0-6 Yaş Dönemindeki Çocuklara Sahip Ebeveynlerin Oyuncak Tercihlerinin İncelenmesi

Araştırmanın amacı; 0-6 yaş dönemindeki çocuklara sahip ebeveynlerin oyuncak tercihlerinin incelenmesidir. Araştırma kesitsel tarama modeliyle desenlenmiştir. Çalışma grubunu 2022 yılında, Konya Kule Site Alışveriş Merkezinde bulunan oyuncak mağazasına gelen 120 ebeveyn oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler SPSS-26 programı kullanılarak elde edilmiş olup frekans ve yüzde dağılım hesaplamaları incelenmiştir. Ebeveynlerin demografik bilgileri ile forma verdikleri yanıtlar arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla Kruskal Wallis testi yapılmıştır. Babalarda, “CE” işaretini bilmeleri ile öğrenim durumları arasında, çocuklarına ilk oyuncağı alma süreçleri ile gelir durumları arasında, çocuklarıyla oyun oynamaları ile öğrenim durumları ve gelir durumları arasında anlamlı farklılık vardır. Annelerde, çocuklarına oyuncak almaya gitmeden önce karar süreçleri ile öğrenim durumları arasında, çocuklarına istedikleri oyuncağı almaları ile gelir durumları arasında, çocuklarıyla oyun oynamaları ile öğrenim durumları arasında anlamlı farklılık vardır. Ebeveynlerin oyunu eğlenme biçimi olarak gördükleri, çocukların evde oyun oynayabilecekleri ortamın olduğu, oyuncak alımına anne-baba ve çocuğun birlikte karar verdiği, çocukların 51’den fazla oyuncağa sahip oldukları, ebeveynler oyuncakların görevini en çok gelişimde rol oynayan araç olarak belirttikleri, oyuncakların eğitici olmasını istedikleri, ‘‘CE’’ işaretini bildikleri, önemli buldukları, oyuncakları oyuncakçılardan satın alarak temin ettikleri, oyuncak almaya gitmeden önce ne oyuncak alacaklarına karar verdikleri, oyuncak alırken çocuğun isteğini göz önünde bulundurdukları, ödüllendirmek istediklerinde oyuncak aldıkları, ilk oyuncaklarını doğmadan önce, ayda bir ve en son bir ay önce oyuncak aldıkları, ebeveynlerin çocuklarıyla oynadıkları, rol seçimi konusunda yönlendirmedikleri, oyun arkadaşı seçiminde yönlendirdikleri, çocuklarından bir şey isteyerek oyunu sonlandırmalarını istedikleri, çocukların oyun sürecinde ebeveynleriyle çoğunlukla ürettikleri hakkında konuştukları ve bu durumda ebeveynlerin çocuklarıyla ilgilendiği saptanmıştır.

Erişime Açık
Görüntülenme
72
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
3
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
18 Eylül 2024 17:12
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
0-6 Yaş Dönemindeki Çocuklara Sahip Ebeveynlerin Oyuncak Tercihlerinin İncelenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
KOÇ, Aysel
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Çocuk
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Oyuncak
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Oyun
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Ebeveyn Görüşleri
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
AKAROĞLU, Emine Gülriz
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2023
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-09-22T13:47:39Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2023-09-22T13:47:39Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Araştırmanın amacı; 0-6 yaş dönemindeki çocuklara sahip ebeveynlerin oyuncak tercihlerinin incelenmesidir. Araştırma kesitsel tarama modeliyle desenlenmiştir. Çalışma grubunu 2022 yılında, Konya Kule Site Alışveriş Merkezinde bulunan oyuncak mağazasına gelen 120 ebeveyn oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler SPSS-26 programı kullanılarak elde edilmiş olup frekans ve yüzde dağılım hesaplamaları incelenmiştir. Ebeveynlerin demografik bilgileri ile forma verdikleri yanıtlar arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla Kruskal Wallis testi yapılmıştır. Babalarda, “CE” işaretini bilmeleri ile öğrenim durumları arasında, çocuklarına ilk oyuncağı alma süreçleri ile gelir durumları arasında, çocuklarıyla oyun oynamaları ile öğrenim durumları ve gelir durumları arasında anlamlı farklılık vardır. Annelerde, çocuklarına oyuncak almaya gitmeden önce karar süreçleri ile öğrenim durumları arasında, çocuklarına istedikleri oyuncağı almaları ile gelir durumları arasında, çocuklarıyla oyun oynamaları ile öğrenim durumları arasında anlamlı farklılık vardır. Ebeveynlerin oyunu eğlenme biçimi olarak gördükleri, çocukların evde oyun oynayabilecekleri ortamın olduğu, oyuncak alımına anne-baba ve çocuğun birlikte karar verdiği, çocukların 51’den fazla oyuncağa sahip oldukları, ebeveynler oyuncakların görevini en çok gelişimde rol oynayan araç olarak belirttikleri, oyuncakların eğitici olmasını istedikleri, ‘‘CE’’ işaretini bildikleri, önemli buldukları, oyuncakları oyuncakçılardan satın alarak temin ettikleri, oyuncak almaya gitmeden önce ne oyuncak alacaklarına karar verdikleri, oyuncak alırken çocuğun isteğini göz önünde bulundurdukları, ödüllendirmek istediklerinde oyuncak aldıkları, ilk oyuncaklarını doğmadan önce, ayda bir ve en son bir ay önce oyuncak aldıkları, ebeveynlerin çocuklarıyla oynadıkları, rol seçimi konusunda yönlendirmedikleri, oyun arkadaşı seçiminde yönlendirdikleri, çocuklarından bir şey isteyerek oyunu sonlandırmalarını istedikleri, çocukların oyun sürecinde ebeveynleriyle çoğunlukla ürettikleri hakkında konuştukları ve bu durumda ebeveynlerin çocuklarıyla ilgilendiği saptanmıştır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/6044
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms