Araştırmanın amacı; 0-6 yaş dönemindeki çocuklara sahip ebeveynlerin oyuncak tercihlerinin incelenmesidir. Araştırma kesitsel tarama modeliyle desenlenmiştir. Çalışma grubunu 2022 yılında, Konya Kule Site Alışveriş Merkezinde bulunan oyuncak mağazasına gelen 120 ebeveyn oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler SPSS-26 programı kullanılarak elde edilmiş olup frekans ve yüzde dağılım hesaplamaları incelenmiştir. Ebeveynlerin demografik bilgileri ile forma verdikleri yanıtlar arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla Kruskal Wallis testi yapılmıştır. Babalarda, “CE” işaretini bilmeleri ile öğrenim durumları arasında, çocuklarına ilk oyuncağı alma süreçleri ile gelir durumları arasında, çocuklarıyla oyun oynamaları ile öğrenim durumları ve gelir durumları arasında anlamlı farklılık vardır. Annelerde, çocuklarına oyuncak almaya gitmeden önce karar süreçleri ile öğrenim durumları arasında, çocuklarına istedikleri oyuncağı almaları ile gelir durumları arasında, çocuklarıyla oyun oynamaları ile öğrenim durumları arasında anlamlı farklılık vardır. Ebeveynlerin oyunu eğlenme biçimi olarak gördükleri, çocukların evde oyun oynayabilecekleri ortamın olduğu, oyuncak alımına anne-baba ve çocuğun birlikte karar verdiği, çocukların 51’den fazla oyuncağa sahip oldukları, ebeveynler oyuncakların görevini en çok gelişimde rol oynayan araç olarak belirttikleri, oyuncakların eğitici olmasını istedikleri, ‘‘CE’’ işaretini bildikleri, önemli buldukları, oyuncakları oyuncakçılardan satın alarak temin ettikleri, oyuncak almaya gitmeden önce ne oyuncak alacaklarına karar verdikleri, oyuncak alırken çocuğun isteğini göz önünde bulundurdukları, ödüllendirmek istediklerinde oyuncak aldıkları, ilk oyuncaklarını doğmadan önce, ayda bir ve en son bir ay önce oyuncak aldıkları, ebeveynlerin çocuklarıyla oynadıkları, rol seçimi konusunda yönlendirmedikleri, oyun arkadaşı seçiminde yönlendirdikleri, çocuklarından bir şey isteyerek oyunu sonlandırmalarını istedikleri, çocukların oyun sürecinde ebeveynleriyle çoğunlukla ürettikleri hakkında konuştukları ve bu durumda ebeveynlerin çocuklarıyla ilgilendiği saptanmıştır.
Eser Adı (dc.title) | 0-6 Yaş Dönemindeki Çocuklara Sahip Ebeveynlerin Oyuncak Tercihlerinin İncelenmesi |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | KOÇ, Aysel |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Çocuk |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Oyuncak |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Oyun |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Ebeveyn Görüşleri |
Yayıncı (dc.publisher) | KTO Karatay Üniversitesi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | AKAROĞLU, Emine Gülriz |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2023 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-09-22T13:47:39Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2023-09-22T13:47:39Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Araştırmanın amacı; 0-6 yaş dönemindeki çocuklara sahip ebeveynlerin oyuncak tercihlerinin incelenmesidir. Araştırma kesitsel tarama modeliyle desenlenmiştir. Çalışma grubunu 2022 yılında, Konya Kule Site Alışveriş Merkezinde bulunan oyuncak mağazasına gelen 120 ebeveyn oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler SPSS-26 programı kullanılarak elde edilmiş olup frekans ve yüzde dağılım hesaplamaları incelenmiştir. Ebeveynlerin demografik bilgileri ile forma verdikleri yanıtlar arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla Kruskal Wallis testi yapılmıştır. Babalarda, “CE” işaretini bilmeleri ile öğrenim durumları arasında, çocuklarına ilk oyuncağı alma süreçleri ile gelir durumları arasında, çocuklarıyla oyun oynamaları ile öğrenim durumları ve gelir durumları arasında anlamlı farklılık vardır. Annelerde, çocuklarına oyuncak almaya gitmeden önce karar süreçleri ile öğrenim durumları arasında, çocuklarına istedikleri oyuncağı almaları ile gelir durumları arasında, çocuklarıyla oyun oynamaları ile öğrenim durumları arasında anlamlı farklılık vardır. Ebeveynlerin oyunu eğlenme biçimi olarak gördükleri, çocukların evde oyun oynayabilecekleri ortamın olduğu, oyuncak alımına anne-baba ve çocuğun birlikte karar verdiği, çocukların 51’den fazla oyuncağa sahip oldukları, ebeveynler oyuncakların görevini en çok gelişimde rol oynayan araç olarak belirttikleri, oyuncakların eğitici olmasını istedikleri, ‘‘CE’’ işaretini bildikleri, önemli buldukları, oyuncakları oyuncakçılardan satın alarak temin ettikleri, oyuncak almaya gitmeden önce ne oyuncak alacaklarına karar verdikleri, oyuncak alırken çocuğun isteğini göz önünde bulundurdukları, ödüllendirmek istediklerinde oyuncak aldıkları, ilk oyuncaklarını doğmadan önce, ayda bir ve en son bir ay önce oyuncak aldıkları, ebeveynlerin çocuklarıyla oynadıkları, rol seçimi konusunda yönlendirmedikleri, oyun arkadaşı seçiminde yönlendirdikleri, çocuklarından bir şey isteyerek oyunu sonlandırmalarını istedikleri, çocukların oyun sürecinde ebeveynleriyle çoğunlukla ürettikleri hakkında konuştukları ve bu durumda ebeveynlerin çocuklarıyla ilgilendiği saptanmıştır. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/6044 |