin yanında interaktif bir iletişim olanağı sunması hedef kitle ile olan iletişiminde birçok avantajı da beraberinde getirmektedir. Özellikle eğitim kurumlarında öğrencilerin üniversiteler ile iletişimleri kurumsal iletişim birimi tarafından yürütülürken sosyal medya araçlarını kullanmaları ve bunların yönetiminde etkin bir strateji oluşturmaları gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, kurumsal bir iletişim aracı olan sosyal medyayı üniversiteler dahilinde incelemek ve öğrencilerin sosyal medyaya olan algılarını ve kullanım düzeylerini belirlemektir. Çalışmada betimleme tipi araştırma kullanılmıştır ve Birleştirilmiş Teknoloji Kabulü ve Kullanımı (UTAUT) modeline dönük dört ölçek esas alınarak analiz yapılmıştır. 400 öğrencilik örneklem üzerinden uygulanan anket sonucunda, kullanımı en yaygın olan kurumsal sosyal medya aracının Instagram olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırmaya katılan öğrenciler, üniversite ile iletişimlerinde sosyal medya kullanımının faydalı olacağını düşünmekte, ancak üniversite tercihlerinde ise sosyal medyanın etkili olmadığını belirtmektedirler. |
Özet (dc.description.abstract) | With the rise of the Internet, Social media maintains its necessity in all parts of our lives. Therefore, social media communication is not only encountered as a tool but also as a requirement. The provision of the opportunities for corporations to express themselves and to have interactive communicatation brings countless advantages. Especially at institutes of education, it is of utmost importance fort the communication unit to use social media tools and to create effevtive strategies to manage these tools while communicating with students. The aim of this study is to examine social media, which is an institutional communication medium, within universities and to determine students' perceptions and usage levels to social media. In this study, descriptive research was used and analysis was made based on four scales for the adoption and use of combined technology (UTAUT) model. As a result of the survey carried out based on the sample of 400 students, it was found that Instagram was the most widely used institutional social media tool. In addition, students reported that using social media to communicate with their universities would be beneficial. However, they stated that social media was not effective in their university preferences. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2019-07-08T07:36:51Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2019-07-08T07:36:51Z |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2018 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sosyal Medya |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Konya |
Konu Başlıkları (dc.subject) | İşletme |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Business Administration |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Social Media |
Alternatif Yayın Başlığı (dc.title.alternative) | Social media management in corporate communication: Sample of Konya |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/20.500.12498/580 |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |